centric skrev:
Jeg er ikke sikker på jeg har forstået det korrekt, men mit tv har 1:1 pixelmapping og er dermed "ægte"? Til oplysning er det et 37XD1E jeg har stående. |
Dét som meget få tilsyneladende har opdaget, er at der skal mere end 1:1 mapping til at garantere at du får dén detaljegrad i billedet som 1080P kan levere. Du kan godt have 1080P opløsning i princippet, uden at se 1080P detaljering i praksis. Jeg har ikke set XD1 under brugbare forhold, så jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten af den. Det står på to-do listen... (Nogen der skal have kalibreret et XD1? 
)
centric skrev:
Jeg har testet via HD materiale afspillet fra PC'en over DVI-HDMI og med forskellige (software) afspillere. Der er en klar forskel på 720p og 1080p. Detaljerne fremstår bedre i 1080p og billedet som helhed står skarpere ved 1080p i forhold til 720p. |
Forskelligt materiale hvor 1080P materialet stod bedst, eller 1080P materiale vist ved 1080P vs. samme materiale vist ved 720P? Der skal afgjort være forskel - det interessante er hvor meget, hvis du så sammenligner med de forskelle der er på to forskellige tv generelt. Som jeg har nævnt ovenfor, så er det ikke fordi 1080P er uinteressant, og hvis man har det skal man da så sandelig også udnytte det! Men rigtigt mange har en tendens til at overvurdere dets betydning, når tv'et skal vælges.