recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår registreres et telefonopkald?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvornår registreres et telefonopkald?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2023 kl. 16:20
Står stadigvæk nede i P-Preferred-Identity
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2023 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Står stadigvæk nede i P-Preferred-Identity

Tak, den havde jeg overhovedet ikke set.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
250266 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2012
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 250266 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 06:30
Hmm. Jeg fik netop et kald fra +373 Moldova i går som jeg selvfølgelig ikke tog

Redigeret af 250266 - 19-Juni-2023 kl. 06:31
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 10:56
Godt at du ikke tog det. Greentel/Telia tager ca 16 kr pr minut samtale ~ 1000 kr/timen.

De har endnu ikke svaret mig på adressen for den mast hvor opkaldet er modtaget. Hvis ikke opkaldet er modtaget på en mast jeg var i nærheden af, er opkaldet svindel.
En kammerart spurgte mig hvem afsluttede samtalen - og det var ikke mig!
mvh
MichaelS
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af 250266 250266 skrev:

Jeg vil faktisk rigtig gerne vide om dit opkald også kom fra +373 (69) 829518 ?

For hvis du og andre også får opkald fra det nummer så er det nok det der hedder Wangiri-svindel som kortsagt går ud på at de ringer op i et kort øjeblikkelig og forventer et genopkald til overtakseret takst.

mvh
MichaelS
Til top
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Godt at du ikke tog det. Greentel/Telia tager ca 16 kr pr minut samtale ~ 1000 kr/timen.

De har endnu ikke svaret mig på adressen for den mast hvor opkaldet er modtaget. Hvis ikke opkaldet er modtaget på en mast jeg var i nærheden af, er opkaldet svindel.
En kammerart spurgte mig hvem afsluttede samtalen - og det var ikke mig!

Som udgangspunkt kan du aldrig komme til at betale for modtagede opkald, uanset hvor disse kommer fra, medmindre du har et dansk abonnement og opholder dig i udlandet.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af AnyFellow AnyFellow skrev:

Som udgangspunkt kan du aldrig komme til at betale for modtagede opkald, uanset hvor disse kommer fra, medmindre du har et dansk abonnement og opholder dig i udlandet.

Det er heller ikke tilfældet.
Det er Genopkaldet det handler om. Det er IKKE registreret på min telefon, men på Telias netværk. Hvordan kan det lade sig gøre?
mvh
MichaelS
Til top
250266 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2012
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 250266 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af 250266 250266 skrev:

Jeg vil faktisk rigtig gerne vide om dit opkald også kom fra +373 (69) 829518 ?

Opkaldet kom fra +373 (60) 565858

Til top
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 12:31

Oprindeligt skrevet af AnyFellow AnyFellow skrev:

Det er heller ikke tilfældet.
Det er Genopkaldet det handler om. Det er IKKE registreret på min telefon, men på Telias netværk. Hvordan kan det lade sig gøre?
Du kommenterede et opslag fra en anden bruger, der skrev at han havde fået et opkald fra et andet nummer, hvortil du svarede at det var godt han ikke besvarede opkaldet.

Min kommentar var i relation til dette - at det ikke betyder noget om opkaldet blev besvaret, da det ikke kunne koste ham noget.

Redigeret af AnyFellow - 19-Juni-2023 kl. 12:35
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2023 kl. 19:49
Seneste nyt i min sag: Greentel har valgt at tilbagebetale 1.116 kr. således at de nu kun har trukket 2.000 kr. for den samtale jeg ikke har haft. Jeg fik tidligere at vide at de ville kreditere mig 3.116 kr. af regningen på 5.116 kr.
Jeg har ikke fået oplyst hvilken mast, der har modtaget opkaldet, som altså ikke er registreret på min telefon.
Greentel er bekendt med at jeg skriver her. Og jeg skriver det rent ud: Jeg har fået en god service!
Den manglende mast oplysning ligger hos Telia, der ejer nettet.
mvh
MichaelS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2023 kl. 20:24
Hmmmmmmmmm, jeg tænker kreativt.

Har du telefonsvarer?

Hvad sker der, hvis de har lagt en besked på din telefonsvarer, for derefter at kende din vej ind på telefonsvareren og trykke "ring op" tilbage til dem selv?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2023 kl. 22:24
Jeg har Greentels standard telefonsvarer, men om den kan ringe op selv - og uden at det bliver registreret på min telefon, ved men tror jeg ikke. Og jeg har ikke fået nogen besked om at der ligger en besked på min telefonsvarer.

mvh
MichaelS
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu