recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår registreres et telefonopkald?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvornår registreres et telefonopkald?

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2023 kl. 16:02
Svar til Munch: Ja ja, det har jeg læst. Derfor skrev jeg "Undskyld jeg lidt stjæler din tråd." 
Kunne være nogen havde kvalificeret bud på mine opkald. Som jeg ved mange andre også oplever.

Redigeret af Mr. Claude - 17-Juli-2023 kl. 16:04
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2023 kl. 14:41
Jo Munch, men vi kan da godt lige tage den. Mit påståede opkald blev takseret til 16 kr minuttet, hvor meget af det der går til Moldova, men hvis det bare en en krone i minuttet, og samtalen varer et par minutter, så er det gode penge i kassen i et land hvor en krone er mere værd end den er i Danmark.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2023 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg modtager dagligt 1-2-3 opkald fra Danske numre. Har et par gange taget den, da jeg venter opkald fra personer jeg ikke kender. Kommuner osv. Men hver gang tavs når man tager den, og tager jeg den ikke, lægges der på inden tlf. svar. Hvad fanden får disse "mennesker" ud af disse opkald? Udenlandske numre tager jeg aldrig. Undskyld jeg lidt "stjæler din tråd..) 
Har du læst trådstarters første indlæg? Han har netop IKKE besvaret et opkald fra Moldova, og alligevel blir han bon’et for over 5000,- for påstået opkald til nummeret. Det kunne ske for dig og mig også, da der foreligger en teknisk fejl hos Teleudbyder. Hele tråden handler om at få sin ret over for Teleudbyder.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2023 kl. 13:00
Jeg modtager dagligt 1-2-3 opkald fra Danske numre. Har et par gange taget den, da jeg venter opkald fra personer jeg ikke kender. Kommuner osv. Men hver gang tavs når man tager den, og tager jeg den ikke, lægges der på inden tlf. svar. Hvad fanden får disse "mennesker" ud af disse opkald? Udenlandske numre tager jeg aldrig. Undskyld jeg lidt "stjæler din tråd..) 
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2023 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

For et par år siden var der en masse straffesager der måske skulle gå om fordi de havde brugt teleoplysninger/masteplaceringer som ikke var valide, og det var da vist Telia der ikke lige haver styr på deres master.
Det kunne man vel lige påpege også 😊

Det er en idé, men i princippet er min sag mod Greentel og ikke Telia. Først troede jeg at Greentel var et Telia datterselskab, men det er det ikke. Så nej, det vil jeg ikke tage med i min klage, men det forklarer måske hvorfor det har været så besværligt at få oplysninger fra Telia.
mvh
MichaelS
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-September-2010
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2023 kl. 04:35
For et par år siden var der en masse straffesager der måske skulle gå om fordi de havde brugt teleoplysninger/masteplaceringer som ikke var valide, og det var da vist Telia der ikke lige haver styr på deres master.
Det kunne man vel lige påpege også 😊
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2023 kl. 12:44
I dag har jeg så fået de oplysninger jeg ønskede fra Telia. Næsten.
Der står fin angivet hvor jeg var da jeg modtog opkaldet fra Moldova og hvor jeg var da der blev lagt på et sekund senere.
Det opkald jeg skulle have foretaget til Moldova er registret med opkaldssted, som Tulipan allerede har oplyst mig, men ikke med slutsted for opkaldet. Mystisk!
Der er enkelte andre tekniske oplysninger fx Imei nummeret (har ikke lige fået tjekket det endnu, men det er nok rigtigt.)

Jeg er ikke i tvivl om at jeg taber min sag i Teleankenævnet, men jeg tænker fastholde den og klage over en række punkter i denne sag, fx hvorfor kan 'samtalen' vare over 5 timer uden at der bliver sagt noget. Og hvorfor er 'samtalens' afslutning ikke registreret.

Tak til Tulipan for al lære mig hvordan man dechifrerer mastoplysningen! 

mvh
MichaelS
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2023 kl. 09:11
Tak Tulipan. Jeg vil vente lidt med at afslører om det er den rigtige adresse da Greentel og Telia også skal have en chance for at finde deres forslag.
Har sendt dig en pb.
mvh
MichaelS
Til top
Tulipan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-August-2007
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tulipan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2023 kl. 16:44
Mastens adresse er ganske sikkert Ellebjergvej 54, 2450 København SV

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2023 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Hvis man normalt ikke ringer til udlandet kan det være en fordel at lukke for udlandsopkald, og så åbne ved nødvendige opkald og rejser.
Og det checkede jeg med det samme jeg på mit Oister abb,  om der var åben for udlandstelefoni, da jeg læste om dit problem. Men det er der kun hvis man aktivt går ind og åbner det, og det har jeg kun haft behov for en enkel gang.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2023 kl. 14:20
Hvis man normalt ikke ringer til udlandet kan det være en fordel at lukke for udlandsopkald, og så åbne ved nødvendige opkald og rejser.
mvh
MichaelS
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2023 kl. 14:01
3. juli blev jeg ringet op af 
+373 (68) 347623

iPhone gav lige et klemt. Jeg satte den i flytilstand og slettede opkaldet fra listen, så jeg ikke ved et uheld fik rørt ved det. Dagen efter ringede jeg til 3s kundeservice og spurgte om der var foretaget opkald, jeg ikke selv kunne se. De sagde at det var der ikke.
Supporteren sagde også at opkald til udlandet kan ses med det samme hos dem, så der er ikke sket noget. Jeg blev jo nervøs efter det jeg har læst her.

Redigeret af Brixen - 08-Juli-2023 kl. 14:03
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu