Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 14:59 |
1 - 0
|
BORING!
|
 |
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2943
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 15:41 |
Gutter tjek lige ham her, han går helt amok:
http://www.youtube.com/watch?v=ejD-zuY3FFI
|
|
 |
TBC1
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2037
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 16:21 |
Startrek skrev:
Hehe, når PS4 komme, så blive det uden Blu-ray, da dette format er udøde på det tidspunkt og man er går 100% over til HD film over net, noget som Microsoft og Apple er på vej med (Apple får jo hele ikke Blu-ray i deres computer på grund af dette)  |
Det håber jeg da ved Gud Ikke er tilfældet! For ind til videre har alt netbaseret indhold til enhver tid være ensbetydende med de to samme 2 forhold for os brugerne:
1. Det positive: Let tilgang til materialet, her og nu (Convenience) 
2. Det negative: Forringet teknisk kvalitet (lavere bitrater/større kompression end på de fysiske medier) 
...Så selv om convenience faktoren er en god ting, og nok skal vinde det netbaserede indhold stor succes, så håber jeg da ved Gud at der stadig vil være et mere kvalitativt alternativ for os der går op i den slags!
Det nytter jo intet at jeg sidder klar med min 100/100 Mbit forbindelse, hvis der ikke er noget netbaseret indhold der udnytter ordentligt båndbredde alligevel. Og jeg tror personligt ikke på netstreams svarende til fuld Blu-ray kvalitet med op til 50 Mbit/s, er noget vi vil have adgang til, selv på det tidspunkt hvor PS4 skulle udkomme. Selv i 2012-14 stykker vil det stadig langt fra være alle der har 100 Mbit/s forbindelser. Det er noget med langt længere fremtidsperspektiver som vi i mange år endnu vil have til gode at se omsat til virkelighed. I dag er noget af den højeste HD kvalitet (eller rette HD-Lite kvalitet) jeg har set streamet fra nettet også kun været på omkring 5 Mbit/s, noget som i praksis mere minder det mere om god DVD kvalitet end HD kvalitet.
Og den største hindring for at vi inden for en overskuelig fremtid vil se høj kvalitet på netbaserede tjenester: At udnytte høj båndbredde er jo dyrere for udbyderne, og de fleste convinience forbrugere lader sig desværre alligevel gladeligt spise af med en 5-8 Mbit/s, på netbaseret indhold ...Hvilket imho er 
Så hvad kvalitet angår har jeg ingen tiltro til netbaseret inholdstjenester inden for det tidsperspektiv der hedder PS4. 
Redigeret af TBC1 - 03-August-2009 kl. 17:07
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 18:49 |
Vel Mp3 blive jo vinder af lydformat, selv med en ringer lyd kvalitet end CD, man får ikke at helt ødelægge fornøjelsen så begynde man at udsende CD i en ringer og ringer kvalitet, og så pludselig lød Mp3 jo god, det samme ville også sker med Blu-ray
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 18:56 |
Hvis blu-ray bliver dårligere, så kan jeg ikke forstå dvd ikke er blevet dårligere. De er netop blevet bedre fordi optagelserne er blevet bedre. Mp3 kom kun fordi folk hentede musik ulovligt. At så nogle udbyder er hoppet på og udbyder lovlig mp3 er surt  . men cd indspillingerne er blevet dårligere desværre.
|
 |
.FTH'
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 22:50 |
Flad af grin!
|
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
 |
TBC1
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2037
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 01:52 |
Startrek skrev:
Vel Mp3 blive jo vinder af lydformat, selv med en ringer lyd kvalitet end CD, man får ikke at helt ødelægge fornøjelsen så begynde man at udsende CD i en ringer og ringer kvalitet, og så pludselig lød Mp3 jo god, det samme ville også sker med Blu-ray  |
CD indspilningerne er bl.a. blevet dårligere fordi man nu forsøger at kopibeskytte en teknologi der ikke er født med kopibeskyttelse, og det man forsøger at proppe på af kopibeskyttelse direkte medfører tekniske forringelser (Som Naim så rigtigt siger det: En kopibeskyttet CD er ikke en CD)
DVD som er født med en kopibeskyttelse der ikke forringer selve den tekniske kvalitet, er som nævnt kun blevet bedre og bedre med tiden, som kildemateriale samt transfer og encoding teknikker og faciliteter er blevet forfinede.
Blu-ray minder i den sammenhæng om DVD, så de vil med tiden formentligt også blot generelt blive bedre og bedre. Det kan man allerede se ved at sammenligne status på de udgivelser der laves i dag, i forhold til status for nogle af de tidliste udgivelser der blev lavet. Det handler hvad bitrate angår til dels om at man ikke længere skal tage hensyn til de tekniske lavere HDDVD specifikationer når man encodede dual-format udgivelser efter laveste fællesnævner, men endnu mere om at man (lige som med DVD film) generelt bare har fået etableret bedre faciliteter til-, og er er blevet bedre til at lave transfers samt encode og f.eks. bedre udnytte de nye codecs bedre.
Redigeret af TBC1 - 04-August-2009 kl. 03:46
|
 |
doit
Guld medlem
Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 10:12 |
Nu er der jo nogen der også gerne vil have en fysisk medie i hånden. Der er da pænt mange mennesker i stereo studie hver evig eneste dag, selvom de meget lettere og mere overskueligt, kan hente deres cd'er på nettet.
Mon ikke også det bliver sådan med Blu-ray/HD formatet i fremtiden. Jeg tror det.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 10:21 |
doit skrev:
Nu er der jo nogen der også gerne vil have en fysisk medie i hånden. Der er da pænt mange mennesker i stereo studie hver evig eneste dag, selvom de meget lettere og mere overskueligt, kan hente deres cd'er på nettet.
Mon ikke også det bliver sådan med Blu-ray/HD formatet i fremtiden. Jeg tror det.
| er helt enig. jeg er da ligeglad hvad mit HD ligger i af format. Men jeg er ikke ligeglad med kvaliteten. Derfor køber jeg blu-ray og cd. kvaliteten er ikke den samme fra udbyderne af download. det samme lige vil ske med download af HD. Fint man har muligheden, men kvaliteten bliver ikke den samme. nogen er så ligeglade og fint med mig, jeg skal bare ikke købe noget af det. Men jeg nyder da mp3 i bilen
|
 |
McNiklas
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 16:55 |
Sony siger selv 2016  Så der gå lige et par år i nu
|