recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HW acc af HD TV m/Sapphire Radeon2600 HD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHW acc af HD TV m/Sapphire Radeon2600 HD?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Emne: HW acc af HD TV m/Sapphire Radeon2600 HD?
    Sendt: 08-August-2008 kl. 09:42

Hej

Jeg har en ældre pc hvor jeg kører Vista Ultimate med TT-C1501 DVB-C kort og så et Sapphire Radeon 2600 HD grafikkort. Jeg bruger Media Portal som mediacenter.

Når jeg ser alm. TV det er vel SD og det fungerer ok.

HD kanalerne er ikke til at se det kommer som i slowmotion dvs. CPU kan ikke følge med. Nu er det så jeg har købt mig ATI grafikkortet og det understøtter vel GPU Hardware Acceleration? Vil det hjælpe på HD kanalerne med et codec der understøttet GPU acceleration?

Hvis det gør hvilket codec er det f.eks godt nok hvis jeg køber og installerer Cyberlink PowerDVD Ultra 8 og så bruger deres H.264 codec?

Jeg håber der er noget der hjælper, da jeg lige p.t. ikke har råd til en ny pc.

vh.

Christian

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 10:21
Hos mig hjalp det da jeg skiftede mit nVidia 7300 ud med Asus HD3650. Jeg bruger DVBViewer, TT3200-S2 og PowerDVD Ultra 8. Da jeg havde nVidia kort kørte det også, men med HD kanalerne blev billederne underlige efter få sekunder. CPU blev belastet med ca 30-40%. Efter skift til HD3650 ligger det mellem 3 og 11%
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 11:32

Tak for svaret MCenterFreak.

Er der andre der vil dele deres erfaring så jeg måske hurtigt kan få de til at spile så CPU kan blive aflastet på min gamle pc.

Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 12:44

Nu er der jo ikke så mange filtre der understøtter h264 GPU hardware acceleration, så dit eneste valg er næsten at installere PowerDVD 8 så du kan bruge deres filter i Mediaportal.

Det er bare at gå igang, der er ikke så meget at skrive om egentlig.  

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 16:12

Hej

Jeg har endelig fået løst problemet ihverfald i DVBViewer. Udover at have installeret PowerDVD Ultra 8 og derefter vælge deres codec skulle jeg bare vælge EVR under directX som video rendere.

Herefter spiller alle HD kanaler ok og CPU er nu på 15-30 % under HD kanalerne. Håber det kan hjælpe andre.

vh.

Christian

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 16:59

Er du 100% tilfreds

Jeg er ikke helt tilfreds med mine 2 maskiner med ATI/PowerDVD Ultra 8/DVBViewer

Ved H.264 (HD kanaler fra Canal Digital) er der en lille smule hak i billederne, ikke meget, men nok til at det er iriterrende.

Når jeg spoler frem eller tilbage i en optagelse (.TS), så blinker billedet kraftigt når jeg herefter afspille, og jeg må enten genstarte DVBViewer eller bruge rebuild graph

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2008 kl. 11:15
Det sker desværre ofte at jeg får sort skærm eller at billedet står og blinker, men som regel hjælper det at skifte kanal nogle gang og så gå tilbage til den kanal hvor der var problemer. Det med at jeg får sort skærm sker både med SD og HD med DVBviewer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu