|
Hyletone i eksterne højtalere - kun på Go TV2??? |
Besvar |
Forfatter | |
netmet
Bruger Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 87 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 09:10 |
Kalder alle kloge hoveder Det er efterhånden nogle år siden, jeg sidst fik hjælp herinde, men jeg ved jo godt, at har jeg et lyd/billede problem, så er det her det sner! Nå men here goes: Jeg har købt en Ampster BT ll forstærker som jeg har koblet til mit Samsung UE32N5305 TV og mine eksterne DALI højtalere. Problemet opstår når jeg ser Go' Morgen på TV2, hvor højtalerne udsender en meget irriterende hyletone. Det sker KUN på TV2 og KUN på Go Morgen programmet. Jeg har udskiftet det optiske kabel, der var noget billigt skravl, men lyden er der stadig. Er der nogen af jer, der ved hvorfor den hyletone kommer og ikke mindst - hvad jeg kan gøre for at komme af med den igen? På forhånd tak 🙏🏻 Mette
|
|
Taknemmelig for alle de gode råd og fede anbefalinger jeg har fået herinde!
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det sker KUN på TV2 og KUN på Go Morgen programmet. Så er det jo vanskeligt at konkludere andet end at det har at gøre med den pågældende udsendelse af ukendt årsag.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
netmet
Funktioner
Tak(0)
|
Det skulle man tro ja - men på vores andet Samsung TV som har ekstern soundbar tilsluttet er der ingen problemer.
|
|
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jo umuligt at komme med et bud på det. Jeg er selv irriteret over skarpe “A”er fra en bestemt kvindelig TVA værts stemme. Det rammer en frekvens der skærer ind til marven. Men regner da bestemt ikke med det kan løses herinde.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
måske soundbar er af ringe kvalitet og ikke gengiver alle de høje toner ?
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan ikke være derfor. “ Jeg har købt en Ampster BT ll forstærker som jeg har koblet til mit Samsung UE32N5305 TV og mine eksterne DALI højtalere”
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv en Analog tilslutning, er der så problemer.? Eller helt undlad at bruge andet end TV højttalerne når det kun er til generelt TV kig.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det svarer nogenlunde til at anbefale, at man tager cyklen når bilen er gået i stykker. Byt om på forstærker/dali og soundbaren - hvis fejlen flytter med ved du den er i forstærkeren, bliver fejlen der må det være en fejl fra tv'et/signalet - og så kan man gå videre med fejlsøgningen derfra. |
|
netmet
Funktioner
Tak(0)
|
God idé at bytte dem om - hvis ikke det lige var fordi, soundbaren og højtalerne står i to forskellige huse. (sommerhus og kald det bare vinterhus) Det er altså ikke sådan lige at flytte om på de to ting....
|
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |