recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hyletone i eksterne højtalere - kun på Go TV2???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hyletone i eksterne højtalere - kun på Go TV2???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér netmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hyletone i eksterne højtalere - kun på Go TV2???
    Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 09:10
Kalder alle kloge hoveder
Det er efterhånden nogle år siden, jeg sidst fik hjælp herinde, men jeg ved jo godt, at har jeg et lyd/billede problem, så er det her det sner!

Nå men here goes:
Jeg har købt en Ampster BT ll forstærker som jeg har koblet til mit Samsung UE32N5305 TV og mine eksterne DALI højtalere. Problemet opstår når jeg ser Go' Morgen på TV2, hvor højtalerne udsender en meget irriterende hyletone. Det sker KUN på TV2 og KUN på Go Morgen programmet. Jeg har udskiftet det optiske kabel, der var noget billigt skravl, men lyden er der stadig.

Er der nogen af jer, der ved hvorfor den hyletone kommer og ikke mindst - hvad jeg kan gøre for at komme af med den igen?

På forhånd tak 🙏🏻
Mette
Taknemmelig for alle de gode råd og fede anbefalinger jeg har fået herinde!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 09:56
Det sker KUN på TV2 og KUN på Go Morgen programmet. Så er det jo vanskeligt at konkludere andet end at det har at gøre med den pågældende udsendelse af ukendt årsag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér netmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 10:43
Det skulle man tro ja - men på vores andet Samsung TV som har ekstern soundbar tilsluttet er der ingen problemer.
Taknemmelig for alle de gode råd og fede anbefalinger jeg har fået herinde!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 11:24
Det er jo umuligt at komme med et bud på det. Jeg er selv irriteret over skarpe “A”er fra en bestemt kvindelig TVA værts stemme. Det rammer en frekvens der skærer ind til marven. Men regner da bestemt ikke med det kan løses herinde.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 11:25
måske soundbar er af ringe kvalitet og ikke gengiver alle de høje toner ?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

måske soundbar er af ringe kvalitet og ikke gengiver alle de høje toner ?
Det kan ikke være derfor.

 Jeg har købt en Ampster BT ll forstærker som jeg har koblet til mit Samsung UE32N5305 TV og mine eksterne DALI højtalere”
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 11:44
 Prøv en Analog tilslutning, er der så problemer.? Eller helt undlad at bruge andet end TV højttalerne når det kun er til generelt TV kig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Eller helt undlad at bruge andet end TV højttalerne når det kun er til generelt TV kig.
 

Det svarer nogenlunde til at anbefale, at man tager cyklen når bilen er gået i stykker.

Byt om på forstærker/dali og soundbaren - hvis fejlen flytter med ved du den er i forstærkeren, bliver fejlen der må det være en fejl fra tv'et/signalet - og så kan man gå videre med fejlsøgningen derfra.
Til top
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér netmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 21:29
God idé at bytte dem om - hvis ikke det lige var fordi, soundbaren og højtalerne står i to forskellige huse. (sommerhus og kald det bare vinterhus) Det er altså ikke sådan lige at flytte om på de to ting....
Taknemmelig for alle de gode råd og fede anbefalinger jeg har fået herinde!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu