recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HyperDuo vs Intel SATA 6
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HyperDuo vs Intel SATA 6

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HyperDuo vs Intel SATA 6
    Sendt: 23-August-2014 kl. 09:28
Hej alle sammen. jeg har et dilemma til jer.

SSD: Samsung 340 på 250 gb 
HDD: Seagate Eco 2 tb.
Motherboard: Gigabyte Z87X-UD5H

Jeg har tidtil kørt med et simpelt setup på min pc som var at Windwos er installeret på en SSD og jeg har data til at ligge på en normal HDD. men dette betød meget underlige hastigheder når man overførte til/fra harddisken den svinget meget i hastighed mm.

I mellemtiden har jeg fået det nævnte motherboard som understøtter HyperDuo

HyperDuo gør det samme som en mac. Dvs. den kobler en ssd og hdd sammen til en virtuel disk som så har den høje hastighed fra en SSD med den store plads fra en HDD. 

Dette køre jeg så med nu. men når jeg starter pcen tager den 10 sek hvor den bare står og blinker inden den loader windows, som om den skal loade det virtuelle drev? 

Summa sumarum: 
Hvad ville i vælge en kombi eller at skille dem ad som før? 
Og har i evt et bud på hvorfor jeg oplever disse ting? 
Det er jo ikke som sådan fejl, nok nærmere noget jeg mangler at sette op i BIOS for at få fuld valuta for pengene :)


Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 11:57
Har godt nok aldrig nogensinde hørt om Hyperduo. Men Z-bundkortene understøtter hybriddisk løsningerne hvor man kobler SSD og HDD sammen til en enhed. Det har de gjort lige siden z59 mener jeg. Og den laver altså ikke et virtuelt drev. DET ER et drev. - du bruger blot SSD delen som udvidet buffer til de data der bliver brugt oftest. - Har ingen ide om hvorfor du får de oplevelser du får - mit umiddelbare bud er en forkert opsætning af systemet. Det er noget der skal laves INDEN man begynder at installere windows. Men det tager noget tid for computeren skal først lære hvilke data den skal lagre på SSD'en (selvom det i det her tilfælde er et virkelig seriøst overkill at bruge en 250GB SSD til det. - normalt hedder det 32/64GB)

Jeg ville så ALDRIG lave en Hybrid løsning når man har så stor en ssd i maskinen i forvejen. Bare lav en ren installation på SSD og brug HDD som data disk. - Du vil aldrig kigge dig tilbage igen!

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu