recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hyperlink problem (Mac)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHyperlink problem (Mac)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Emne: Hyperlink problem (Mac)
    Sendt: 08-August-2009 kl. 08:51
Min Kone og jeg er de glade ejer af en sprit nyt Macbook Pro (C2D 2,8/500gb osv.). Den er super lækkert!

Ud over at skal lære OSx (10.5.7) at kend, har jeg et problem. Jeg kan ikke tilføje Hyperlinks her på sitet (hverken med Safari eller Firefox). Er der andre som har oplevet det (med deres Mac)?

I safari sker der ingenting den første gang at jeg "sæt ind" og når jeg gentager, så er der pludselig to kopier af den samme link (det hjælper ikke noget at manuelt slette det ekstra tekst). I Firefox er feltet bare tom efter jeg prøver at sætte teksten ind.

Jeg har prøvet på et par andre forums og der er der ingen problem...

Redigeret af Rob801 - 08-August-2009 kl. 09:00
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 09:49
Underligt - jeg har ingen problemer med at sætte link ind med Firefox på Mac.

test:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64297

jeg bruger cmd-c og cmd-v

Venlig hilsen
KB
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 10:03
Mht. to kopier af samme link, så er første vindue beregnet til linkets titel, f.eks. "Klik her", og ikke selve linket. Når du klikker OK, skal du indsætte selve linket.

Den (noget ældre) version af forumsoftwaret benytter har desuden et problem med WebKit baserede browsere (Safari, Chrome m.fl.), der gør at der indsættes linjeskift der hvor linjerne i indtastningsfeltet (til tekst, ikke link) slutter, og derfor ødelægges links, hvis de går over to linjer.

Problemet kan "løses" i Safari ved at gøre indtastningsfeltet bredt nok, og det kan du gøre ved at trække i nederste venstre hjørne af feltet:

Redigeret af lunddal - 08-August-2009 kl. 10:09
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 17:19
rob802 -- du skal skrive din tekst. markere teksten og klikke på jordkloden med linket og indsætte dit link. så er der ingen problemer. sidder selv på mac mini med nu 10.5.8 - (må jeg på det kraftigste anbefale du opgraderer med det samme hvis du ikke har gjort det? :-))

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu