recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hyundai 42 tommer HPTN-4200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHyundai 42 tommer HPTN-4200

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2004 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Dem som har købt skærme med 852*480 får selvfølgelig ikke fornøjelse af fremtidens HDTV, men skærmen kan da formentlig vise det uden at billedet bliver ringere ???

Man kan blive helt rundt på gulvet af det her og til sidst tør man ikke at købe nogetsomhelst 

Hilsen dunlop

Lige præcis....

Jeg har taget "chancen" og bestilt et 42" plasma med en opløsning på 852x480.. Skulle gerne være klar til afhentning først i det nye år  

HDTV dukker da uden tvivl op en dag, men det får altså ikke indflydelse på den glæde jeg får indtil da. Jeg kan da godt se at det er en fordel at det er fremtidssikret, men så er det netop som du siger.. Hvis man skal vente på det allernyeste hele tiden, så ender det med at man aldrig får købt noget..

Her i huset bliver vores TV altid "kun" 3 år inden det skiftes.. Og hvem ved om der til den tid er dukket noget helt andet op som vi er nød til at invistere i hvis vi vil se TV i fremtiden..

Moulder

Til top
Pioneer freak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2004
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2004 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Dem som har købt skærme med 852*480 får selvfølgelig ikke fornøjelse af fremtidens HDTV, men skærmen kan da formentlig vise det uden at billedet bliver ringere ???

Man kan blive helt rundt på gulvet af det her og til sidst tør man ikke at købe nogetsomhelst 

Hilsen dunlop

Lige præcis....

Jeg har taget "chancen" og bestilt et 42" plasma med en opløsning på 852x480.. Skulle gerne være klar til afhentning først i det nye år  

HDTV dukker da uden tvivl op en dag, men det får altså ikke indflydelse på den glæde jeg får indtil da. Jeg kan da godt se at det er en fordel at det er fremtidssikret, men så er det netop som du siger.. Hvis man skal vente på det allernyeste hele tiden, så ender det med at man aldrig får købt noget..

Her i huset bliver vores TV altid "kun" 3 år inden det skiftes.. Og hvem ved om der til den tid er dukket noget helt andet op som vi er nød til at invistere i hvis vi vil se TV i fremtiden..

Moulder

 

Du skal ikke vente HDTV er her allerede. Euro1080 sender og åbner snart 2 kanaler til. Desuden kan du allerede købe HDTVfilm http://www.high-def.de/ tror mig det næste års tid kommer der til at ske rigtigt meget inden for HDTV.

 

Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2005 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Opløsningen på 852x480 er NTSC widescreen.

PAL widescreen er derimod 1024x576 i 16:9, så en fladskærm som kun kan vise NTSC opløsningen vil mangle en del når den bruges til PAL herhjemme. Både ved almindelig TV kigning, som med DVD film. Den vil stadig vise det fulde billedeformat, men der vil mange en del af detaljerne i billederne.



Er PAL-markedet virkelig så meget mindre end NTSC-markedet at der slet ikke er nogen fabrikanter der gider lave plasma-tv til PAL-format?
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2005 kl. 00:22

Er man indstillet på HDTV kan det være fornuftigt at vælge en skærm med understøttelse af HDCP digital rights protection system.

Sky i England vil anvende denne teknologi. Så når der kommer HDTV betalings-tv på vores breddegrader fra f.eks. Viasat eller Canal Digital, så kunne det formentlig også blive et krav her.

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=7231

/ Bob
Til top
Jens Jørgen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2005 kl. 11:46
Det kunne være dejligt, hvis der kunne laves en oversigt over hvilke skærme der er fremtids sikret hvis der er nogen som har tid og indsigt i dette ?
Til top
Pioneer freak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2004
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2005 kl. 12:14

Sky i england er ved at gøre klar til HDTV og det ser udtil at kun pioneer xde/hde/fde på nuværende tidpunkt kan klare 720p/50 og 1080i/50(pal) og har en HDMI port der kan klare HPCD. De andre såkaldte HDTVkompatible kan kun klare 720p/60 and 1080i/60 (NTSC) læs mere her: http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=82

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu