|
I gang med den diskrete stuebio... |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Cableguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Status: Offline Point: 105 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Thanks! - ja, der mangler lidt endnu inden bio-oplevelsen er på plads... Møblet er dette plud nogle låger i højttalerstof - http://tvbord.dk/shop/online-lll-dansk-1013p.html |
||
![]() |
||
Swingking ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
|
okay hvad lød prisen på ? samt hvor er det købt , send gerne pm med info hvis det er ... ville nemlig gerne have sådan et gulv i stuen.
|
||
Sony Bravia KD-65X8505C
|
||
![]() |
||
Cableguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Status: Offline Point: 105 |
|
Hmmmm... begynder godt nok at savne at få en projektor og lærred op.
Det der lige nu holder mig mest tilbage er placeringen af min projektor?! Hele tanken er jo at alt skal værre så skjult og diskret som muligt, så projektoren skal jo gerne gemmes lidt væk. Lige nu tænker jeg det efterlader mig med 2 muligheder: 1.) At få lavet en skjult hæve/sænke løsning der kommer ned fra loftet, midt i rummet ca..... 2.) At placere den på en hylde/reol ved bagvæggen. Udfordringen med løsning 1, er at den er temmelig dyr, selv om jeg tænker på at lave en DIY hæve/sænke løsning. Samtidig med er det muligvis også svært at få helt pænt og dermed skjult, da det kræver en del finish ved udskæring osv. Udfordringen ved løsning 2, er at jeg er i tvivl om en projektor sagtens kan klare at kaste super billede de ca. 7 meter hen til væggen, hvor lærredet skal hænge (den skal i øvrigt også skjules på loftet). Hvad tænker I - har I nogle tanker/forslag der kan gøre det nemmere at komme videre med en go' løsning???
|
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
|
Ser skide godt ud, jeg var i gang med projekteringen af noget liggende. Dog med integreret tv osv. Må man hører hvor du har købt stonewall stenene?
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Et af de bedste rum jeg har været i, havde præcis sådan en væg bag højttalerne, og trægulv. Forskellen var akustikloft, strategisk placerede paneler på væggene, og tykt tæppe foran højttalerne. Som p.las siger, så diffuserer sådan en skifervæg lyden, hvilket er rigtigt fint hvis det kombineres med nok dæmpning.
|
||
![]() |
||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
|
Hej Cableguy.
Flot resultat du har fået, enkelt og pænt. :) Mht. projektor i "model skjult" har jeg selv lavet en løsning. Se min tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110385&PN=65&title=fausings-setups-nu-med-mere-skjult-lir nede i bunden kan du se det, måske det kan inspirere lidt. Du er velkommen til at skrive hvis der er noget jeg kan hjælpe med. Mvh. Fausing
|
||
![]() |
||
|
Tak du! Stenene er købt hos Inpro (Billund, jeg har vist lidt til over i øvrigt...). Det er ikke små firkantede plader med sten på, som mange andre er. Dette er enkelte skifersten i forskellige størrelser, derfor giver det også den helt rigtige variation vi var ude efter. De andre typer kan man nogle gange se ligner 'byggeklodser' alt efter model selvfølgelig... |
||
![]() |
||
|
Jeg tror du har helt ret Otto. Det KAN blive godt, men har slet ikke arb. så meget med akustikken i rummet endnu. Der kommer helt sikkert et tykt tæppe på snart og ellers skal jeg vist lige se på hvad jeg kan gøre, der er diskret og pænt og samtidig effektivt mht. lyden. |
||
![]() |
||
|
Tak Fausing. Jeg kan se at du absolut også har hænderne rigtigt skruet på! ;o) - spændende kreative løsninger du har leget med... hvis projektoren skal op i loftet, skal der dog motor til så det kan betjenes med en fjernbetjening. Den kan dog stadig også 'bare' blive placeret på en hylde bagerst i rummet - det er dét jeg endnu ikke lige kan beslutte mig for... ;o) |
||
![]() |
||
|
Hér fik jeg vist lige svaret et forkert sted... ;o) ups... |
||
![]() |
||
|
Nogen forslag til Projektor og især placeringen af den...?
Ja, og mht. lærred tænker jeg Tab-tension lærred skult i loftet over tv'et... min. 106" - måske lidt man skulle en eller to størrelser op ;o)
|
||
![]() |
||
|
Prøver nu at komme lidt videre med projektet... dog under 'Projektor' kategorien nu...
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137042&PID=1381091#1381091 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |