recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - I gang med den diskrete stuebio...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

I gang med den diskrete stuebio...

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Nitten82 Nitten82 skrev:

Det ser godt nok lækker ud, ser frem til at følge projektet.

-hvad er det for et TV-møbel du har der? Synes det er fedt det er væghængt.
Thanks! - ja, der mangler lidt endnu inden bio-oplevelsen er på plads...

Møblet er dette plud nogle låger i højttalerstof - http://tvbord.dk/shop/online-lll-dansk-1013p.html

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 07:48
okay hvad lød prisen på ? samt hvor er det købt , send gerne pm med info hvis det er ... ville nemlig gerne have sådan et gulv i stuen.
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 11:12
Hmmmm... begynder godt nok at savne at få en projektor og lærred op. 

Det der lige nu holder mig mest tilbage er placeringen af min projektor?! Hele tanken er jo at alt skal værre så skjult og diskret som muligt, så projektoren skal jo gerne gemmes lidt væk. Lige nu tænker jeg det efterlader mig med 2 muligheder: 1.) At få lavet en skjult hæve/sænke løsning der kommer ned fra loftet, midt i rummet ca.....  2.) At placere den på en hylde/reol ved bagvæggen. 

Udfordringen med løsning 1, er at den er temmelig dyr, selv om jeg tænker på at lave en DIY hæve/sænke løsning. Samtidig med er det muligvis også svært at få helt pænt og dermed skjult, da det kræver en del finish ved udskæring osv. 

Udfordringen ved løsning 2, er at jeg er i tvivl om en projektor sagtens kan klare at kaste super billede de ca. 7 meter hen til væggen, hvor lærredet skal hænge (den skal i øvrigt også skjules på loftet).

Hvad tænker I - har I nogle tanker/forslag der kan gøre det nemmere at komme videre med en go' løsning???
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 11:29
Ser skide godt ud, jeg var i gang med projekteringen af noget liggende. Dog med integreret tv osv. Må man hører hvor du har købt stonewall stenene?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:

Du har helt ret Kampus. Akustikken har ikke haft 1. prioritet i byggeprojektet. Jeg tror ikke mange ville anbefale en stenvæg til et rum med go' lyd... Wink - vi synes bare effekten ville være så god med stenene. Derfor er det blevet et kompromis, hvor designet indtil nu har vundet lidt... Smile Vi skal dog ha' lagt et gulvtæppe ved sofaen snart, så det hjælper da en anelse vil jeg tro...

Et af de bedste rum jeg har været i, havde præcis sådan en væg bag højttalerne, og trægulv. Forskellen var akustikloft, strategisk placerede paneler på væggene, og tykt tæppe foran højttalerne. Som p.las siger, så diffuserer sådan en skifervæg lyden, hvilket er rigtigt fint hvis det kombineres med nok dæmpning.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 14:47
Hej Cableguy.
Flot resultat du har fået, enkelt og pænt. :)
Mht. projektor i "model skjult" har jeg selv lavet en løsning.
nede i bunden kan du se det, måske det kan inspirere lidt.
Du er velkommen til at skrive hvis der er noget jeg kan hjælpe med.
Mvh. Fausing
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Ser skide godt ud, jeg var i gang med projekteringen af noget liggende. Dog med integreret tv osv. Må man hører hvor du har købt stonewall stenene?

Tak du! Stenene er købt hos Inpro (Billund, jeg har vist lidt til over i øvrigt...). Det er ikke små firkantede plader med sten på, som mange andre er. Dette er enkelte skifersten i forskellige størrelser, derfor giver det også den helt rigtige variation vi var ude efter. De andre typer kan man nogle gange se ligner 'byggeklodser' alt efter model selvfølgelig...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Hej Cableguy.
Mvh. Fausing

Jeg tror du har helt ret Otto. Det KAN blive godt, men har slet ikke arb. så meget med akustikken i rummet endnu. Der kommer helt sikkert et tykt tæppe på snart og ellers skal jeg vist lige se på hvad jeg kan gøre, der er diskret og pænt og samtidig effektivt mht. lyden.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 09:15

Hej Cableguy.
Mvh. Fausing

Tak Fausing. Jeg kan se at du absolut også har hænderne rigtigt skruet på! ;o) - spændende kreative løsninger du har leget med... hvis projektoren skal op i loftet, skal der dog motor til så det kan betjenes med en fjernbetjening. Den kan dog stadig også 'bare' blive placeret på en hylde bagerst i rummet - det er dét jeg endnu ikke lige kan beslutte mig for... ;o)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:

Hej Cableguy.
Mvh. Fausing

Jeg tror du har helt ret Otto. Det KAN blive godt, men har slet ikke arb. så meget med akustikken i rummet endnu. Der kommer helt sikkert et tykt tæppe på snart og ellers skal jeg vist lige se på hvad jeg kan gøre, der er diskret og pænt og samtidig effektivt mht. lyden.

Hér fik jeg vist lige svaret et forkert sted... ;o) ups...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 15:12
Nogen forslag til Projektor og især placeringen af den...?

Ja, og mht. lærred tænker jeg Tab-tension lærred skult i loftet over tv'et... min. 106" - måske lidt man skulle en eller to størrelser op ;o)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 13:19
Prøver nu at komme lidt videre med projektet... dog under 'Projektor' kategorien nu...

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137042&PID=1381091#1381091

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu