Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
audio
Super bruger
Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
|
Emne: I søgen efter WAF: auto AV detection Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 11:03 |
Dette drejer sig ikke om problemet med at monitor ikke tænder når PC tænder (eller omvendt), men derimod om at få sin htpc til at opføre sig som f.eks. en DVD afspiller, som får tv til automatisk at skifte til den korrekte av når den tændes.
Jeg har simpelthen kunne finde absolut ingenting om dette emne. Er der nogen som ved om det kan lade sig gøre?
|
 |
Monsterslam
Guld medlem
Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 556
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 11:58 |
Var det ikke kun de gamle dvd maskiner der gjorde det, når de var tilsluttet med scart?
Du kan måske bruge en harmony one. Der kan du oprette begivenheder. Fx lave en knap der hedder se dvd, så tænder tv og pc, og tv slår om på den rigtige indgang osv.
|
 |
audio
Super bruger
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 14:48 |
Monsterslam skrev:
Var det ikke kun de gamle dvd maskiner der gjorde det, når de var tilsluttet med scart?
|
Nej, min blue-ray afspiller gør det også via hdmi. Min camcorder kan endog tænde tv'et via hdmi.
Monsterslam skrev:
Du kan måske bruge en harmony one. Der kan du oprette begivenheder. Fx lave en knap der hedder se dvd, så tænder tv og pc, og tv slår om på den rigtige indgang osv. |
Det lyder da som om det var en mulighed. Forstår jeg det rigtigt at man kan programmere en knap till at sende et vilkårligt antal "knap tryk" (også selvlærte knapper)?
|
 |
londahl
Bruger
Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 14:52 |
Det er tydeligvis CEC funktionen du efterspørger. Aner faktisk ikke om man kan få det til at virke på en HTPC
|
 |
audio
Super bruger
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 15:21 |
londahl skrev:
Det er tydeligvis CEC funktionen du efterspørger. Aner faktisk ikke om man kan få det til at virke på en HTPC
|
Umiddelbart vil jeg sige nej. Det drejer sig om den simple opgave at få tv'et til at opdage og skifte til den seneste aktiverede medieafspiller.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 15:25 |
I logitech harmony opsætter man indgangen i TV-et som funktionen skal anvende.. (f.eks. se TV)
Ved at logitech harmony også simulerer fjernbetjeningen til TV-et, styrer man man også tænd og sluk af dette.. (CEC ikke nødvendig)
En alternativ metode er at anvende en spareskinne, som slukker for TV-et.
Et TV kan sandsynligvis "huske" sidste indgang, når det tændes igen.
Metoden kun egnet når man ikke skifter indgang på TV-et.
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
audio
Super bruger
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 15:33 |
I mit scenarie er det stort set altid skift mellem TV (har indbygget DVB-T) og htpc på AV5. I øjeblikket sker dette ved at jeg trykker EXT 5 gange. Kunne jeg med Harmony ikke tilføje sekvensen 5 x EXT til htpc power on ?
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 15:51 |
Setup i logitech harmony er sådan set mere simpelt...
Man fortæller blot, hvad der er for et TV man har.
Hvordan TV-et får skiftet indgang, skal man ikke spekulere på...
Det indgår i specefikationen af funktionen.
Metoden er altså at man specifkere sine enheder (devices) og vælger hvilken funktioner de skal indgå i...
Logitech harmony har et stort register over alle mulige enheder...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
trikker
Super bruger
Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
|
Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 15:53 |
audio skrev:
I mit scenarie er det stort set altid skift mellem TV (har indbygget DVB-T) og htpc på AV5. I øjeblikket sker dette ved at jeg trykker EXT 5 gange. Kunne jeg med Harmony ikke tilføje sekvensen 5 x EXT til htpc power on ? |
Men hvad vil scenariet blive næste gang man starter HTPC, og fjernsynet allerede er på AV5 ? Hvilken indgang ender man så på ?
|
 |
audio
Super bruger
|
Sendt: 02-November-2011 kl. 20:20 |
Jeg må lige takke dem som foreslog Harmony One. Den kan rent faktisk udføre jobbet. Jeg har haft en del multi-remotes gennem hænderne i årenes løb, og fælles for dem alle har været at de ikke fungerede 100%.
Harmony derimod er en del mere intelligent, og ved godt at den ikke skal slukke for tv når man f.eks. hopper direkte fra "Se TV" til "Se satellit TV". Det skal nok ende med nogle +point på WAF siden
|
 |
Korsbæk
Super bruger
Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 276
|
Sendt: 02-November-2011 kl. 20:40 |
Jeg ved godt at det nok er for sent når du nu har købt en harmony fjernbetjening. Men der er lige kommet en nyhed på XBMC.org omkring en lille hdmi dims som kan få ens media center til at fungere som en dvd-afspiller som kan betjenings ved hjælp af hdmi-cec. Ved ikke om man kan få det til at fungere til andre media center programmer end XBMC. Men her er et link: http://xbmc.org/natethomas/2011/11/01/the-usb-cec-adapter-is-a-look-into-the-future/
|
 |