|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Klitgaard10 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2011 Status: Offline Point: 29 |
![]() Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 15:46 |
Hej
Jeg går og tænker på at skifte mit ION-Atom setup ud med en I3 2100t eller pentium G620t på et Intel Desktop Board DH67CF Media Series. Men mit spørgsmål er så, hvor stor forskel der er på 2100t og g620t f.eks. når man bruger mediabrowser i MCE. Jeg bruger udelukkende maskinen til tv, film og musik. Har læst mig frem til at 2100t har nogle features der gør transcoding af film hurtigere, men det har jeg ikke brug for.
-Hvad siger i 2100t eller G620t
HTPCen vil komme til at have følgende Hardware:
Kabinet: Antec ISK 300-65 med 2 stk noctua rf8 blæsere (Fra ION/Atom)
Harddisk: intel x25 40gb SSD(Fra ION/Atom)
motheboard: Intel Desktop Board DH67CF Media Series
CPU køler: Scytche BIG shuriken (G620T kan muligvis køre uden blæser monteret på køleren: http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?f=14&t=62636)
RAM: Kingston ValueRAM 2 x 2 GB DDR3
Er der i øvrigt nogen, der har prøvet CIR modtageren på motherboardet?
|
|
![]() |
|
kimg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2011 Sted: smørum, danmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
- jeg vil lige nævne at en intel 2100T er 100% identisk med en normal intel 2100 blot med hastigheds-begrænsning. En blueray film vil kræve det samme strøm på en normal intel 2100.
Fordele ved 2100T (imod almindelig 2100): - mindre krævet PSU + mindre "mulig" varme fra cpu.
|
|
![]() |
|
Klitgaard10 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2011 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Hej kimg tak for svaret, det er jeg helt med på. Det jeg er interesseret i er, hvor stor forskel der er på en 2100t og en g620t i brug f.eks. når man bladre gennem menuer osv. da det er her min ATOM halter en lille smule :)
|
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
jeg bruger en g620t og den køre fint til almindelig mediacenter brug, jeg tror ikke at man kan mærke den store forskel på de 2 processore i den daglige htpc brug, det man skal være opmærksom på er at g620t ikke understøtter 3D. men alt i alt en rigtig god htpc cpu især til prisen.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Jeg har en I3 2100 (ikke T) og en g620T og til htpc brug (mediaportal) kan jeg ikke mærke forskel overhovedet.
Og ved alm. brug synes jeg heller ikke der er forskel.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder godt, så tror jeg at jeg snupper en g620t eller det bliver nok den nyere g630t. Mange tak for svarene.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |