|
i3 vs i5 til transcoding on the fly |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juli-2012 kl. 21:11 |
|
Som jeg har skrevet i en anden tråd, bugger mit mediecenter meget, så er ved at bestille nyt bundkort og cpu, men er lidt i tvivl om jeg skal tage en i3 2125 eller en i5 ivybrigde. Jeg skal streame en del over nettet med dvbviewer, så der skal transcodes en del. Min i3 530 klare egentlig opgaven fint, men bruger dog cirka 50% når der streames. Jeg tænkte så på, at hvis jeg nu valgte en i5, så ville strømforbruget måske være mindre, da den har lidt flere kræfter. Men ved ikke om det kan svare sig i forhold til, at den koster omkring 600 kr mere. Er der nogen der kan komme med et par input, så min beslutning bliver lidt nemmere?
Og som jeg har forstået det, så er det cpuen der gør alt arbejdet, så om det er intel hd 2500, 3000 eller 4000 er vel lige meget? Redigeret af Monsterslam - 23-Juli-2012 kl. 21:37 |
||
![]() |
||
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg ville helt klart gå efter en i5 som minimum.
Jeg har en I3 2120, og så snart jeg forsøger at at se to HD kanaler(En på selve maskinen og en via LAN på anden MCE) så kan det hakke. Jeg er ved at sammensætte min nye centrale mediecenter, og vil personligt gå efter en i5 som minimum. Personligt overvejer jeg næsten en i7, da jeg får en del rabat på IT. Transcoding vil foregå via CPU, så GFX er principielt ligemeget medmindre du bruger den som en MCE. Er det tilfældet er en HD 3000 mig bekendt fint nok. |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
|
Hvis du vælger en Sandy Bridge (2000-serien) eller en Ivy Bridge (3000-serien), så kan din software *potentielt* gøre brug af QuickSync teknologien, forudsat at den er i din valgte CPU (slå den evt. op på http://ark.intel.com). Jeg har desværre ikke selv erfaring med DVBviewer, men såvidt jeg kan se kan man få den til at anvende QuickSync: http://www.dvbviewer.tv/forum/topic/48687-best-hardware-acceleration-with-snady-ivy-bridge-intel-cpus/
Hvilken version af den indbyggede grafik du vælger (baseret på valg af processor) afgør også hvor hurtigt eventuel transcoding via QuickSync vil foregå. Dvs. du vil allerhelst have en Ivy Bridge processor (også fordi den bruger en del mindre strøm) og den skal allerhelst have HD4000 grafikkernen |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
|
Tja den er svær for ville jo egentlig helst vente på en i3 med hd 4000, men da det er til mine forældres mediecenter, som konstant crasher, så skal det gerne fixes i næste weekend. Kan se både 2500, 3000 og 4000 har intel quick sync, at 4000'eren så er lidt hurtigere betyder måske ikke så meget. Pt er de eneste ive brigde med hd 4000 i5 3475s og 3500k begge til næsten 1700. I3 2125 med hd 3000 ligger lidt over 900, så tænker mere på om prisforskellen kan retfærdiggøres? En 3500k er jo hvad de fleste sætter i en hardcore gamer, så synes sgu måske det bliver lidt overkill.
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
er du sikker på at dit program understøtter gpu transcodening?
ellers er det cpu cpu cpu. understøtter dit program effektivt flere kerner? Ellers skal er det højeste mulige frekvens. |
||
.....
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
transcoder du på LAN? |
||
.....
|
||
![]() |
||
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
|
Jep, hvorfor da? |
||
![]() |
||
|
Hvorfor? køre du 10mit eller trådløs - eller kan dine enheder ikke afspille org. filmen?
|
||
.....
|
||
![]() |
||
|
Jeg kører 100 mbit kablet lan. Jeg tænker her primært på live-tv og ikke så meget film, der alligevel afspilles via noget andet. Jeg har en i3-2120 stående som central TV server(Og TV i stuen) streamer via DVBLink TVSource til min gamer computer(Q9550) og iPad. Tidligere har jeg oplevet at hvis jeg ser en HD kanal på i3'en og streamer en anden HD kanal til min gamer, så hakker gameren og cpu'en på i3 ryger op på 70%'ish. Trådløs er for ustabilt til TV efter min mening. |
||
![]() |
||
|
Når det er over netværket, behøver du da ikke transcode, da du jo ikke er begrænset af båndbredden. Du må gøre noget forkert.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |