Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gooferen
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
|
Emne: Icy box eller Popcorn hour spm. Sendt: 11-Juni-2009 kl. 21:21 |
Hej allesammen
Jeg går og overvejer at købe mig en mediaboks, med det formål at afspille film og musik fra min NAS (Synology).
Efter at have søgt rundt på forummet her, er jeg kommet frem til to muligheder. Enten ICY BOX eller Popcorn Hour.
Dog har jeg nogle spørgsmål inden jeg beslutter mig for hvilken enhed jeg vil købe.
1. Kan man afspille divx/xvid film med undertekster i form af srt filer, fra NAS.
2. Hvordan fungere det, gemmer man bare [navn].avi samt [navn].srt i samme mappe på NAS?
3. Er der andet end DTS og ydre design til forskel mellem de to nævnte enheder?
4. Findes der et bedre alternativ end de to nævnte enheder?
På forhånd tak
Jonas B
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 12-Juni-2009 kl. 00:03 |
1. Ja 2. Ja, husk samme navn bortset fra extension, og at navnet er case-sensitivt 3. Ikke så vidt jeg husker.. 4. Tjaaaah, XStreamer måske (leveres først til juli, så det er umuligt at sige)
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 12-Juni-2009 kl. 10:44 |
Vedr. 3: ICYbox har blæser til afkøling af intern HDD
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 12-Juni-2009 kl. 11:01 |
Hvis du kan vente så vil jeg nok anbefale lige at holde vejret lidt
til juli kommer som nævnt Xtreamer som er billigere og måske et godt alternativ (jeg får tilsendt et test eksemplar og skriver en anmeldelse) - der kommer også Qnap's afspiller som ser interessant ud - og så bliver den nye high end popcorn hour jo også annonceret meget snart (jeg kører alphatest på den pt. så den kommer der også en anmeldelse af når Syabas giver tilladelse til at offentliggøre)

|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Gooferen
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
|
Sendt: 12-Juni-2009 kl. 14:29 |
Tak for svarene
Det ser ud til at Xtreamer er værd at vente på, glæder mig til at vi får en anmeldelse af den :)
|
 |
Marco
Super bruger
Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Point: 334
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 18:26 |
spawn skrev:
Hvis du kan vente så vil jeg nok anbefale lige at holde vejret lidt
til juli kommer som nævnt Xtreamer som er billigere og måske et godt alternativ (jeg får tilsendt et test eksemplar og skriver en anmeldelse) - der kommer også Qnap's afspiller som ser interessant ud - og så bliver den nye high end popcorn hour jo også annonceret meget snart (jeg kører alphatest på den pt. så den kommer der også en anmeldelse af når Syabas giver tilladelse til at offentliggøre)

|
Hej spawn! Jeg er på vej til at købe mig en Popcorn Hour A-110, men kom tilfældigt lige forbi tråden her... Hvad er de nye features på den "High end Popcorn Hour" du nævner? Jeg vil da overveje lige at udskyde mit køb, hvis den nye udgave er ventetiden værd...?
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 13-Juni-2009 kl. 19:48 |
Beklager men det bliver du nødt til at vente lidt med at få at vide - den er stadig ikke offentligt annonceret og alle oplysninger om den meget hemmelige.
Planen er at den offentliggøres på mandag og så kan jeg svare på alle spørgsmål der måtte være
Men den er bestemt ventetiden værd 
Redigeret af spawn - 13-Juni-2009 kl. 21:29
|
|
 |
Boost
Super bruger
Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 10:11 |
@spawn
Lidt off topic, men hvordan kan det være du får "test/review" adgang til alle de forskellige afspillere ?
Jeg synes at have læst at du snakker lidt med firmaerne og så sender de en sample til dig. Men det gør de vel ikke bare sådan uden videre ?
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 12:43 |
Det gør jeg fordi jeg er netjunkie og aktiv alle mulige steder 
Men jeg får skam ikke adgang til alle de forskellige afspillere. 
Popcorn afspillerne gør jeg fordi jeg har arbejdet tæt sammen med Syabas lige siden popcorn houren første gang blev releaset og hjulpet med og på deres forum, beta testing, oversættelser og andre ting. Vi er 2 der er "super moderators" på deres hovedforum, hvor vi har ansvaret for at passe dette, og hjælper med at indsamle bug reports, requests osv. - og vi har næsten daglig kontakt med Syabas omkring forskellige ting.
Xtreamer sender mig en lidt af samme grund, fordi de håber på noget positiv omtale fra en hos "konkurrenten" som har lidt forstand på disse streamere og A/V udstyr generelt og som er aktiv i diverse forums hvor disse debatteres. Firmaerne lurer jo hinanden over skuldrene og de kendte mig fra NMT forummet. Så da Xtreamer sitet først blev lanceret og jeg kontaktede dem for at få flere oplysninger om afspilleren og om hvem de var, tilbød de selv at sende en sample.
Men ellers er det såmænd ikke så svært at overtale firmaerne til at sende en sample af et nyt produkt - hvis man har noget at tilbyde, enten som reviewer eller udvikler eller på anden vis kan være til gavn for produktet.
På NMT forummet har vi eks. en løbende konkurrence hvor der hver måned udloddes en A-110 til den udvikler der leverer månedens bedste MSP plugin - ligesom der også ofte sendes en udviklings sample til de udviklere der laver applikationer til boksen og review samples til forskellige webmagasin reviewers.
|
|
 |
Boost
Super bruger
Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
|
Sendt: 14-Juni-2009 kl. 17:07 |