Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
|
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 23:05 |
Jeg mener det der Molton (billigste stof der er både Brandsikkert og lystæt, det bliver vist brugt til scene opsætninger, på væggge og som gardin--- mener jeg men hæng mig ikke op på det.....
Der er sikkert nogen der vil kommentere det hvis jeg tager fejl...
Men de skulle allesammen gerne være lysttætte...Og som du ser på hjemmesiden kan man få prøver på stoffet (Gratis), måske du skulle bestille sådan nogle og se om du kan li det inden du køber noget, men man skal sikkert betale porto når man bor i DK
Men skal man bruge det på vægge og loft, ville jeg minimum bruge nummer 1 , 2 eller 3 hvis man har en Projector der koster over 10-15k
Redigeret af henrik-t - 11-Februar-2009 kl. 23:20
|
+100HD Film
|
|
ikeaboy
--
Oprettet: 12-Juni-2008
Point: 321
|
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 23:29 |
henrik-t skrev:
Jo maling er nemmer at arbejde med.... og giver et oki resutat, men at sort maling skulle give ikke eksisterende genskær, holder ikke, tro mig der er genskær selv om du syntes det ikke er der, måske mindre med den margen du har dig til loft og gulv, men det er der stadigt.
Har man en super PJ ( og spenderet 30k ) så har man vel lidt $$ til at lave sit rum lækker, Købe stoffet (Velvet) ihvert fald til den første 1,5 meter.
|
Ja der er måske lidt genskær, men ifht da rummet var hvidt er det en kæmpe forbering. Og jeg har også kun en Sanyo z5 så maling er fint nok her Men jeg er enig i at har man en dyr pj og rummet kan man ligeså godt smide tæppe på væggen for at få det 100% gennemført nu man er igang.
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 23:30 |
takker for info - bestiller prøver med det samme
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
|
Sendt: 12-Februar-2009 kl. 12:13 |
Men det første billede er jo taget hvor væggene er lyse og ikke sorte, derfor kan man da ikke bruge dette som eksempel?. det er mere fordi det er soveværelse projektoren skal stå og vil det være pænt med tæppe når det går op af loftet og sidevæggene, og er det ikke hammer svært at montere, har ingen håndværker egenskaber :p og hvilke forretninger i dk kan man købe stoffet fra.
|
|
betho
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
|
Sendt: 14-Februar-2009 kl. 16:39 |
henrik-t skrev:
Jeg mener det der Molton (billigste stof der er både Brandsikkert og lystæt, det bliver vist brugt til scene opsætninger, på væggge og som gardin--- mener jeg men hæng mig ikke op på det.....
Der er sikkert nogen der vil kommentere det hvis jeg tager fejl...
Men de skulle allesammen gerne være lysttætte...Og som du ser på hjemmesiden kan man få prøver på stoffet (Gratis), måske du skulle bestille sådan nogle og se om du kan li det inden du køber noget, men man skal sikkert betale porto når man bor i DK
|
Der er kun 2 af dem, der er noget værd i forhold til at være lystætte. Den ene er, som du nævner, Stage Molton Black. Den er 100 % lystæt og meget billig. Dog minder stoffet mest om filt, det er derfor ikke så nemt at få til at drapere, med mindre man har at gøre med store mængder. Tilgengæld er det nemt at arbejde med at sætte fast på en væg. Og så er den brændsikker... Et stort plus i min verden. Især når man vil plastrer et helt rum ind i stof. Så ender man altså ikke med en brændfælde.
Vil man have noget mere "lækkert" stof, som har et mere eksklusivt look, skal man kaste sig over den anden - Victoria Black velvet cotton. Den er ikke 100 % lystæt, men tæt på. Og så har den en ret blød overflade.
Den der Velvet Black viscose/silk er fuldkommen ubrugelig. Den er lige så lystæt som et hønsenet.
Redigeret af betho - 14-Februar-2009 kl. 16:47
|
|
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 14-Februar-2009 kl. 17:13 |
Sigda, jeg kan se du iike lige forstår hvad jeg skriver, det er denne her løsning jeg vil mene du kan andvende, hvis du ikke vil sætte stofet op med messing tegnestifter eller alternativ... har du gips eller betong vægge..?? ( nu du har en lys kanon JCV HD 750 på kort afstand, er maling ikke nok, stadigt massere af genskær, for overfladen er ikke lys absorberende.....) Det her er Storm P løsningen, hvor man laver et telt som bliver sat på ved brug og taget ned igen, så den ikke genere øjet når den ikke er i brug.... den samme model jeg skal lave herhjemme. Her er en tegning jeg har lavet til det engelske forum...: man sætter 2 runde pinde/stænger op som går ca 1 - 1-3,5 meter ud fra lærdet der hvor jeg har lavet sorte prikker på tegningen, i hver top hjørne... resten skulle kunne tydes fra tegningen, ellers spørg
|
+100HD Film
|
|
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 14-Februar-2009 kl. 17:19 |
Mine stof prøver kom idag.. der gik 3 dage så var de her, ganske gratis...Super.
Bestilte 5 prøver. så nu skal jeg besteme hvad stof jeg vil ha, kvalitet vs pris og hvor nemt det er at arbejde med er med i overvejelsen..
Henrik
|
+100HD Film
|
|
betho
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
|
Sendt: 14-Februar-2009 kl. 17:51 |
Som sagt... Der er kun 2 (måske 3) kandidater, der virkelig er værd at overveje.
Man skulle tro du arbejder for WBL, sådan som du fortæller om dem. Mine stofprøver har et par uger på bagen. Men du har ret... Det er ret nemt.
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 09:23 |
jeg har også allerede igår fået mine prøver - det er sgu hurtig betjening...
nu skal jeg blot vælge, og regne hvad jeg evt har råd til
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 15:51 |
ok hvis man vælger den nemme løsning med kun at male væggen sort, hvilken sort farve skal det så være, altså farvenummer, der er vel forskellige former for sort?
|
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 16:19 |
Der bør kun være een sort. Alle de andre "sorte" er mørke nuancer af en farve.
Men du skal nok også interessere dig for glansen. Samme farve kan fås med forskellig glans, og her må det gælde om at få så mat en sort som muligt.
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 16:34 |
ja det var det jeg mente med glansen :p dvs mat sort er den bedste farve så?
|
|