Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 17:45 |
Du skal osse tænke på hvis du maler hele soveværelset sort, hvordan ser det så ud....!??Har du været inde i et sort værelse før... men det må du nu selv om.
Redigeret af henrik-t - 15-Februar-2009 kl. 17:46
|
+100HD Film
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
|
Sendt: 15-Februar-2009 kl. 19:34 |
jeg vil ikke male hele soveværelset sort? kun bagvæggen og 1meter af sidevæggene og loft, resten vil være i hvidt for ikke at blive for dyster :p...
|
|
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 17:24 |
fortjener et bump
|
+100HD Film
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 21:03 |
hehe hvad mener du :D
|
|
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 21:10 |
at mange burde læse dette da flere og flere folk på dette forum har fået projector i hjemmet
|
+100HD Film
|
|
luv.dk
Bruger
Oprettet: 10-November-2008
Point: 50
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:40 |
Har fundet en maling som rent faktisk ikke reflekterer lyset mere end 10%
Det den type maling, som bruges til tavleunderlag (skoletavle til kridt).
Kan købes i div. forretninger.
mvh
|
Livet er skønt.
|
|
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 13:22 |
Foreslag er herdmed givet til at lave en Sticky/dedikert plads i forum til forbederinger og råd af Lys/lyd i hjemmebioen, ala tråde som denne her, måske mere gennemført lavet, ville kunne hjælpe mange her inde med at få en bedre tur i hjemmebiffen.
forumet´s members er jo på vej fra At få sit første flat tv, som var 2 år siden ,til mange har tv / 5.1-7.1 / PJ setup´s i forskellige rum/form "uden nogen form for lys/lyd kontrol" . Vi burde dele forbedringer og inspirere hinanden mere end bare at vise billede af sin hjemmebio og disse tråde giver folk blod på tanden til at lave forbedringer, som alle på et punkt får gavn af.
Edit : ved godt nogle få tråde køre men at samle dem i et dedikeret under forum (eller hvad det hedder. sub forum til ex min hjemmebio ), gør mange flere læser dem og nemmere at finde det råd man søger eller poste efter hvis man mangler råd og sidst men ikke mindst gør det synligt så folk læser og lader sig inspirere til forandringer- fremgang i hjemmebioen
Redigeret af henrik-t - 22-September-2009 kl. 13:50
|
+100HD Film
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 21:37 |
Jeg synes vi skal have en tråd som kun kan skrives i af administratorer, hvor vi kan samle ethvert råd som en slags bog på internettet. Hvis man har et forslag kan dette gives til administrator, som sætter dette ind. Fordelen er, at der ikke kommer en masse kommentarer mellem rådene, mens ulempen er, at der ligger meget arbejde i det for administratoren. Jeg synes vi har mange råd herinde: optimal placering af højttalere -||- subwoofer(e) Falsk bagvæg til indbygning af tv Blæserstyring til brug i (lukkede) møbler Og der er MANGE flere. Jeg synes måske at det vil være fedt med en guide til at tegne møbler på computeren. Der er mange som selv bygger deres møbler, og det er et glimrende værktøj i designfasen. På bit-tech.net har de en komponentdatabase, så dem som designer deres egne kabinetter kan hente en model af et grafikkort eller andet hardware ned, og det vil jo være meget smart hvis der var noget lign. på recordere. Se bare hvad man kan hvis man har evnerne, tiden og mod på at gøre noget ud af fx. et kabinet til PC'en hvis man planlægger design på en komputer:
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 17:09 |
@Anima
det var en god ide, der står alt for mange guldkorn gemt i lange tråde om alt muligt andet...
men bange for at det bliver alt for stort et arbejde for redaktionen.
|
|
samsung
Ny bruger
Oprettet: 22-August-2005
Point: 6
|
Sendt: 07-Juli-2010 kl. 12:04 |
Hej
Jeg har læst om velour til hjemmebiograf og kunne godt tænke mig at anskaffe mig det men har ikke en ide om hvordan man sætter det op på væggen, altså hvad man skal bruge til sætte det op?
|
|
MortenCombat
Bruger
Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 149
|
Sendt: 13-Juli-2010 kl. 09:35 |
samsung skrev:
Jeg har læst om velour til hjemmebiograf og kunne godt tænke mig at anskaffe mig det men har ikke en ide om hvordan man sætter det op på væggen, altså hvad man skal bruge til sætte det op?
|
Det kommer jo an på,om du gerne vil have det til at hænge permanent, om det skal kunne fjernes helt, eller om det skal kunne trækkes for/fra, rulles op/ned.
|
|
MortenCombat
Bruger
Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 149
|
Sendt: 15-Juli-2010 kl. 00:23 |
Er der nogle af jer der endte med at lave en løsning med en af stoftyperne fra Whaleys?
I så fald, hvilken valgte I, og hvorfor?
Jeg har mørklægningsgardiner der lukker al sollys ude, så i princippet har jeg ikke brug for et lystæt stof. Hælder mellem Velvet Cotton Victoria Black og Silk/Viscose Velvet Black. Jeg synes dog det er svært at vurdere hvor meget bedre Silk/Viscose er ifht. lysabsorbering.
Billeder af jeres egne løsninger er også meget velkomne - går selv og overvejer hvordan og hvorledes det nemmest, og ikke mindst mest elegant, kan skrues sammen.
Redigeret af MortenCombat - 15-Juli-2010 kl. 00:23
|
|