|
Ide til lys kontol = bedre Sort/ kontrast Update* |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | ||
samsung
Ny bruger Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 19-Juli-2010 kl. 09:22 | |
hej morten.
Tænker på at det skal være en permanent løsning. det vil nok være det bedste løsning |
||
samsung
Sendt: 19-Juli-2010 kl. 09:23 | |
hej morten. Tænker på at det skal være en permanent løsning. det vil nok være det bedste løsning |
||
MortenCombat
Bruger Oprettet: 28-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
Sendt: 19-Juli-2010 kl. 13:05 | |
I så fald er den mest elegante løsning jeg har set, at du laver nogle paneler, dvs. trærammer hvor stoffet spændes ud over. Panelerne kan sættes op på vægge / loft med skruer eller med velcro. En nemmere men ikke lige så køn løsning er, at sætte stoffet direkte på væggen og fastgøre det med tegnestifter/søm/skruer, men det kan være svært at få det til at være helt udstrakt. |
||
samsung
Sendt: 19-Juli-2010 kl. 15:20 | |
Tak Morten tror nok at det bliver løsning med panelerne. tror ikke tegnestifter er nok til mit væg. men kan du evt. hjælpe med at finde ud af hvilken stof man skal vælge. Jeg troede jo det stof som var nummer 1 på listen var det bedste. Har dog læste tråden igennem og er kommet i tvivl om hvilken en af dem som er det bedste til opgaven. |
||
samsung
Sendt: 26-Juli-2010 kl. 09:32 | |
Må man gerne bed om links til det forum, hvor ideen stammer fra? (edit rhsin - indlægget var med citater og billeder blevet meget lang.. har lige kortet det lidt af ) Redigeret af rhsin - 10-Oktober-2010 kl. 14:30 |
||
henrik-t
Guld medlem Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 22:15 | |
sry hade glemt denne her,.
priserne er steget lidt, men regnet lige på det. til teltudgave skal der bruges ca 6meter til 100" plus 2x træpinde, lidt blyloder/jernstang eller andet modvægte, og 2 vægbeslag. selve stoffet koster. for Velvet Cotton Black6 meter x 11£ x 8.5 valuta regning = 56110 meter koster 770kr Der til kommer sikkert en 50kr i post så ca 600kr, det er da ikke galt. 2 træpinde fra jem og fix ca 50, det samme for "loder" modvægt til at strække stoffet og vægbeslag, så en super udskrivning på hele 700kr som er en større opgradering i de helt lyse rum, end at tage projekter modelen nyere ind i stedet for man har stadig samme problemstilling. andre har måske en anden løsning i hoved vedrørende vægbeslag, måske der er en løsning hvor pindene komme til at sidde fast på selve kassen til lærde. hvis man har sådan en. her er modelen til "Telt udgaven" igen :) forslag til vægbeslag Redigeret af henrik-t - 10-Oktober-2010 kl. 02:05 |
||
+100HD Film
|
||
henrik-t
Guld medlem Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 01:50 | |
her et nogle updates til billeder.
Edit Text og hvordan det er lavet plus de fleste billedere, er rykket til første post for at samle det. Also forgot to add the rug in the picture is from ikea which was cheap as chips and makes a substantial improvement!! All this work makes for a far more immersive and vibrant picture without anymore light reflections which I have always distracting!! Once again guys thanks for all the info and help Adam. Redigeret af henrik-t - 10-Oktober-2010 kl. 15:04 |
||
+100HD Film
|
||
henrik-t
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 01:57 | |
endnu en lækker variant. jeg skal nok samle det hele i første post her imorgen, lige nu poster jeg det bare her..
*edit nu er det samlet i første tråd, så det meste er flyttet der til even the skirting were done, the difference to my image is outstanding and anyone thinking of doing this.......Its a must Redigeret af henrik-t - 10-Oktober-2010 kl. 14:59 |
||
+100HD Film
|
||
henrik-t
Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 14:52 | |
Tak Mods*
opdateret, det hele er samlet i første tråd,. det hele bliver oversat til dansk, når jeg får Tid og lejlighed, så for nu må i nøjes med nogle Engelske texter ind imellem mit Danske :) de 3 nye "modul træramme" byg, ser Super super godt ud, håber jeg snart kan få lov til at lave sådan noget :), så er der det "nye" klister stads, hvor der er klister bag på, som ikke ødelægger tapet, Så Håber jeg på at vi snart ser, nogle , Replys her i tråden hvor nogen har ført disse/eller tilsvarende ideer ud i livet:, og hav en god Søndag:) post gerne her i tråden hvis i sys det er fedt og gerne vil kaste jer ud i det, plus dem der gerne vil men ikke kan P.t, som er i samme båd som mig, men drømmer søde drømme om fremtiden. Redigeret af henrik-t - 10-Oktober-2010 kl. 15:06 |
||
+100HD Film
|
||
submaniac
Super bruger Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 12:04 | |
Rigtig fin tråd.
Har selv haft projektor tidligere og vurderer igen, men denne gang skal der styr på netop det som denne tråd handler om. Det er dog ikke let i en "almindelig" stue.
Jeg har tænkt lidt i retning af nogle gardiner som kan køre for foran og i siderne og kan således fungerer som maskering samtidig. Har ikke rigtig fundet nogen billeder af sådan et setup endnu.
|
||
MortenCombat
Bruger Oprettet: 28-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 12:30 | |
Jeg planlægger en løsning meget lig den du beskriver her, dog umiddelbart ikke med maskering af lærredet (det ville være fedt, men forudsætter som jeg ser det et 1:2.35 lærred og den projektor jeg skal have har ikke nok lys til at jeg kan lave det uden en linse som koster $$). Jeg håber at være nået et godt stykke indenfor den næste måneds tid. Jeg skal nok poste lidt billeder hvis det bliver godt nok til at jeg vil være det bekendt |
||
henrik-t
Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 14:14 | |
Her er den video der fik mig til at kigge på hvordan man kunne lave en hjemmelavet, velfungerende bio.
Grand AV Designs, The Bat BarnHer er så lidt tuturials , fra højtaler placering til rum Acoustics, og anamorphic lense Tutorial højtaler typerTutorial Højtaler placeringTutorial anamorphic lenseTutorial Rum AcousticsRedigeret af henrik-t - 11-Oktober-2010 kl. 14:23 |
||
+100HD Film
|
||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |