recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ideel plads til Win XP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIdeel plads til Win XP?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det kommer jo helt og aldeles an på hvilke og hvor mange applikationer du skal anvende - for at sætte tingene i relief så kræver en VHD med win7 home 16GB og en win7pro 20GB - halvdelen bliver derefter frigjort af de install-filer den så selv sletter. WinXP fylder sjældent over 5GB uden temp-fil, men det kræver du laver et lille eksperiment og finder ud af hvor meget dine applikationer fylder hver i sær og så huske at lave et overhead. JEg ville dog ikke have de store problemer med en 8GB  disk såfremt der ikke skal installeres kæmpe applikationer. men 10-12GB er nok ikke helt ved siden af hvis du skal have applikationer installeret - husk at bruge dit "shared drev" til at gemme alle data på, så der er adgang til den fra HOST-miljøet. Det optræder jo i gæsten som et alm netværksdrev, så optager de data da i det mindste ikke plads i din VM. en af de mere interessante ting er selvfølgelig den hersens windows TEMP-fil som alle XP'ere laver. det er en god ide at have præallokeret diskpladsen såfremt du skal have en 1-2GB tempfil liggende. Det med at lave en dynamisk udvidelse af den kan godt sløve performance afhængig af ram allokeret til xp og dermed størrelsen af temp-filen.

Ps. glemte helt at skrive at du under ingen omstændigheder skal bruge restorepoints i XP - så vil du se plads forsvinde temmelig hurtigt - lav derimod et snapshot i vmware en gang i mellem.

Jeg bruger ikke VMWare ,men virtualbox, da dette er gratis og fungere ganske glimrende
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:08
ahhhh ja adobe - der skal du så lægge en 10GB til for at være på den sikre side - igen hvis du har nogen som helst mulighed for det så brug en ekstra disk til scratchfil i CS4!!! - den vil kunne blive voldsomt stor afhængig af hvor store filer du arbejder på. - hvad kører du på af host siden du vil installere CS4 i en VM? - det degraderer performance voldsomt

(og vbox kan også lave snapshots!)


Redigeret af claus_jac - 21-Februar-2011 kl. 19:08
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:10
umiddelbart har jeg ikke brugt det endnu, men jeg synes det ville være dumt at slette programmet når jeg nu har brugt en licens til det. og mht. vbox og snapshots må jeg da lige tjekke det ud. Smile
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:12
VM snapshots er SÅ meget hurtigere at lave en restore på hvis der skulle ske noget med din maskine. Uanset om det er vbox eller vmware :-)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:16
Har lige skifte primær HDD en en 7 år gammel Compaq Desktop hvor der var 20GB. Og det er lige i underkanten til intensiv brug. Så den sekundære HDD på 400GB har været go' at ha'.
Men svigerfar har en magen til. Han brugen den kun til mail og surf samt office 2000. Og her er 20Gb nok
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:18
Okay. :D Laver en på 60 GB og ser om jeg ikke kan udværre nogle programmer og slanke den på den måde, fjerner restorpoints og alt det andet sjove. Smile Tak for hjælpen
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:22
Bare lige for at få alt på det rene. Kan man udvide partitionen i Vbox?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:37
Det er altid godt at kører CCleaner med jævne mellemrum : http://www.piriform.com/ccleaner
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:39
 
 Ja den kan dårligt undværes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 19:49
nu er jeg altså ikke helt nybegynder til pc'er, så den bruger jeg ofte. Jeg har deaktiveret systemgendannelse i xp, men det gav kun 0,3 GB mere. Jeg går i gang med at klone den omlidt. 
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 20:37
Deaktivering af hibernate gi'r 1GB mere:
  powercfg -h off
 
Swap-fil med fast størrelse på 200MB.
 
 
Med en virtuel disk er det vel ikke noget problem at sætte størrelsen til 100GB når den kun allokerer den nødvendige plads på den fysiske disk (dynamisk partition).


Redigeret af michael9000 - 21-Februar-2011 kl. 20:41
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 20:56
Jeg har sat den til 60 GB nu. Det må være godt nok. Dynamiske selvfølgelig 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu