|
Ideer og forslag - begynder streaming |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
razza ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2012 kl. 21:45 |
Hej forum
Jeg kunne godt tænke mig at trække på jeres viden og erfaring. Er helt newb på streaming området, men i øvrigt teknisk ret kyndig. Jeg vil gerne igang med streaming - i første omgang kun lyd og har tænkt på at anskaffe mig en Logitech Squeezebox Touch. Jeg har et ældre anlæg bestående af NAD 304 + Dali Red 350 højttalere - ikke noget særlig fancy men det lyder stadig godt efter alle disse år og det har jeg ikke tænkt mig at skifte ud. Spørgsmål: 1) Skal jeg bruge Touch's indbyggede DAC eller bør jeg ofre lidt på en ekstern DAC? Vil jeg overhovedet kunne høre forskel med ovennævnte anlæg? 2) Anbefaling af en NAS? Hvad har I erfaring for er driftssikkert, støjsvagt og med god pris/spec ratio? Skal selvfølgelig kunne køre Logitech Media Server / Squeezebox server. Har lidt svært ved at vurdere mine behov her. På billedsiden er det måske værd at nævne, at jeg har et Sony KDL-40W5500 med DLNA. Hilsener Razza
|
|
![]() |
|
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1) Touch'en har den bedste DAC af alle Squeezebox'ene, og den kan godt lyde hæderlig. Alt efter hvad du kunne forestille dig at smide efter en DAC, kunne det godt bliver aktuelt.
2) Qnap og Synology har jeg den bedste erfaring med, interfacet er overlegent hvad jeg ellers har leget med.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Hvis du alligevel vil have en ekstern DAC så køb dig dog en billig brugt Duet (for at få recieveren). Elgiganten har lige haft den til 1.111,-, og de kan af og til findes meget billigt på dba.
Vil du have en touch fordi du regner med at bruge touch delen ? Det er smartere at bruge en telefon/iPod. Mht. NAS så kender jeg Synology. Alle deres x10,x11,x12 (måske ikke deres J model) burde kunne trække Logitech Media Server (LMS).
|
|
![]() |
|
![]() |
|
razza ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
Hej
Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg havde ikke overvejet det med at bruge en telefon (jeg har en Android-baseret telefon?). Og mht. DAC så tror jeg nok at jeg lige venter indtil jeg har hørt hvordan Squeezebox'en lyder på det pågældende anlæg. Kan man med nogenlunge god samvittighed købe NAS'en brugt, og så evt. bare skifte diskene? Med andre ord, der er vel ikke meget slid?? Hilsener Razza |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1259 |
Du kan sagtens købe brugt! Som du selv er inde på er der jo ikke rigtigt nogen sliddele (andet end en blæser).
/ask |
|
![]() |
|
Hej alle
Så kom Squeezebox'en i dag med PostDanmark. Det er jo *genialt* lækkert og virker bare i første hug. NAS: Det blev en Synology DS212. Måske fortryder jeg på sigt at det blev en 2-disk løsning, men et sted skal man jo starte. Tak for jeres input! Hilsen Razza
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |