recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ideer til pc server/mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ideer til pc server/mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ideer til pc server/mediecenter
    Sendt: 20-Februar-2012 kl. 23:42
Hej.
Jeg har tænkt at ville bygge en server men er ret ny på området... Mine behov er:
Skalvkun bruges til opbevaring af film og billeder.
Skal have mulighed for at kunne afspille direkte fra den gennem forstærker til skærm.
Software som kan give samme brugervenlighed som eks popcorn hours menuer.
Trådløst netkort samt kablet.
Mulighed for kunne rippe bd og dvd direkte ind på deb via internt drev.

Det var de grundlæggende tanker - er der ting ellers jeg burde overveje at bygge ind? Vil gerne have en server der er fremtidssikret bedst muligt:)
Jeg har tænkt den skal gemmes væk så derfor skal den også kunne fjernstyres - hvad bruger man her?

Vh Michael.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 09:33
Strøm forbruget burde du have i tankerne når du skal bygge helt fra bunden af.

Hvis den skal stå i stuen, så skal der tænkes over larm fra den, selvom den er gemt væk.

Hvad er dit belæg for, at den både skal være trådløs og på kabel? Hvis du skal streame til andre rum, så er der kun kabel, hvis du skal være sikker på det spiller uden problemer.

Nogle bundkort har indbygget til ir øje, ellers kan et usb købes billigt på fx ebay, Kabinetter kan også købes med det indbygget.

Af CPU'er ville jeg kigge efter en i3, da det er rigeligt til dit behov, eller i5 for at have lidt flere kræfter til når vi snakke ripning.

Der findes intet computerteknik som er fremtidssikret, du kan bygge til dit behov nu og de næste år frem, til den tid vil markedet have rykket sig milevidt.

Hvor mange harddiske/udvidelses muligheder har du tænkt på? (tænker på størrelse af kabinet)
Har du tænkt dig at skulle bruge Windows som styresystem?
Skal det afspille 3D?

Af interfaces, så de 3 mest brugte er nok Windows Mdiecenter, MediaPortal og XBMC, selv bruger jeg XBMC og er meget tilfreds, dog er der en del opsætning. Men når det først er sat op, så er brugervenligheden helt i top, dvs mine børn og fruen kan finde ud af betjene det. De er de værste kritikere herhjemme til at det skal fungere så nemt som muligt.

Windows Mediecenter, skal der også laves en del tweaks i og installeres nogle ekstra programmer for at få det til at afspille alt. Ved ikke hvordan det ser ud med MediaPortal da jeg ikke har brugt det i flere år.

Derfor kunne en logitech remote også være vejen frem, for at hæve brugervenligheden endnu mere, efter en del opsætning.

Ved ikke med Windows Mediecenter eller MediaPortal om de kan styres via wifi, men kan XBMC hvertfald men en remote app til enten Android eller Apple, som også er meget brugervenlig når det først er sat op.

Edit:

Af indbygningsmuligheder er der selvfølgelig tuner til tv, men den del ved jeg intet om.

Redigeret af JordanDK - 21-Februar-2012 kl. 09:39
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu