Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 00:28 |
Jeg vil dæmpe det meget, hvor meget er lidt svært at svare på. Jeg har jo den fordel at der ikke er så højt til loftet. Det er jo også noget der akustisk set er nemmere, end hvis der var rigtig højt til loftet.
|
 |
BowieCool
Guld medlem
Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 00:51 |
Lexicon forever skrev:
Jeg vil dæmpe det meget, hvor meget er lidt svært at svare på. Jeg har jo den fordel at der ikke er så højt til loftet. Det er jo også noget der akustisk set er nemmere, end hvis der var rigtig højt til loftet. |
Jeg tror, at man skal passe på ikke at dæmpe rummet for meget. D iffusion er lige så vigtigt som absorption....
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 08:59 |
Jeg er jo i gang med det samme, ham din akustiker, er det en man kan betale. Jeg har nemlig fået et bud på 12 tkr. + mo,ms for en fra Sverige der kan dimensionere rummet helt. Ikke dyrt.
Alle materialer er ikke noget problem da jeg arbejder i byggebranchen, materialerne er småpenge i forhold til alt det andet der skal i rummet.
|
SVP03
|
 |
Bruger udmeldt 6
Super bruger
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 12:07 |
Det synes jeg lyder dyrt. Det ved jeg hvertfald CSN kan gøre billigere.
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 14:09 |
Lexicon forever skrev:
Det synes jeg lyder dyrt. Det ved jeg hvertfald CSN kan gøre billigere. |
Ikke for at sige noget dårligt om Christian.
Men er han ikke elektriker. Så vidt jeg husker.
Men selvlært har jeg stor respekt for.
Nu er jeg selv ingeniør og har både været i Operaen og DR- Byen under byggeriet.
Vores firma udfører akustiske løsninger, så jeg har haft fat i en del. Jeg mener selv jeg ved meget om det.
Så hvis der var nogen der kunne fortælle mig de data den skal opfylde ved måling m.m. Frekvenskurver, efterklangstider, kunne jeg selv klare resten.
Så mit mål er at lave bioen som THX certificeret, men uden certifikat selvfølgelig.
I den sammenhæng mener jeg ikke at 12 tkr. er dyrt.
Er i øvrigt Otto der har anbefalet ham svenskeren, men det ville være nemmere med en i København.
Redigeret af SVP03 - 30-Januar-2011 kl. 14:28
|
SVP03
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 15:29 |
SVP03 skrev:
Lexicon forever skrev:
Det synes jeg lyder dyrt. Det ved jeg hvertfald CSN kan gøre billigere. | Ikke for at sige noget dårligt om Christian.
Men er han ikke elektriker. Så vidt jeg husker.
Men selvlært har jeg stor respekt for.
Nu er jeg selv ingeniør og har både været i Operaen og DR- Byen under byggeriet.
Vores firma udfører akustiske løsninger, så jeg har haft fat i en del. Jeg mener selv jeg ved meget om det.
Så hvis der var nogen der kunne fortælle mig de data den skal opfylde ved måling m.m. Frekvenskurver, efterklangstider, kunne jeg selv klare resten.
Så mit mål er at lave bioen som THX certificeret, men uden certifikat selvfølgelig.
I den sammenhæng mener jeg ikke at 12 tkr. er dyrt.
Er i øvrigt Otto der har anbefalet ham svenskeren, men det ville være nemmere med en i København. |
Jeg ved at Asgar Bak's bror er akustiker og laver biografer. Asgar Bak er mr MKsound.
Deres firmer hedder ab global, og har bla lavet Megascoop biografen i Horsens
|
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 15:38 |
Deres hjemmeside er lukket, lever de endnu. ?
|
SVP03
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 15:57 |
SVP03 skrev:
Deres hjemmeside er lukket, lever de endnu. ? |
Asgar gør. Mener hans bror hedder Jens
|
|
 |
Bruger udmeldt 6
Super bruger
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 15:58 |
Christian har meget erfaring indenfor faget, men ingen erfaring indenfor akustik. Derfor har han hyret en professionel akustiker til at rådgive ham om hans biograf, og hans kunder. Han skulle vist være ganske dygtig, og har bygget flere store biografer nede i Europa. Det er hvertfald hvad han har fortalt.
Jeg er blevet tilbudt at få formlen til at bygge en akustisk "rigtig" biograf for 5k. Det er selvfølgelig rimeligt, men da jeg nu får rådgivningen gratis, så er det da alligevel bedre (og helt gratis bliver det så alligevel ik)
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 16:00 |
p.las skrev:
SVP03 skrev:
Deres hjemmeside er lukket, lever de endnu. ? |
Asgar gør. Mener hans bror hedder Jens
|
Det var firmaet jeg mente.
Skal selv have mk 150 thx 7,2.
|
SVP03
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 16:01 |
Lexicon forever skrev:
Christian har meget erfaring indenfor faget, men ingen erfaring indenfor akustik. Derfor har han hyret en professionel akustiker til at rådgive ham om hans biograf, og hans kunder. Han skulle vist være ganske dygtig, og har bygget flere store biografer nede i Europa. Det er hvertfald hvad han har fortalt.
Jeg er blevet tilbudt at få formlen til at bygge en akustisk "rigtig" biograf for 5k. Det er selvfølgelig rimeligt, men da jeg nu får rådgivningen gratis, så er det da alligevel bedre (og helt gratis bliver det så alligevel ik) |
Gratis fordi du køber varer af Christian ??
|
SVP03
|
 |
Bruger udmeldt 6
Super bruger
|
Sendt: 30-Januar-2011 kl. 16:54 |
Neej det er skam ikke CSN jeg får til at hjælpe med det. Men jeg synes Christian er dygtig, og han var yderst kompetent da han hjalp mig med at indstille min sms1.
|
 |