Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
|
Emne: IE7 og åbne i nye vinduer. Sendt: 20-November-2008 kl. 07:33 |
Hej. På et tidspunkt var jeg inde og ændre noget i nogle internetindstillinger fordi jeg troede det ville hjælpe på et problem iflg. en vejledning.
Men i hvert fald, så er det nu sådan at hjemmesider ofte åbner i nye vinduer hvis jeg trykker på et link på hjemmesiden eller ved login til forums - det kan godt være lidt forvirrende. Hvad skal jeg ændre for at undgå dette? Er der nogle standardindstillinger som jeg kan vende tilbage til så alt er som det var før?
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Henrik Nygaard
Super bruger
Oprettet: 01-December-2005
Point: 424
|
Sendt: 20-November-2008 kl. 07:42 |
Jeg vil tro at det er under Indstillinger -> Faner du har lavet rod i et eller andet. Dog kun et bud, jeg har ikke brugt IE siden 5.0!  Sådan ser std. indstillingerne ud:
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 20-November-2008 kl. 09:30 |
Hmm, jeg har tjekket det og indstillingerne er præcist som du viser her. Så det må være noget andet der er gået rod i (selvom ovennævnte lyder som det mest logiske svar). Jeg var inde og lave noget med sikre websteder og den slags lignende - så det var vist mest under sikkerhed at jeg rodede.
|
Thorvald.
|
 |
Badsted
Guld medlem
Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
|
Sendt: 20-November-2008 kl. 17:32 |
Prøv at ændre 'Håndtering af pop op-vinduer' til 'Lad
Internet Explorer bestemme, hvordan pop op-vinduer
åbnes'. Jeg kører selv med den indstilling, når jeg
bruger IE og det giver som regel nye faneblade i stedet
for vinduer.
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 24-November-2008 kl. 07:12 |
Ok - jeg prøver og ser hvad der sker.
|
Thorvald.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 24-November-2008 kl. 11:19 |
Ok - der er noget der forvirrer mig lidt nu. Jeg har links til et par fora på mit "skrivebord". Hvis jeg har andre hjemmesider åbne og de kører fint nok med fanebrowsing og så'nt. Så trykker jeg på et sådant link og den åbner så i et andet vindue. Så logger jeg ind og forum hjemmesiden åbner så i en ny fane ved siden af de andre i det andet vindue... De måtte godt for det første åbne linket i samme vindue som de andre i en ny fane. For det andet måtte de godt åbne den hjemmeside man logger ind på i samme vindue/samme fane.
|
Thorvald.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 26-November-2008 kl. 09:55 |
Er der flere, der har et bud? Ville det hjælpe at afinstallere IE7 og installere den igen?
|
Thorvald.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 01-December-2008 kl. 09:45 |
Ingen der har et godt bud på hvorfor links på "skrivebordet" åbner i et nyt vindue mens loginside åbner i det vindue, der allerede er åbent?
|
Thorvald.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 01-December-2008 kl. 14:22 |
Måske virker det nu. De forskellige links jeg have liggende på skrivebordet åbnede jeg således at den korrekte webadresse fremstod. Så kopierede jeg webadressen ind i et word-dokument for alle disse links. De gamle links slettede jeg og nu har jeg så word dokumentet liggende på skrivebordet. Åbner jeg hjemmesiderne herfra lader det til at virke. Om det var fordi nogle af disse links var gamle, eller om det var en fejlfunktion, ved at de lå på skrivebordet ved jeg ikke. Men nu er det i hvert fald ok, ser det ud til.
|
Thorvald.
|
 |