recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Igang igen. Nu med overvejelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Igang igen. Nu med overvejelser

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Igang igen. Nu med overvejelser
    Sendt: 08-August-2013 kl. 20:00
Havde på et tidspunkt et sæt bestående af nad t743 reciever, og cerwin Vega ve-serien.
Blev aldrig tilfreds med lyden og da receiveren stod af, lige efter garantiudløb, endte højttalerne i kælderen og til sidst solgt, og jeg endte med en omgang logitech.

Det fungerer overraskende godt til tv og film, men når der skal høres musik så mangler der et eller andet.

Derfor snakker vi om, hvis der kan findes noget forholdsvost lokalt, da vi ikke har bil(Esbjerg), og inden for et rimeligt budget, begge på SU, at starte et nyt sæt op.

Vi vil starte med stereo, men vil på sigt over i surround igen.

Nogle gode ideer til hvad vi skal kigge efter?
Om det er gulv højttalere eller kompakt betyder ikke så meget. Bare de kan levere en god lyd.

Tråden er som du nok har regnet ud, en inspirations tråd, for at der skal ske noget nyt, men er på bar bund.

Redigeret af aerik - 12-August-2013 kl. 19:49
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 20:18
Med kompakt menes ikke satellithøjttalere.

Det er 50/50 pt mellem musik og film/tv, men det vil stige til musiks favør på sigt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 20:33

Hop på Cyklen og kør en tur til Hi-Fi Freaks, og kik og lyt på hvad de har.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 20:33
Der er en stereoforstærker med fine specs i KSB forummet. Hvordan den lyder, ved jeg ikke.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125019&title=v-s-technics-suv450
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hop på Cyklen og kør en tur til Hi-Fi Freaks, og kik og lyt på hvad de har.

Det har jeg faktisk overvejet, men vil gerne over i brugt, for at få mest muligt ud af mine småpenge :)

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er en stereoforstærker med fine specs i KSB forummet. Hvordan den lyder, ved jeg ikke.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125019&title=v-s-technics-suv450

Der er lidt langt på cykel, men ja man kan godt sende.

Spørgsmålet er, om Jeg på sigt, når jeg planlægger surround, ikke vil få mest ud af at købe reciever med det samme?
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 22:27
Jeg ville gå efter en god brugt stereo forstærker/receiver (ST)
Til denne så i første omgang et sæt gode højtalere som du ville kunne bruge enten som front, eller baghøjtalere i fremtiden. Grunden til dette er, at du skal ud og bruge nogle flere penge på en surroundreceiver (SR) for at få samme lydmæssige kvalitet som en ST. God stereo i forhold til middelmådig surround er langt at foretrække. Og ISÆR når du vil høre musik.
Så jeg ville spare op til en fremtidig god SR og nu og her "nøjes" med stereo.
Du vil som sagt komme meget længere for pengene på denne måde.
Mvh. Fausing
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 22:35
Faktisk en rigtig god betragtning.

Min sparsomme viden giver så yderligere spørgsmål.
Når tv skal slåes til lyden, sker det vel bare med analog ud? Altså fx gennem hovedtelefonudgangen?

Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 22:36
Jeg kan varmt anbefale B&W CM1.
STOR lyd fra så lille en højtaler.
Jeg bruger den selv som front i mit surround setup. De gør det fantastisk til film, og til musik er jeg voldsomt imponeret. Så stor og fyldig lyd fra så lille en HT (5" bas/mellemtone) har jeg ikke oplevet før. De koster godt nok lidt, men fås af og til brugt til en fornuftig penge. Helt sikkert en HT der er værd at bygge videre på i et surround setup. Enten som front, eller baghøjtaler hvis du vil op i en af de større til front. Ja, og så er de bare sindsyg flotte.
Mvh. Fausing
Min Hjemmebio
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 22:52
Dette er et foreslag hvis i gerne vil have surround nu og her, til billig penge. :)
Så har du lidt at kigge på. :)
Min Hjemmebio
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 08:19
Jeg takker og kigger på det.

Umiddelbart tror jeg, at jeg starter med et budget omkring 3000kr som en start og ser hvad der dukker op.
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 13:38
Overvej at finde en stereo-forstærker hvor du kan bypass'e den indbyggede forforstærker. Så kan du på sigt bruge den til at trække fronterne i et surround-setup.

Det kan du fx gøre med en NAD C372, og nok også nogle af de nyere NAD-modeller. Det skulle være muligt at finde en brugt C372 til rimelige penge. (ny pris 6.000).

Når du så skal investere i en surround receiver kan du nøjes med en model med færre kræfter.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 13:51
Tak, mener faktisk der er en tråd om, hvilke der kan bypasses, må jeg lige læse på, efter weekenden
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu