recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Igen: forskel på WDTV, Xtreamer, PCH A-200?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIgen: forskel på WDTV, Xtreamer, PCH A-200?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Emne: Igen: forskel på WDTV, Xtreamer, PCH A-200?
    Sendt: 17-Februar-2010 kl. 08:57

Er der ikke nogen, der er faldet over et sted, hvor man kan se Pros n Cons over de 3 afspillere? Hvad kan den ene, som de andre ikke kan, og hvad er deres fordele og ulemper? Der er rigtigt mange tråde om det, men det er pænt umuligt at finde hoved og hale i deres stærke og svage sider.

F.eks.

• Kan nogen af dem sortere filer på dato i stedet for filnavn?
  • Hvilken af dem er hurtigst til at begynde at afspille en fil?
  • Hvilken er bedst til at skippe og FF i filen og hurtigst til det? F.eks. PCH A-100 er meget langsom til at resume efter man skipper.
  • Hvilke kan klare .img og .iso filer af DVD rip?
  • Hvilke kan klare MKV filer med embedded .srt undertekster samt også eksterne .srt undertekster?
  • Hvilke har en nem måde at slette filer og foldere på ens NAS, gerne via et tryk på remoten?
  • Hvilke kan justere audio og subtitles sync i forhold til billedet?
  • Hvilken bruger mindst strøm, både i tændt tilstand og standby?

Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 10:10
der er en super tråd du har startat... jeg har læst og æst om de nevnte dimser men konkret samelinig har jeg ikke fundet endnu...
jeg kune også tænke mig at høre om forskel på dem ud over prisen..... hvad de kan og ikke kan...

der som jeg er mest interesert i at høre er  blu ray rip...

jeg har hørt at nogen af de maskiner ikke kan afsipe 100% rip af en blu ray skiver...

jeg vil gerne ripe mine bluray skive på hard disc  i 100% samen kvalitet som på skiven... altså ful HD samt HD lyd.... hvilke en af de 3 maskiner ejner sig bedst til det og om de overhoved kan afspile det ... og hvis ja så vil kvalitet af der være der samen som når jeg afspile bluray skiver dirakte fra afspiler ??

Redigeret af sani - 17-Februar-2010 kl. 10:12
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 12:16
det er vist kun popcorns store model c-200 der kan afspille bd rips med alle menuer.
De andre kan også afspille selve filmen men ikke med menuer.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 15:26
Jeg kender ikke de andre maskiner, så jeg kan ikke svare på sammenligningsspørgsmål, men eller kan du da få lidt svar her:

> Kan nogen af dem sortere filer på dato i stedet for filnavn?

C-200 kan ikke (i hvert fald ikke endnu - men når RichUI kommer, så vil der være mange flere muligheder)

> Hvilke kan klare .img og .iso filer af DVD rip?

Ved ikke med .IMG, men alle PopCorns modeller (A-100, A-110, A-200, C-200) kan afspille DVD'er rippet til .ISO. Jeg mener, at de også kan klare .IMG, men hæng mig ikke op på det.

> Hvilke kan klare MKV filer med embedded .srt undertekster samt også
> eksterne .srt undertekster?

Alle PopCorns modeller kan klare både interne og eksterne undertekster. De eksterne er begrænset til én fil (skal hedde det samme som .MKV filen, blot med .srt filtype). Jeg er ikke 100% sikker på, at den kan klare både interne og eksterne undertekster på samme tid, eller om den ene "overrider" den anden.

Dertil kan siges, at C-200 (og dermed A-200) kan klare IDX/SUB undertekster embedded i .MKV, samt - i seneste beta - også S_HDMV/PGS (BluRay) undertekster embedded i .MKV. Førstnævnte kommer nok til A-1?0 på et tidspunkt, men sidstnævnte nok ikke.

Sidst, men for anime-fans absolut ikke mindst, så kan ?-200 klare ASS/SSA undertekster. Ikke den 100% fulde specifikation, men meget af den.

> Hvilke har en nem måde at slette filer og foldere på ens NAS, gerne
> via et tryk på remoten?

Er en "DELETE"-knap simpel nok? Så kan både PopCorn A-1?0 og ?-200 klare det (selvfølgelig under forudsætning af, at du har rettigheder til det, og maskinen understøtter skrivning til filformatet, hvis lokalt tilsluttet HDD).

Dertil kan også nævnes, at ?-200 har både læse- og skrive-adgang til NTFS-diske, hvor andre afspillere så vidt jeg ved kun kan læse.

Og så kan du med "FILE MENU"-knappen markere filer/biblioteker og så kopiere/flytte/slette disse.

> Hvilke kan justere audio og subtitles sync i forhold til billedet?

PopCorn ?-200 kan begge dele fra og med nyeste beta.

Redigeret af HeartWare - 17-Februar-2010 kl. 15:28
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 15:35
hej heartware

har du svar på mit spårsmøl også ?Wink der er faktisk popcorn c200 jer er mest lun af de 3 nevnte afspilede... men kan den klare 100% rip af en bluray og afspile boder ful hd bileder samt hd lyd... så alt er som på orginal
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 07:28
PopCorn Hour C-200 kan afspille BluRay RIPs - enten fra en folder-struktur (BDMV folder) eller (ikke personligt afprøvet) fra .ISO filer.

Med fuld menu-understøttelse, HD-billede og HD-lyd. PiP-funktionaliteten virker ikke 100% endnu, men der arbejdes på det...

Til normal Blu-Ray afspilning af film-delen på en BluRay (hvad enten det er fra internt Blu-Ray drev, .ISO RIP, eller BDMV RIP) virker fint, inkl. valg af lydspor, undertekster osv.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

• Kan nogen af dem sortere filer på dato i stedet for filnavn?

• Nej, men wdtv kan du bruge recently added, dvs den du har afspillet sidst.
  • Hvilken af dem er hurtigst til at begynde at afspille en fil?

• de er nogenlunde lige hurtige.
  • Hvilken er bedst til at skippe og FF i filen og hurtigst til det? F.eks. PCH A-100 er meget langsom til at resume efter man skipper.

• Tjaa Popcorn kan man vælge et tidspunkt i WDTV og Xtremaer kan man fast forwarde, men de er tilgengæld hurtige til at state op, men igen det er nogenlunde det samme.
  • Hvilke kan klare .img og .iso filer af DVD rip?

• alle kan klare disse filer. WDTv kan ikke vise menuen for en DVD dog.
  • Hvilke kan klare MKV filer med embedded .srt undertekster samt også eksterne .srt undertekster?

• de kan de alle med seneste firmware.
  • Hvilke har en nem måde at slette filer og foldere på ens NAS, gerne via et tryk på remoten?

• ved ikke, sletter altid fra pc'en
  • Hvilke kan justere audio og subtitles sync i forhold til billedet?

• det kan de alle
  • Hvilken bruger mindst strøm, både i tændt tilstand og standby?

• wdtv burger 9 watt tændt og 6 watt på standby, Xtreame rlidt mere da den har blæser, ved ikke med popcorn

Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu