recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IHC kabel som højtaler kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIHC kabel som højtaler kabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: IHC kabel som højtaler kabel
    Sendt: 28-Maj-2009 kl. 13:23
Vil det ikk være muligt at bruge dette som højtaler kabel med et godt resultat???
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 14:40

Jo det er vel ikke meget ringere end "Ringeledning", dørklokker! Start med almindelig Netledning 2x0,75 m2.

Evt. forsøg anvende dobbelt Nedledning for spare på for meget af det dyre     

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 15:36
Synes bare jeg har læst et sted at man får et man kan få et lige så godt resultat som med kabel til 50-60 kr meteren
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 16:48
Det er et emne hvor der er fanatikere på begge sider. Jeg mener at med et godt anlæg kan kabler godt høres. Dog er der afgjort forskel på hvilket anlæg et givent kabel virker med. Et kabel til 400 Kr meteren er ikke nødvendigvis bedre end et til 100 Kr meteren i dit specifikke setup.

Derfor må svaret være at du er nødt til at prøve det af. Lån et sæt eller 2 ved Tapeconnection, hifiklubben, lydspecialsten eller hvem der nu ellers låner test sæt ud. 

Dog vil jeg lige give et godt råd. Lad være med at låne noget du ikke har råd til. Det kan godt give bagslag hvis det nu spiller så fuglene synger
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 17:06

Okay tak for svaret.

Jeg er lidt kritisk hvad kabel angår.

Jeg prøvet at låne et meget dyrt digital coaxial kabel og synes overhovedet ikk jeg kunne høre forskel.

Og jeg har købt billige ht kabler i Harald nyborg som jeg synes er fine til prisen. Men har ikk hørt kabler til 50 kr meteren eller dyrere

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:52

ved analoge kabler kan der være kæmpe forskel. ved "digitale" kabler, eks optisk og hdmi er forskellen for det meste ingenting. når først grundbetingelserne er i orden (ordetnlige stik og afskærmning) så er der ingen forskel på indflydelsen på signalet.

personligt plejer jeg at anbefale moagami/monacor studio installationskabel, det koster ca 40 kroner meteren.

Crown - there is no substitute.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu