recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IHC til tv distribution
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIHC til tv distribution

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
frankthehansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: IHC til tv distribution
    Sendt: 14-Juli-2006 kl. 10:53

Er der nogen i forumet der har erfaring med at bruge IHC net til fordeling af antennesignal.

Jeg har lige fået installeret et IHC net og er glad for den store fleksibilitet det giver mht. tlf. netværk og tv. Men jeg har problemer med min selector box som er koblet til min fladskærm. Boxen får signalet fra et IHC udtag via et specielt PDS->Coax kabel som fulgte med IHC installationen.

Mit problem er at selector boxen tager frygtelig lang tid om at finde netværket, og nogle af kanalerne kan ikke vises pga manglende signal, EPG funktionen virker heller ikke.

Jeg kan altså få signal igennem efter mange genstarter og lang ventetid, men ikke alle kanaler.

Er der nogen der har erfaring med tilsvarende, vil det være en ide at forstærke signalet for boxen??

Mvh Frankthehansen

Til top
loverduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 09:03

har du konsulteret din elektrikker / LK´s hjemme side.

Jeg mener at lk har et forum omkring IHC.

Jeg overvejer selv IHC net, men håber da ikke det giver problemer med selector.

en god trekant er bedre end en ond cirkel
Til top
frankthehansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juli-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 15:55
Jeg har skrevet en del sammen med en teknikker fra LK, men indtil videre ingen løsning
Til top
jijodk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af frankthehansen frankthehansen skrev:

Er der nogen i forumet der har erfaring med at bruge IHC net til fordeling af antennesignal.

Jeg har lige fået installeret et IHC net og er glad for den store fleksibilitet det giver mht. tlf. netværk og tv. Men jeg har problemer med min selector box som er koblet til min fladskærm. Boxen får signalet fra et IHC udtag via et specielt PDS->Coax kabel som fulgte med IHC installationen.

Mit problem er at selector boxen tager frygtelig lang tid om at finde netværket, og nogle af kanalerne kan ikke vises pga manglende signal, EPG funktionen virker heller ikke.

Jeg kan altså få signal igennem efter mange genstarter og lang ventetid, men ikke alle kanaler.

Er der nogen der har erfaring med tilsvarende, vil det være en ide at forstærke signalet for boxen??

Mvh Frankthehansen

Hej Frank

Jeg har efter dit indlæg blevet lidt bekymret. Hvilken Sagem boks er det du har, HD eller den alm. Sagem 60?

Ved installatione af IHC nettet fortalte min elektriker at de CAT6 kabler der skulle bruges snilt kunne trække TV signalet.

Jeg har haft IHC net siden 2001 og aldrig været helt tilfreds med antenne signalet, men altid fået at vide at tilslut en dekoder så får du et væsentligt bedre billed. Nu havde jeg så beslutttet mig at købe en selector, men kan se de har stoppet salget af HD modellen indtil de har en softwareopdatering.

Har du fået noget respons fra LK vedr. antennesignalet, jeg synes nemlig altid de er svære at få et ordentligt svar ud af, selv om man har brugt adskillige tusinde kr. på deres løsning.

Jimmi

Redigeret af jijodk - 06-September-2006 kl. 12:20
Philips 47PFL9732
Til top
retur77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 15:23
Har haft lidt af de samme problemer, dog med distribution af Satbox signal igennem IHC. Kontroller at din installation er 100% ordentligt skærmet, da det ofte er her der problemer med IHC net. Jeg fik skærmet enderne, både i kontakter, og i fordelingstavle, og det hjalp! 
Til top
nygaardinc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2005
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 15:42

Kender selv lidt til problemet, selvom cat6 kablerne er parvis skærmet er de langtfra liså gode som et rigtigt antenne kabel, har lavet en installation om hos en kammerat som også havde distribueret antennesignaler i hans IHC og der måtte vi trække rigtige antennekabler i stedet for cat6 kablerne, så konklutionen er at man ikke skal bruge cat6 kablerne som antennekabler

Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0
Mark Levinson No.383
Linn Akurate DS/1
Linn Unidisk SC/D
Sonus Faber Cremona M
Radius R90
Nordost Baldur SC
Linn Silver IC
Qnap TS-459-pro+ 8TB
Til top
jijodk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2006 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af retur77 retur77 skrev:

Har haft lidt af de samme problemer, dog med distribution af Satbox signal igennem IHC. Kontroller at din installation er 100% ordentligt skærmet, da det ofte er her der problemer med IHC net. Jeg fik skærmet enderne, både i kontakter, og i fordelingstavle, og det hjalp! 
Hvad brugte du til afskærmning af Kontakter og fordelingstavle
Philips 47PFL9732
Til top
retur77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2006 kl. 15:36

Oprindeligt skrevet af jijodk jijodk skrev:

Oprindeligt skrevet af retur77 retur77 skrev:

Hvad brugte du til afskærmning af Kontakter og fordelingstavle

Jeg brugte en elektriker!!! (Er selv uskarp på feltet!)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu