|
Ikea Trådfri gateways |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sqnk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-September-2018 kl. 10:34 |
Hej med jer,
Jeg har søgt lidt men ikke kunne finde svar. Jeg går og overvejer at få mig noget mere Ikea Trådfri. Men jeg ville gerne bruge det i både hus og garage, og der kan 1 gateway ikke dække begge steder. Kan man sætte flere gateways op og stadigvæk bevare en fælles opsætning? Der er allerede wifi i garagen, så de vil køre på samme lokalnet. Mvh
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1574 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gatewayen skal bare kunne nå en enkelt pære/enhed, da pærene/enhederne danner deres eget Zigbee baserede trådløse netværk. Det betyder til gengæld at en pære/enhed skal være indenfor rækkevidde af mindst een anden pære/enhed. De bruger ikke dit wifi.
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Hej Quarkir,
Tak for svaret. Jeg er dog ikke sikker på at pærene kan "nå" hinanden fra huset til garagen. Men ved du om det er et problem med 2 gateways på samme netværk ? Mvh
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Prøv at spørg her; https://www.reddit.com/r/tradfri/?utm_source=amp&utm_medium=post_header
Ved i øvrigt at IKEA TRÅDFRI-teamet ser med og af og til smider et svar :)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Fandt svaret til dig ;)https://www.reddit.com/r/tradfri/comments/9cersj/comment/e5helua
|
|
![]() |
|
Hold da op JanLp, det er sørme service :)
Jeg havde ikke set at reddit havde sådan en gruppe, men det burde jeg nok have kunne sagt mig selv. Jeg takker for hjælpen. Mvh
|
|
![]() |
|
Male80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2014 Status: Offline Point: 104 |
Siger ikke de ikke virker generalt.
Men den jeg har er ubrugeligt pga den hele tiden falder af og så skal alle pærene "installeres" igen, det sker ca hver 2 dag. Hvilket gør at jeg ikke bruger den mere. Har haft søgt på problemet og der er ingen løsning og det sker for rigtig mange.
Redigeret af Male80 - 06-September-2018 kl. 20:33 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |