recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikea-hack tv-stand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikea-hack tv-stand

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ikea-hack tv-stand
    Sendt: 17-December-2019 kl. 10:23
Jeg har i noget tid ledt efter en løsning til en gulvstand til mit 40 tommers tv. Jeg synes det eksisterende muligheder er enten grimme eller alt for dyre.

Jeg har overvejet at benytte et staffeli, men frygter at det det ender med at blive lidt for flimsy, så jeg aldrig bliver helt tryg ved det. Har nogle småbørn der jævnligt tosser rundt, så stabiliteten skal være på plads.

Jeg er endt med at jeg vil forsøge mig med en gulvstand fra ikea, i for af en lettere modificeret Lerberg bordbuk: https://www.ikea.com/dk/da/p/lerberg-benbuk-gra-80130776/

Der skal lige bores et par huller og så forventer jeg at smide en form for vægt på bagbenet, så den får sværere ved at tippe forover. Jeg overvejer også om jeg skal lave indvendig kabelføring, men det bliver en ting ad gangen. Det betyder intet bagbenet stikker lidt ud, da mit tv står i et hjørne.

Hvis der er andre der har erfaringer med dette eller andre gør-det-selv gulvstande, så må i gerne skrive et par ord.

Jeg vil gerne opdatere tråden her med billeder, jeg er ikke den hurtigste knallert på havnen, når det kommer til sådanne små projekter 


Redigeret af slumbert - 17-December-2019 kl. 16:01
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 11:11
Hæng det op på væggen, det er sikrere og pænere. Det skulle lige kunne lade sig gøre med dette TV beslag. Men lad være med at skrue beslaget op helt inde i hjørnet.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 11:48
@Munch

Det et bøvlet hjørne hvor der også er en radiator der gør det lidt mere besværligt. Jeg har haft det vendt og drejet mange gange og der findes ikke en god løsning hvis det skal hænge på væggen. I øjeblikket står det på en lille, men det bliver meget pænere hvis der kommer lidt luft ind under i denne lidt kolde tid, så er det også vigtigt at radiatoren kommer til stå lidt mere frit

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 11:55
Så er det da netop fint med et vægbeslag der kan trækkes ud til 47,5 cm fra væggen.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så er det da netop fint med et vægbeslag der kan trækkes ud til 47,5 cm fra væggen.

Det er ikke en god løsning lige der hvor skærmen er. Hvis det var tilfældet havde jeg gjort det for længst
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 12:29
Okay! Go fornøjelse med at løse den opgave.
Til top
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsKnudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 12:43
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af LarsKnudsen LarsKnudsen skrev:

Har du overvejet den her løsning fra Vogel?

Jo den er fin, men 6000 er nu en del mere end de 60 kroner en bordbuk fra Ikea koster.

Jeg har allerede vinkelbeslag, en lægte og nogle amerikanerspændebånd liggende, så udgifterne bliver holdt på et minimum.

Med den plan jeg jeg har nu kommer bunden af skærmen til at være 40 cm over gulvet og det ved jeg ikke om jeg bliver helt tilfreds med før jeg prøver det. Generelt er jeg mest til at skærme er så diskrete som muligt når de ikke er i brug, så det kan meget vel være at højden bliver tilfredstillende.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Flomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2013
Sted: 6200
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 14:22
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 14:44
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Flomsen Flomsen skrev:

der også en fra Hama


Tak for buddet, men som jeg skrev i første indlæg så synes jeg generelt at de standere man kan få er ret grimme. Den her er dog en af de pænere, men jeg synes det er mange penge for noget jeg selv kan gøre meget billigt.

Det jeg egentligt eftersøger er andre der har nogle bud på gode Gør-det-selv løsninger
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 16:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu