recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke full HD ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikke full HD ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tjansen87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ikke full HD ?
    Sendt: 05-Juni-2012 kl. 22:40
På Pioneer's hjemmeside skriver de således:

"Du kan også se dine DVD'er – BDP-LX55 konverterer DVD-video til noget nær HD-kvalitet."

vil det sige, at hvis man afspiller en DVD film, bliver den så ikke vidst i full hd ?
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 23:22
Det er rigtigt nok.. Da dvd'er ikke er lavet i full hd kan blu ray afspilleren jo ikke trylle..
Den forbedre billedet men du for ikke den samme kvalitet som hvis du afspiller en blu ray...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 00:29
jamen den DVD afspiller jeg bruger nu, smider den ikke mine DVD film op i full HD ?

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Tjansen87 Tjansen87 skrev:

jamen den DVD afspiller jeg bruger nu, smider den ikke mine DVD film op i full HD ?

En DVD har 576 linier og Full HD er 1080 linier i progressiv (hele billeder)

Det er ikke noget problem at lave en DVD om til et Full HD signal, men det har ikke Full HD kvalitet som et signal der fra start har været 1080 linier.

Derfor er DVD slet ikke i samme kvalitet som Bluray.

Der kan dog godt findes mange gamle film hvor Bluray og DVD er omtrent samme kvalitet, men det er fordi kildematerialet ikke har givet mulighed for HD kvalitet.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 01:13
Mon ikke, det er derfor blu ray er kommet som afløser til DVDén???  Smile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 10:28
okay :)

men vil det så sige at mine DVD'er ikke bliver vist i dårligere kvalitet på BD-afspilleren frem for på min gamle DVD-afspiller ?

det var mere om jeg skulle til at have både en DVD og en BD afspiller stående, til afspilning af hvert sit medie ?

Redigeret af Tjansen87 - 06-Juni-2012 kl. 10:30
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 14:32

Jeg hænger på, trods alt nysgerrig.

Somme tider har PHILIPS nogen sjove tilgange til  Tv.

Redigeret af skyking - 06-Juni-2012 kl. 14:35
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 14:37

men vil det så sige at mine DVD'er ikke bliver vist i dårligere kvalitet på BD-afspilleren frem for på min gamle DVD-afspiller ?

det var mere om jeg skulle til at have både en DVD og en BD afspiller stående, til afspilning af hvert sit medie ?

De burde være lige gode til at vise dine DVD'er, men du kan jo prøve og se om du kan se nogen forskel hvis du har dem begge stående.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 14:17
Nu har PHILIPS vel lov til sende signalet igennem en HDMI forbindelse i stedet for via Scart, for blot nævne et eksempel på en ændring.
Da mediet DVD jo er lagret digitalt, kan man vel ændre udgangssignalerne hen over årene
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Point: 8676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 14:24

Begge afspillere skalerer billedet op til 1920x1080, men kvaliteten er ikke den samme som rigtig HD, og derfor skriver Pioneer "noget nær HD" i deres tekst.

Redigeret af lunddal - 07-Juni-2012 kl. 14:25
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 22:41
okay tak for svar, ville også være mærkeligt hvis en ny og dyrere BD afspiller ikke kunne gøre det bedre end en std DVD afspiller
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 23:37
På en BD skive er der væsentligt flere bits/informationer til at lave et godt billede - end der er på en DVD skive . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu