recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke full HD ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikke full HD ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 03:54
Oprindeligt skrevet af Tjansen87 Tjansen87 skrev:

okay tak for svar, ville også være mærkeligt hvis en ny og dyrere BD afspiller ikke kunne gøre det bedre end en std DVD afspiller

At en afspiller er nyere/dyrere er ikke ensbetydende med at den løser en given opgave bedre.

Så vidt jeg har hørt er de fleste BD afspillere ikke specielt gode til at opskalere DVD'er. Det er vel nærmest kun Oppo der er bedst til den slags.

Af samme årsag har jeg valgt at beholde min DVD afspiller. BD afspilleren bruges derfor kun til BD.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8679
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Så vidt jeg har hørt er de fleste BD afspillere ikke specielt gode til at opskalere DVD'er.

Og det er de fleste DVD afspillere heller ikke.
Til top
Tjansen87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2012
Sted: Odense
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 11:09

okay tak for svar, ville også være mærkeligt hvis en ny og dyrere BD afspiller ikke kunne gøre det bedre end en std DVD afspiller

At en afspiller er nyere/dyrere er ikke ensbetydende med at den løser en given opgave bedre.

Så vidt jeg har hørt er de fleste BD afspillere ikke specielt gode til at opskalere DVD'er. Det er vel nærmest kun Oppo der er bedst til den slags.

Af samme årsag har jeg valgt at beholde min DVD afspiller. BD afspilleren bruges derfor kun til BD.

Men nu er mit valg mellem min BD-afspiller og min gamle DVD-afspiller som kostede 700 kr max, og forskellen i kvaliteten ville jeg mene er stor. 
Men man kan vel ikke vurdere det før man har set begge op af hinanden, er så heldig at have 2 af samme film :)
Pioneer SC-LX75 - BDP-LX55
Dali Concept 10 - Concept CT - Concept 1 - CW CLS12S
Panasonic TX-P50ST50Y
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 11:51

Men nu er mit valg mellem min BD-afspiller og min gamle DVD-afspiller som kostede 700 kr max, og forskellen i kvaliteten ville jeg mene er stor. 
Men man kan vel ikke vurdere det før man har set begge op af hinanden, er så heldig at have 2 af samme film :)

Du behøver vel ikke at have 2 af samme film?

Hvis du ikke kan se se forskel efter at have taget DVD'en ud af den ene maskine og ind i den anden vil jeg mene at forskellen er så lille at den er uden betydning.
Til top
Tjansen87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2012
Sted: Odense
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 13:57
Kortids hukommelse :)

men jo du har ret, og tror at forskellen er lig nul alligevel
Pioneer SC-LX75 - BDP-LX55
Dali Concept 10 - Concept CT - Concept 1 - CW CLS12S
Panasonic TX-P50ST50Y
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 14:05

Cambridge Azur 751 BD er lige så god, og nogle steder bedømt til at være bedre.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Cambridge Azur 751 BD er lige så god, og nogle steder bedømt til at være bedre.

Er den ikke også tæt på at være en Oppo BDP-95?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu