recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke Lexicon, men hvad så?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIkke Lexicon, men hvad så?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Ikke Lexicon, men hvad så?
    Sendt: 01-December-2008 kl. 11:56

Jeg står og skal have en ny surround processor og der havde jeg egenligt forelsket mig i Lexicon MV-5 og havde næsten også købt en, men fik kolde fødder

Den er jo ikke helt up to date, da den ikke kan vise 1080p eller modtage 7,1 pcm og det gjorde sku at jeg valgte ikke at købe.

Er der nogle der ved om der er en ny version af MV-5 på vej?

Men hvad er der ellers i den kaliber og prisklasse. Rumkorrektion er et krav. Denon er ikke interesant da jeg ikke bryder mig om deres lyd.

Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 14:27
Hvad med Rotel nye RSP-1570:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2335&ML=212

Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 15:25
Mig bekendt så har den ingen rum korriktion og det er et krav til min stue
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 15:38
ONKYO PR - SC 886 til ca. 15.000,00 kr.

Marantz AV8003 til 27.999,00 kr.

Eller den beste når det komme til rum korriktion.

DENON AVP-A1HDA til 50.000,00 kr.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 16:35

Der skulle komme nye lexicon modeller efter nytår der kan "det hele".

[tekst redigeret af admin efter ønske fra skribenten]

Herudover har Lexicon dele det med at finde vej ned i de store harman kardon modeller, lad os håbe at det også er tilfældet når der kommer opdateringer.

Rotel har jeg direkte fået frarådet fra ejere, det er simpelthen for ringe, selv til den "billige" pris.

Startrek, har du haft afprøvet de 3 samt en MV-5 imod hinanden siden du kan udtale dig så sikkert om at den Denon har den bedste korrektion? og hvilke forhold gjorde sig gældende under a/b testen?

Redigeret af Lars - 11-December-2008 kl. 17:31
Crown - there is no substitute.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Der skulle komme nye lexicon modeller efter nytår der kan "det hele".

[tekst redigeret af admin efter ønske fra skribenten]

Herudover har Lexicon dele det med at finde vej ned i de store harman kardon modeller, lad os håbe at det også er tilfældet når der kommer opdateringer.

Rotel har jeg direkte fået frarådet fra ejere, det er simpelthen for ringe, selv til den "billige" pris.

Startrek, har du haft afprøvet de 3 samt en MV-5 imod hinanden siden du kan udtale dig så sikkert om at den Denon har den bedste korrektion? og hvilke forhold gjorde sig gældende under a/b testen?

rumkorrektion høre til ca 200hz og ned efter.ellers mister man al dynamik og egenlyd

Redigeret af Lars - 11-December-2008 kl. 17:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 21:39

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

rumkorrektion høre til ca 200hz og ned efter.ellers mister man al dynamik og egenlyd

nu er det ikke et emne jeg har udtalt mig om her i tråden, men min personlige holdning er at rumkorrektion som vi ser det i dag er en gang hø, jeg har endnu til gode at høre et korrektionssystem der faktisk fungerer (og ja, jeg har hørt både lyngdorf, velodynes, og alle de former der er i surround recivere på markedet pt).

personligt går jeg ind for at man behandler selve problemet, rummet, i stedet for at tro at man kan få noget godt ud af at ændre og begrænse hvad højttaleren skal gengive. det andet med "half ass solutions" kan gå i nødstilfælde, men det er ikke meget værd hvis man bruger sit anlæg mere end to timer om ugen.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 23:20

nu er det ikke et emne jeg har udtalt mig om her i tråden, men min personlige holdning er at rumkorrektion som vi ser det i dag er en gang hø, jeg har endnu til gode at høre et korrektionssystem der faktisk fungerer (og ja, jeg har hørt både lyngdorf, velodynes, og alle de former der er i surround recivere på markedet pt).

personligt går jeg ind for at man behandler selve problemet, rummet, i stedet for at tro at man kan få noget godt ud af at ændre og begrænse hvad højttaleren skal gengive. det andet med "half ass solutions" kan gå i nødstilfælde, men det er ikke meget værd hvis man bruger sit anlæg mere end to timer om ugen.

Jeg er rørende enig, og jeg vil påstå at rigtigt mange der mener at rumkorrektionen gør en forskel, glemmer at forholde sig til om det er en forskel til det bedre eller ej, eller bare en forskel... Derudover tror jeg mange har en tendens til at "sløse" med opsætningen uden rumkorrektion, når nu rumkorrektionen er der, og derfor ender man med at sammenligne rumkorrektionen op mod et dårligt udført setup uden rumkorrektion. Foretager man en ganske almindelig, korrekt udført opsætning, så er min erfaring at det i langt de fleste tilfælde lyder bedre end med rumkorrektionen aktiveret. Rumkorrektionen kan ikke rette op på dårlig akustik, kun kompensere for nogle af de værste ulemper, og ved dén kompensation tilfører man nogle nye ulemper.

Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 11:03

Havde jeg et rum kun til musik/ film, jo så ville jeg skal også fortrække at det var rummet som fik den rigtige dæmpning så en rumkorriktion ikke var nødvendig,men nu er tilfældet ikke sådan og min hjemme bio er i stuen hvor jeg også gerne vil leve og slappe af uden alverdens skumgummi dimser i alle hjørner osv

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 11:18

jeg er heller ikke så pjattet med EQ.jeg har dog hørt meridian og lexicon hvor jeg syntes at det fungere rigtig godt.Jeg ved ikke med lexicon,men Meridian korrigere kun under 200 hz
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 17:50

Hej Pr76

Hvis der, som Kim nævner, kender ikke til det fra anden side, kommer nye Lexicon modeller efter nytår - så kunne jeg godt vente en måned

Hvis bil er dyrt, så prøv modeltog.

Hvis modeltog er dyrt, så prøv sejlads.

Hvis sejlads er dyrt, så prøv stereo hi-fi.

Hvis stereo er dyrt, så prøv surround.

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 18:12

så skal du prøve at samle på ure eller whisky...

når jeg siger efter nytår vil jeg lige gøre opmærksom på at vi ikke taler om 1 januar, bare så i ikke tror det.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu