recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke Lexicon, men hvad så?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIkke Lexicon, men hvad så?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 12:07
Jeg er også været pokkers meget imod rumkorrektion, specielt nogle af de dyrere mærker på markeder (nævner ikke nogen navne) i weekenden var jeg ude og lave et lidt umuligt setup med de helt store B&W (dem til ca. 45000kr. stykket) i 800 serien, de var drevet af en Lyngdorf effektforstærker så satte vi den nye Onkyo 906 på som drev centeren samt en Velodyne SPL-1200R. og akustikken var direkte forfærdelig, de B&W buldrede bare der udaf.
Så lavede vi 7 målinger med den medfølgende målemikrofon med EQ. rumkorrektionen i dynamisk mode, og vupti, det lyd bare så meget bedre.
Første gang må jeg smide håndklædet i ringen og sige nu dur det, da muligheden for ikke at ombygge stuen rent akustisk ikke var til stede, men hele tweakningen med kabler, målinger og små justeringer bagefter tog også det meste af en dag, før kunden klappede, og han var meget kræsen
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 16:40

Ja, dit eksempel viser jo med rette at man desværre ikke har andre muligheder hvis folk ikke vil. jeg tror hurtigt vi kan være enige om at han skulle have brugt 8-10k på akkustikforbedring, så kunne du være kommet hjem noget hurtigere, og lyden havde været langt bedre. den mulighed har man desværre ikke altid.

Nu er testen "ingen korrektion i møgrum" mod "korrektion i møgrum" heller ikke helt fair, men det er ofte de to muligheder man har.

Personligt havde jeg nok været fræk og anbefalet kunden en anden forstærker. Lyngdorf forstærkere er ikke lavet til at drive noget så tungt, hvilket ikke kan undre da det jo er tweaket til at spille sammen med egne højttalere og subber, hvor det "tungeste" er et par lette 10" med en relativt høj effektivitet og lille fasedrej. (peter lyngdorf selv giver gerne en forklaring på dette, og i det lys kan man godt se det logiske i hans valg, uanset om man er enig eller ej)

At du så vil bruge så lang tid på kunden når det kun er relativt lidt du faktisk sælger ham synes jeg er flot, personligt havde jeg som sagt nok forklaret ham at det nu en gang er bedre med rumbehandling i stedet for at bruge så lang tid på korrektion.

Redigeret af kim olsen - 03-December-2008 kl. 16:44
Crown - there is no substitute.
Til top
mortensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 14:14

Hej Kim

Det er vel heller ikke altid at man kan nøjes med rummet.

For hvad nu hvis man har et peek omkring 30Hz på ca 10db  og så man mangler ca 20db ved 60-80 Hz  hvordan ville du gøre det uden rum EQ??

det er ikke sjovt at høre forek. metallika når der ikke er noget slam i trommerne

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Jeg er også været pokkers meget imod rumkorrektion, specielt nogle af de dyrere mærker på markeder (nævner ikke nogen navne) i weekenden var jeg ude og lave et lidt umuligt setup med de helt store B&W (dem til ca. 45000kr. stykket) i 800 serien, de var drevet af en Lyngdorf effektforstærker så satte vi den nye Onkyo 906 på som drev centeren samt en Velodyne SPL-1200R. og akustikken var direkte forfærdelig, de B&W buldrede bare der udaf.
Så lavede vi 7 målinger med den medfølgende målemikrofon med EQ. rumkorrektionen i dynamisk mode, og vupti, det lyd bare så meget bedre.
Første gang må jeg smide håndklædet i ringen og sige nu dur det, da muligheden for ikke at ombygge stuen rent akustisk ikke var til stede, men hele tweakningen med kabler, målinger og små justeringer bagefter tog også det meste af en dag, før kunden klappede, og han var meget kræsen

Hvordan laver man den Eq i dynamisk mode, gør den det selv eller er det kun på 906 og ikke 905 man kan det..

Henrik
+100HD Film
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu