Ja, dit eksempel viser jo med rette at man desværre ikke har andre muligheder hvis folk ikke vil. jeg tror hurtigt vi kan være enige om at han skulle have brugt 8-10k på akkustikforbedring, så kunne du være kommet hjem noget hurtigere, og lyden havde været langt bedre. den mulighed har man desværre ikke altid.
Nu er testen "ingen korrektion i møgrum" mod "korrektion i møgrum" heller ikke helt fair, men det er ofte de to muligheder man har.
Personligt havde jeg nok været fræk og anbefalet kunden en anden forstærker. Lyngdorf forstærkere er ikke lavet til at drive noget så tungt, hvilket ikke kan undre da det jo er tweaket til at spille sammen med egne højttalere og subber, hvor det "tungeste" er et par lette 10" med en relativt høj effektivitet og lille fasedrej. (peter lyngdorf selv giver gerne en forklaring på dette, og i det lys kan man godt se det logiske i hans valg, uanset om man er enig eller ej)
At du så vil bruge så lang tid på kunden når det kun er relativt lidt du faktisk sælger ham synes jeg er flot, personligt havde jeg som sagt nok forklaret ham at det nu en gang er bedre med rumbehandling i stedet for at bruge så lang tid på korrektion.
Redigeret af kim olsen - 03-December-2008 kl. 16:44