recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke lyd via digital audio udgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIkke lyd via digital audio udgang

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
perhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 19:53
Når okay, det kan måske være det er det der er problemet...øvøv. for det er analog signal han har...
Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Panasonic PZ800 50 tommer
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 22:59
Skal lige være helt sikker, kan man ikke få det til at virke med analog signal, synes det virker underligt.
Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 23:42
Jeg ville prøve at smide en mail til Panasonic, eller forhandleren - det må ret let kun afklares af en af dem..ihvertfald Panasonic.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 08:30
Ja, det kun være jeg lige skulle prøve det. 
Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 08:55

den både jo kunne lyd ud fra analog tv over optisk, har i hvertfald aldrig hørt om andet. Men den virkede fint via pc på samme indgang 

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 09:05
Har en optisk udgang på pc´en, som er koblet til højtalerene også, det virker fint, men den fra tv og til højtalere kan jeg som sagt ikke få til at virke.

Tror der er et eller andet der måske skal slås til i menuen (lyd) på tv´et, men som skrevet tidligere i indlægget, så kan jeg ikke finde stedet i menuen hvor det skal gøres.    
Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 14:32
Så har jeg fundet ud af hvad problemet var.

Jeg prøvede og sæt det optisk kabel fra tv ind i højtalerne uden om den High Quality Optisk 2-vejs splitter - Toslink. så kom lyden fra tv , men det betyder så, at jeg er nød til at trække det optisk kabel ud som kommer fra computeren - ellers vil den ikke.

Troede godt at splitteren kun dele lyden, så det ikke var nødvendig at tag det optisk kabel ud af computeren, jeg kun forstå, hvis jeg brugte lyden fra computer og tv på en gang, at den så blev forvirret - men bruger naturligvis ikke lyden fra computer, når jeg vil have den over tv, så splitter er i bund og grund ikke meget bevendt - eller hva´. 

Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af perhansen perhansen skrev:

Så har jeg fundet ud af hvad problemet var.

Jeg prøvede og sæt det optisk kabel fra tv ind i højtalerne uden om den High Quality Optisk 2-vejs splitter - Toslink. så kom lyden fra tv , men det betyder så, at jeg er nød til at trække det optisk kabel ud som kommer fra computeren - ellers vil den ikke.

Troede godt at splitteren kun dele lyden, så det ikke var nødvendig at tag det optisk kabel ud af computeren, jeg kun forstå, hvis jeg brugte lyden fra computer og tv på en gang, at den så blev forvirret - men bruger naturligvis ikke lyden fra computer, når jeg vil have den over tv, så splitter er i bund og grund ikke meget bevendt - eller hva´. 

Normalt er den optiske port altid tændt når udstyret er tændt. Så du kan ikke lave det trick med at hælde 2 udgange ind i en indgang via sådan en splitter når begge udstyr er tændt.
Sådan en splitter er hovedsageligt bruge til at dele lyden ud til 2 enheder på samme tid fra én enhed. Så du f.eks. ville kunne drive 2 stk. Z5500 på enten dit tv eller computer - ikke den anden vej rundt.

Ellers skal du investere i sådan en fætter her:
Optisk toslink switch splitter 3 vejs

Men hvis din søn spiller meget computer, så vil jeg alligevel anbefale at han kører med analog fra computeren fra lydkortet. Da eksempelvis X-fi lydkortene fra Creative eller mange andre lydkort ikke kan spytte EAX lyd fra spil ud igennem den digitale udgang. Der er kun få lydkort som kan det og de kører kun i den gamle EAX2 lyd.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 17:49
Hej Cyberguyen

TAK for svaret,  så har du hjulpet mig frem til en løsning  
Med venlig hilsen