recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke mpeg4 tuner pengene tilbage?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIkke mpeg4 tuner pengene tilbage?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
christian iversen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-December-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Ikke mpeg4 tuner pengene tilbage?
    Sendt: 25-December-2010 kl. 20:14
Hej jeg har købt et samsung tv i elgiganten, tilbage i maj 2010 for 6000 kroner, og ville spørge om jeg kunne få pengene tilbage når det blev oplyst at tv"et havde mpeg4-tuner, og det så ikke har det, det er jo trods alt ikke særlig lang tid siden at jeg købte det. Syntes det er utrolig irreterende, da jeg har yousee, og skulle have fået ti hd-kanaler nu her men ikke kan modtage dem, gider ikke at have en boks, da jeg ikke har plads til flere ting på mit tv-bord.
Vil ikke starte en lang diskussion, vil bare gerne have svar på mit spørgsmålSmile
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 20:21
slettet

Redigeret af avh - 25-December-2010 kl. 20:23
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 20:42
Jeg ville tage og ringe til forbrugerstyrelsen og prøve at snakke med dem.
Soørgsmålet er jo om de har oplyst dig om problemet. På et tidspunkt udlevedrede elgiganten et stykke papir sammen med TV køb, der forklarede de forskellige formater. Om det er nok, ved jeg ikke. Men igen, så ville jeg snakke med forbrugerstyrelsen.
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 21:14
Det ville nok være nemmere at klage til forbrugerklagenævnet Wink, men de har ingen dømmende kraft, noget andet er, at det nok ville være en god start, hvis der er en konflikt først.
Jeg ville starte med at kontakte elgiganten, noget helt andet er, at samsung ikke, mig bekendt, har lavet et tv uden tuner, hverken T eller C.

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 22:23
Velkommen til Recordere Forum.

Man skal klage der, hvor man har købt varen. Selv om der er to års reklamationsret, skal man klage "inden rimelig tid", efter at man har opdaget manglen eller fejlen. Hvad du kan få ud af at reklamere, ved jeg ikke.

Det overrasker mig at du i maj 2010 kan købe et Samsung tv uden DVB-C MPEG4. Hvad hedder modellen? 
Hvordan kan det være at du først nu reagerer?  Uden MPEG4 har du jo ikke kunnet modtage DR HD.

Redigeret af Vilhelm - 26-December-2010 kl. 00:15
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af christian iversen christian iversen skrev:

Hej jeg har købt et samsung tv i elgiganten, tilbage i maj 2010 for 6000 kroner,

Hvilket tv helt præcist?

og ville spørge om jeg kunne få pengene tilbage når det blev oplyst at tv"et havde mpeg4-tuner, og det så ikke har det,

Hvis de har fortalt at den har det og den ikke har det, så har de fejlinformeret dig.

det er jo trods alt ikke særlig lang tid siden at jeg købte det. Syntes det er utrolig irreterende, da jeg har yousee, og skulle have fået ti hd-kanaler nu her men ikke kan modtage dem, gider ikke at have en boks, da jeg ikke har plads til flere ting på mit tv-bord.

Har den ikke Mpeg4 på DVB-T?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 10:58
Er det ikke lidt sent at klage efter 7 mdr? Det burde da være opdaget hurtigere Confused
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 12:40

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er det ikke lidt sent at klage efter 7 mdr? Det burde da være opdaget hurtigere Confused

Det kan man da vel for pokker dårligt undgå at bemærke når man sætter det op.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 19:43
Kan det ikke være fordi det er et TV uden DVB-C eller uden MPEG4 igennem DVB-C?

Det er vel ikke forkert at sælge et tv i maj 2010, sålænge det kan modtage DVB-T med MPEG4.
Hvis de mangler DVB-S eller DVB-C må det helt stå for købers egen regning at læse specifikationer inden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 19:52

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Kan det ikke være fordi det er et TV uden DVB-C eller uden MPEG4 igennem DVB-C?

Det skulle man jo ikke være så lang tid om at opdage, da der hele tiden har været DRHD man kunne modtage på KabelTV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
christian iversen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-December-2010
Sted: danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 00:23
Ja det er rigtigt jeg opdagede også med det samme at jeg ikke havde dr hd, det var dog ikke et program jeg virkelig gerne ville have, og troede bare at det var en hændelig fejl. Nu har jeg selv googlet lidt, og fundet frem til at mit fjernsyn skal have et programkort plus et CA modul, og det bliver sku rimeligt dyrt, ved dog ikke om jeg kan klage over at elgiganten ikke oplyste at fjernsynet skulle have de to ting. Det mærkelige er at jeg har kunnet modtage digital tv lige indtil yousee tilføjede hd-kanalerne der kunne jeg så heller ikke se digitalt tv mere.
Så er spørgsmålet om elgiganten ikke burde have oplyst mig om disse ting?
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 01:14
Modelnavn????
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu