recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke mpeg4 tuner pengene tilbage?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIkke mpeg4 tuner pengene tilbage?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 02:14
Oprindeligt skrevet af christian iversen christian iversen skrev:

Ja det er rigtigt jeg opdagede også med det samme at jeg ikke havde dr hd, det var dog ikke et program jeg virkelig gerne ville have, og troede bare at det var en hændelig fejl. Nu har jeg selv googlet lidt, og fundet frem til at mit fjernsyn skal have et programkort plus et CA modul, og det bliver sku rimeligt dyrt, ved dog ikke om jeg kan klage over at elgiganten ikke oplyste at fjernsynet skulle have de to ting. Det mærkelige er at jeg har kunnet modtage digital tv lige indtil yousee tilføjede hd-kanalerne der kunne jeg så heller ikke se digitalt tv mere.
Så er spørgsmålet om elgiganten ikke burde have oplyst mig om disse ting?

Du er på vildspor. Du skal ikke bruge CA-modul og kort for at modtage de digitale kanaler i din tv-pakke (Grund-, Mellem- eller Fuldpakke). Heller ikke til de ca. 10 HD-kanaler, der sendes ukrypteret siden 1. dec. 2010.

Ca-modul og kort bruges hvis man vil modtage krypterede kanaler som hører til i Ekstrapakker.

Da du siger du tidligere har fundet digitale kanaler, kan du selvfølgelig fortsat gøre det. Du må lave en fornyet DVB-C kanalsøgning. Noget må være gået galt. - En anden mulighed er, at du allerede har dine digitale kanaler på tv'et, men kører med en indstilling, så du kun får vist de analoge. Da du ikke svarer på spørgsmålet i mit første indlæg om hvilken model du har, kan jeg ikke komme det nærmere.

Jeg tror du med fordel kunne få glæde af at læse i min Guide til digitalt kabel-tv fra YouSee.

Redigeret af Vilhelm - 28-December-2010 kl. 14:06
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 06:49

Ja det er rigtigt jeg opdagede også med det samme at jeg ikke havde dr hd, det var dog ikke et program jeg virkelig gerne ville have, og troede bare at det var en hændelig fejl. Nu har jeg selv googlet lidt, og fundet frem til at mit fjernsyn skal have et programkort plus et CA modul, og det bliver sku rimeligt dyrt, ved dog ikke om jeg kan klage over at elgiganten ikke oplyste at fjernsynet skulle have de to ting.

At fjersnyet skal have et CA kort og et programkort for at kunne modtage/vise HD kanaler (hvilket det nødvendigvis ikke skal) har intet med Mpeg4 muligheder eller ej at gøre, men at kanalerne er kodede

Det mærkelige er at jeg har kunnet modtage digital tv lige indtil yousee tilføjede hd-kanalerne der kunne jeg så heller ikke se digitalt tv mere.

Efter kanalomlægningen 1/12?
HAR du prøvet at resette dit tv og læse kanaler ind igen?

Så er spørgsmålet om elgiganten ikke burde have oplyst mig om disse ting?

Nu vi er ved oplysninger, så er der et par stykker der har spurgt efter modelnavnet på dit tv - er det dybt hemmeligt, eller hvad er der galt siden du ikke oplyser det?

Det kunne jo være at andre dermed kan finde ud af om det er dig eller Elgiganten der har misforstået noget - eller sågar guide dig til at få digitale HD kanaler uden et kort. Som det er lige nu kræver det jo at man er synsk, for at kunne hjælpe dig!

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Modelnavn????

Ja, hvorfor fa'n kan OP ikke skrive de indlysende mest vigtige informationer i  sin første post - hvorfor skal vi - nu på anden recorder.dk  side - bruge kræfter på at få modelnummer, og/eller spec.

Hvis man i maj har opdaget en fejl - men ikke gjort noget ved det - så står man rimeligvis ret dårligt  7 mdr. senere.   Og jeg mener det er helt rimeligt.

Normalt er jeg meget skeptisk overfor sælgere og marketingsfolk - jeg tæller mine egne fingre bagefter - men men men....

Hvem køber et nyt TV til brug med youSee uden at undersøge om det er godkendt til - in casu - youSee ?  
Man kan ikke leve i et frit samfund, uden at have en vis pligt til også at bruge sine egne evner!

Lars Smile 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Kan det ikke være fordi det er et TV uden DVB-C eller uden MPEG4 igennem DVB-C?

Det er vel ikke forkert at sælge et tv i maj 2010, sålænge det kan modtage DVB-T med MPEG4.
Hvis de mangler DVB-S eller DVB-C må det helt stå for købers egen regning at læse specifikationer inden.
Nu havde man vel heller ikke lige forventet at YouSee begyndte sende digitalt Tv, og vel at mærke u-krypteret, i en del af UHF båndet, 470 til 600MHz. Hvor det tidligere var således at DVB-C "kun var tiltænkt 108-480MHz". Således man i dobbelt forstand ville have et Tab-Tab produkt, citeret fra Anders And iår.
Tingene blev ikke bedre af læse om, i 1996, at Tv de sidste 6-7 år ikke var bygget til digital modtagelse, så jo mere jeg læser jo mindre bryder jeg mig om når Sælgere bevidst snyder på vægten ___. I 1996 stillede Stofa mange STB gratis til rådighed her i Århus, så masn slap for anskaffe sig nye Tv!

Redigeret af moho - 28-December-2010 kl. 11:50
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Kan det ikke være fordi det er et TV uden DVB-C eller uden MPEG4 igennem DVB-C?

Det er vel ikke forkert at sælge et tv i maj 2010, sålænge det kan modtage DVB-T med MPEG4.
Hvis de mangler DVB-S eller DVB-C må det helt stå for købers egen regning at læse specifikationer inden.
Og da størsteparten af os danskere ser Tv gennem kablerne, hvad betydning har det da lige om ens Tv har DVB-T MPEG4, dette er vel meget underordnet (og da kvaliteten via DVB-T alligevel er elendig). Medmindre jeg skal forstå tingene sådan, min følelse af Deja Vue, over dengang man solgte Tv uden S kanalerne 1-20 og senere uden kanalerne S 21-44, reklameord "Bare sur røv for køberne". Ulf Pilgaard!
Så igen igen opfatter jeg Forbrugerstyrelsens afgørelse 3 - 2, som et klap på min egen skulder.

Redigeret af moho - 28-December-2010 kl. 11:56
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 14:40
Tja vi modtager alle digitale kanaler via DVB-T og DET ER IKKE ELENDIGT.
Sanderum dyrup Antenneforening m 7000 medlemmer.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu