|
Ikke nok bas |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 19:40 |
Hej
Håber I kan hjælpe mig,. Jeg har en lille hjemmebio, med en Pioneer 527-k til at drive surrounden. Jeg har ikke en subwoofer tilsluttet, men har til gengæld 5 stk. Cerwin Vega højttalere tilsluttet, som eller godt kan lave bas. Men efter at have set et par film, synes jeg ikke at bassen er særligt markant. Misser man meget bas, uden en subwoofer ? Der står i manualen at den omdirigerer bassen til de andre højttalere hvis man vælger "no" i subwoofer, men jeg tænker at højttalerne måske ikke kan afspille alle frekvenserne ? |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du så valgt no i subwoofer, og valgt at de andre højtaler er Large. Large er at de får lov til at spille bas, small som er den anden mulighed er at bas sendes til subwoofer. Du kan også have byttet rundt på plus og minus på den en af højtalerne.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 348 |
Jeg har valgt large både på front og surround højttalere, så de burde spille bassen. Det er kun centeren jeg har på small.
Jeg må lige tjekke op på kablingen, men det burde være ok. Men du mener altså at de burde spille bassen "fint" uden sub ? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Fint og fint, det kan altid blive bedre med en sub. Med den aflaster du forstærkeren, så der er flere kræfter til at levere alt andet end dybbassen, som sub'en tar sig af. Og en god sub har også bedre styr på bassen under 100 Hz
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Det står der i dit indlæg at de kan. Spørgsmålet er så hvad "fint" står for. Vil du have hele rummet til at ryste kommer du ikke uden om en sub. Der er også forskel på hvor meget bas effekt der er lagt på de enkelte film. Du har jo mulighed for at regulere noget på det i forstærkeren.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Men det er vel kun med en aktiv sub jeg aflaster forstærkeren ?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
På din reciever er der et stik, SUB pre-out som er beregnet til en aktiv sub. Det kræver meget strøm til dine CV at levere de dybe bastoner der ligger i LFE sporet på filmene. Det klarer en god sub meget bedre
Surround er jo normalt 5.1 , hvor .1 er LFE sporet. Uden sub bliver det spor mixet sammen med den øvrige mellembas i dine CV. Og det kan gi en mindre detaljeret bas Redigeret af Kampus - 22-Oktober-2013 kl. 21:02 |
|
![]() |
|
Tak for svarene, det jeg mener med om de kan spille bassen, på trods af at jeg kan høre ved alm. brug at de kan spille masser af bas, er om der er noget der går tabt i det lyd der ligger på filmen, uden en sub. Altså frekvenser kun subs kan spille osv..
Men jeg må prøve mig lidt frem. |
|
![]() |
|
Tjek min opdatering af svar
|
|
![]() |
|
Jep har set det :-) tak igen
|
|
![]() |
|
jeps ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Status: Offline Point: 234 |
Nu skriver spørgeren godt nok, at front er sat til large, men jeg kan ikke se nogen steder, at han bekræfter at subwoofer er sat til "none". Hvis receiveren tror, at der er en sub, vil hele LFE sporet mangle i lydbilledet. Bare en strøtanke. |
|
![]() |
|
Den er sat til NO, så den ved der ikke er sub.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |