recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IKKE purple snakes på Pana px70 !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIKKE purple snakes på Pana px70 !

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

At de ikke har fået udbedret "false contouring" i de nye modeller er helt enkelt for dårligt!

Du bør omgående søge læge, for hvis jeg læser overstående korrekt, så omtaler du et Panasonic (du store gud) produkt negativt. Sensation!

Modsat dig der omtaler pio som gud uanset hvad, er jeg derimod model-fan ikke mærke-fan

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 09:31
here we go again...
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 09:34

Modsat dig der omtaler pio som gud uanset hvad, er jeg derimod model-fan ikke mærke-fan.

Der er så (endnu) en ting du har misforstået. Jeg har aldrig omtalt Pioneer som en faktuel bedre skærm (udover at den understøtter 1080p24). Pioneer er i mine øje en bedre skærm (uden skygger), men jeg skamroser den på ingen måde, som du gør med Panasonic (du store gud).

Jeg gider ikke starte endnu en diskussion med dig, for du er, som tidligere bevist, uden for pædagogisk rækkevidde. Du har dine holdninger og jeg har mine, men synes blot jeg ville påpege din negative omtale af Panasonic (du store gud).

Redigeret af Sandal - 22-Marts-2007 kl. 09:34
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
munken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 11:41

Kan i ikke snart holde kæft med jeres klamme skærme. Der burde fandme være en regel om at hver gang der bliver oprettet en tråd om een skærm, så må ingen andre skærme omtales. Medmindre det selvfølgelig er een der vil have en sammenligning mellem 2 forskellige.. Det er seriøst ved at blive ulideligt med det Pioneer og Panasonic snak, 90procent af trådene herinde kommer til at omhandle den diskussion..

Nåå men angående den første del af en test, så skriver han netop at der i den ucallibrerede udgave, kan forekomme små snakkes når han tester med noget specielt udstyr. Han skriver dog også at det overhovedet ikke kan ses når man ser på skærmen i normal afstand, hvilket går meget godt i tråd med de folk som har meldt tilbage at denne model "IKKE" lider af snake problemet, og det er vel det vigtigste..? Han skriver dertil at de er ved at lave testen, og det virker som om han hele tiden hentyder til at de små snakkes der kan opstå forsvinder når den er callibreret... Men det må vi jo se når testen bliver færdig...

Redigeret af munken - 22-Marts-2007 kl. 11:43
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 11:53

At de ikke har fået udbedret "false contouring"
i de nye modeller er helt enkelt for dårligt 

Tja, Panasonic skal sikkert spare for at kunne køre med så lave priser, så
derfor er der stort set intet nyt i den nye generation.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af munken munken skrev:

Kan i ikke snart holde kæft med jeres klamme skærme. Der burde fandme være en regel om at hver gang der bliver oprettet en tråd om een skærm, så må ingen andre skærme omtales. Medmindre det selvfølgelig er een der vil have en sammenligning mellem 2 forskellige.. Det er seriøst ved at blive ulideligt med det Pioneer og Panasonic snak, 90procent af trådene herinde kommer til at omhandle den diskussion..

Nåå men angående den første del af en test, så skriver han netop at der i den ucallibrerede udgave, kan forekomme små snakkes når han tester med noget specielt udstyr. Han skriver dog også at det overhovedet ikke kan ses når man ser på skærmen i normal afstand, hvilket går meget godt i tråd med de folk som har meldt tilbage at denne model "IKKE" lider af snake problemet, og det er vel det vigtigste..? Han skriver dertil at de er ved at lave testen, og det virker som om han hele tiden hentyder til at de små snakkes der kan opstå forsvinder når den er callibreret... Men det må vi jo se når testen bliver færdig...

Tak for det klare indlæg - lad os holde os til PX70.

Tilbage til emnet - vi får se hvor galt det står til med disse contour overgange/ringe om de er væsentlig mindre end på PV60. De er til at leve med, men hvis ikke de er fixet på PX70 mener jeg det er for dårligt ...

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 12:04
Har i nogle billeder så man kan se disse contour overgange/ringe ?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Ivanovich Ivanovich skrev:

Oprindeligt skrevet af munken munken skrev:

Her et udkastet til en af de første test som er ved at blive lavet af px70..

http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/03/21/th42px70-first-imp ressions/

Det er kun lidt af den, men som han siger arbejder de på at lave den fulde test, hvor skærmen også er blvevet calibreret..

WHAT! Der siger han jo netop at den stadig har tendens til purple snakes:
"Let’s get the bad out of the way first: our Panasonic TH42PX70 – in its uncalibrated form – still suffers from posterization (aka “false contouring”) and magenta noise (aka “purple snakes”)"

Ved han hvad han snakker om?

Ikke desto mindre skriver han, at man skal sidde tættere på end 60 cm, for at kunne se dem.

M.v.h.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har i nogle billeder så man kan se disse contour overgange/ringe ?

Her er et billedeksempel på den effekt der kaldes "false contouring" eller posterization

og her kan man læse en nærmere forklaring/beskrivelse

[4] "Crawling moss" is seen in dark areas of a movie or TV show. This is a picture artifact known as dynamic false contouring, and it is usually seen on older plasma, DLP rear-projection and some LCD TVs. THE FIX: Most major manufacturers should have this problem licked by now, but some second-tier companies are still using inadequate signal processing. If your HDTV exhibits false contouring and is still returnable, take it back. When you check out other HDTVs in the showroom, ask to see a video source with lots of dark shading and look carefully.

http://www.popularmechanics.com/technology/upgrade/2826881.h tml

Bemærk - purple snakes er en lidt anden effekt end denne. Eller rettere sagt de viser sig på en lidt anden måde, som en tydeligere afgrænset margenta/lilla misfarvning langs kanten af en graduering, men er principielt forårsaget af samme årsag.

PV60 led af begge effekter til en vis grad.

Redigeret af spawn - 22-Marts-2007 kl. 14:02
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
taunus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 16:59
Er der i det hele taget nogen der har testet PX70 med snake-test DVD'erne som omtalt i en anden tråd? Og hvad er resultatet?
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 17:24
Kan kun gentage,at vi ikke så antydningen af purple snakes, m det kildemateriale vi anvendte iaftes, -hvilket som sagt ellers er storslem på min Pana600 !. Og jeg havde altså i den grad antennerne ude. Hvad den engelske test ligger i "tendens til purple snakes" skal jeg lade være usagt.Det er muligt at der er individuelle forskelle på panelerne imellem, -hvilket vel også var tilfældet m Pana60.Det er også muligt,at et prof testhold har nogle andre kriterier og værktøjer,end vi havde.Men hvis min kammerats Pana70 er den normale standard mht "purple snakes", - så er der ikke noget problem overhovedet, - for hverken den almene eller kræsne bruger ! Om der dukker andre problemer eller kritikpunkter op vil diverse test indikere,i den kommende tid.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu