recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke-fastgjort akustikforbedring til stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikke-fastgjort akustikforbedring til stue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonlanghoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ikke-fastgjort akustikforbedring til stue
    Sendt: 14-April-2014 kl. 12:38
Hej,

Har nogen herinde erfaringer med ikke-fastgjort udstyr til forbedring af akustik, som bass traps og lignende?

Vores stue er rimelig sparsomt indrettet og der er ingen tæpper, så rummet er meget "hårdt" og jeg synes at bassen runger når jeg spiller musik. Til dagligt med lav volume kan jeg leve med det, men til fester og mere koncentrerede lyttesessioner hvor der skrues lidt op, kunne jeg godt tænke mig at have mulighed for at sætte nogle foranstaltninger op til at tage den værste rungen.

Rummet er 15-20 m2 og kvadratisk, og højttalerne står i hjørnerne med cirka 30 cm afstand til sidevæggene og 40 cm til endevæggene. Jeg forestiller mig at sætte nogle absorberende skærme ind i hjørnerne bag højttalerne, samt eventuelt noget langs væggene de steder hvor der er helt bart..?

Er ikke umiddelbart frisk på selv at skulle til at stå og skære i rockwool og dén slags - håber at man kan købe noget til i omegnen af et par tusinde kroner.

M.v.h. og p.f.t.,
Jon
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu