recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke-smartphone brugers personlige møde med smartp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikke-smartphone brugers personlige møde med smartp

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nej tak. En tablet er hverken en telefon eller en computer, så her sætter jeg grænsen.

Hvorfor?
Det er vidst mere en metal blokering du har der, end at du har prøvet det.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

En Microsoft Surface med fuld Windows version - det kunne måske være interessant.


Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad styresystem de kører, bare de virker.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 21-Juni-2012 kl. 06:35
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 06:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nej tak. En tablet er hverken en telefon eller en computer, så her sætter jeg grænsen.

Hvorfor?
Det er vidst mere en metal blokering du har der, end at du har prøvet det.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

En Microsoft Surface med fuld Windows version - det kunne måske være interessant.


Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad styresystem de kører, bare de virker.

Klaus
 
Det er ikke fordi jeg er modstander af tablets. Der er sikkert nogen der gør god brug af dem. Men for mig handler det om at en tablet, kan jeg ikke bruge som erstatning hverken for en smartphone eller for en computer - og jeg har ikke brug for en dims som jeg ikke har brug for. Jeg har brug for en mobiltelefon. Har jeg brug for en smartphone - egentligt ikke. Men der er et par ting ved smartphone, der er smarte nok til at jeg måske beholder den. Har jeg brug for en lille bærbar som supplement til min store bærbar. Måske og måske ikke - men en lille bærbar er mere brugbar end en tablet for mig og den er mere brugbar for mig end en smartphone - eller som supplement til min store bærbare og som supplement til min smartphone. "Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad styresystem de kører, bare de virker." Det jeg mente med at den skal have fuld Windows version (og ikke ARM Windows eller hvad det nu hedder) for at den er interessant for mig, er blot fordi så kan jeg bruge den som en "rigtig" computer med "rigtige" computer programmer.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Fordi apps er langt hurtigere og enklere.
 
Ja - måske. Det afhænger så nok også af, hvad man bruger Internettet til. En app, som dmi.dk kunne jeg måske godt forestille mig, men ellers ved jeg ikke.
 
Du er allerede godt på vej til flere Smile
.....
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Fordi apps er langt hurtigere og enklere.
 
Ja - måske. Det afhænger så nok også af, hvad man bruger Internettet til. En app, som dmi.dk kunne jeg måske godt forestille mig, men ellers ved jeg ikke.
 
Du er allerede godt på vej til flere Smile
 
Hahahaha - tja måske. Men en dag da jeg kiggede alle apps igennem, fandt jeg ganske få, som jeg synes var interessante. Den liste er et eller andet sted på forummet. Hmm kunne egentligt være interessant at se igen: Hmmm - nå jeg kan ikke lige finde det igen, sådan lige.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 10:50
En app som jeg ikke kan undvære nu, er Rejseplanen. 
Jeg ved ikke om den er til Windows phone endnu.

Da jeg ikke har bil, er det et must have. Når jeg står et sted, viser rejseplanen ruten fra min GPS position til nærmeste bus og de næste 2-3 afgange. I den anden ende er der også gåvejledning fra sidste stoppested til destinationen.

Venlig hilsen
KB
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Det er ikke fordi jeg er modstander af tablets. Der er sikkert nogen der gør god brug af dem. Men for mig handler det om at en tablet, kan jeg ikke bruge som erstatning hverken for en smartphone eller for en computer - og jeg har ikke brug for en dims som jeg ikke har brug for.

Det er du så ikke den eneste der har ytret den sidste årrække og har måtte skifte mening. Jeg var også af den klare opfattelse, at en tablet ikke var noget jeg kunne finde et brugsmønster for og nu er jeg på min tredje...

Der er en app til alting og sikkert også en til at kurrere fobier overfor tablets
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 11:52
Fed telefon - men det er godt nok sur røv. at en så ny model ikke får Windows Phone 8. 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Fed telefon - men det er godt nok sur røv. at en så ny model ikke får Windows Phone 8. 
 
Hvorfor skulle den ikke få det? Og hvad er så fedt ved Windows 8 i forhold til 7.5? Hvad er forskellene mellem de to, for at spørge på en anden måde?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@Thorvald
 
Du er sku' en løjerlig fyr. meget kontrær når det kommer til alt det der nymodens bras. Hvorfor dog ingen apps? nu kender jeg ikke windowsphone (endnu), men har haft stor glæde af apps på mine androids:
- en lille app der bruger telefonens mikrofon til at stemme min guitar
- en app der samler mine forskellige mailadresser i et lille program
- en app der erstatter det irriterende klippekort til bybussen. Chaufføren skal blot kigge kort på skærmen.
- en app der styre musikafspilning fra min squeezebox
- en app med DRs radiokanaler
- en app så jeg kan gå på e-boks
- masser af andre apps
 
Min pointe er at du næsten altid kan finde en app der kan udføre en eller anden praktisk funktion som du savner. Det er altså andet end angry birds (et meget populært smartphonespil) og andet tidsfordriv. Selvfølgelig kommer du til at bruge apps, de kommer til at gøre din hverdag så meget lettere. Du installerer vel også nogle gange en program på din pc?
 

Jeg har også kun apps installeret, som jeg finder nyttige - ikke alt det bloatware man kan finde.

F.eks.:

- Dropbox           Online tjeneste, som mobilen automatisk uploader kamerabilleder til. Rigtig fed !!
- Endomondo     GPS baseret sports (løb/gang/cykling) tracker. Rigtig fed !!
- HDR Camera    Lysstyret kamera app, Tager nogle fede billeder i modlys.
- Mobilbank        Mobilbaseret netbank
- Skype              Du har nævnt det selv
- Spotify             Online musik tjeneste
- Swype             Anderledes hurtigt tastatur (ved ikke om det fås til WP)
- Traffic Counter Holder øje med dit mobil/sms/data forbrug (ved ikke om det fås til WP)
- DMI                  Du har nævnt det selv
- Soundhound    Kan finde det musik du hører i radioen, til koncerter osv...
- Youtube           App, som virker meget bedre end, at tilgå youtube.com via browser

Så har jeg en app, hvor jeg kan sætte mit media center til, at optage noget i fjernsynet, selvom jeg ikke er hjemme. Kan ikke huske hvad det hedder.

Der er så mange ting du kan med din mobil, men det meste kræver installation af yderligere programmer eller "apps". det gør man jo også med sin computer.

Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 13:01
Citér Hvorfor skulle den ikke få det?


Citér Og hvad er så fedt ved Windows 8 i forhold til 7.5? Hvad er forskellene mellem de to, for at spørge på en anden måde?

Tanken med den nye generation Windows Phone-software var, at der skulle være fuld integration mellem desktop/laptop og mobile enheder, når efterfølgeren til Windows 7 var klar. Så sent som i maj var der udsigt til, at Lumia 900 ville få Windows Phone 8, men den aflivede MS i går ved præsentationen af det nye styresystem.


Features

The following features were confirmed at Microsoft's 'sneak peek' at Windows Phone on June 20, 2012

  • Transitions to core components from Windows 8, including kernel, NTFS file system, drivers, network stack, security components and media support
  • Support for multi-core CPUs upto 64
  • Support for 1280x720 and 1280x768 resolutions
  • Support for MicroSD cards
  • Internet Explorer 10
  • Background multitasking
  • NFC support added, including payment and content sharing with WP8 and Windows 8 machines (NFC is partially supported in Tango update, e.g. ZTE Orbit)
  • Native code support (C and C++), simplified porting from platforms such as Android, Symbian, and iOS
  • Simplified porting of Windows 8 apps to Windows Phone 8 (compatibility with Windows 8 Metro apps)
  • Carrier control and branding of "wallet" element is possible via SIM or phone hardware (Orange will be first)
  • Nokia map technology (offline mode, turn-by-turn directions)
  • Native 128-bit Bitlocker encryption, Secure Boot
  • Remote device management of Windows Phone similar to management of Windows PCs
  • VoIP and video chat integration for any VoIP or video chat app (integrates into the phone dialer, people hub)
  • In-app purchases
  • Fimware over the air for Windows Phone updates
  • Minimum 18 month support of Windows Phone updates to WP8 devices


In February 2012, the tech-news site pocketnow.com claimed to have been shown a Microsoft produced video for internal use where Joe Belfiore, senior vice-president and Windows Phone manager, revealed a number of features in Windows Phone 8.[27] About half of these was confirmed at Microsoft's 'sneak peek' at Windows Phone on June 20, 2012. Listed below are features from the video that have not yet been officially confirmed by Microsoft.

  • Zune desktop integration scrapped in favor of new, unnamed syncing app
  • Deeper Skydrive integration, including ability to sync data such as music collections (confirmed by MS as part of Live wave 5 update)
  • Xbox Companion app will get Windows 8 partner client
  • App-to-app communication and integration
  • Camera app now supports "lenses", which allow third parties to skin and add features to camera interface
  • DataSmart tracks and reports usage via app and live tile
  • Gives preferential treatment to WiFi, can automatically connect to carrier-owned hotspots
  • Proxy server will compress websites in Internet Explorer 10 up to 30 percent
  • Support for proprietary, custom built apps to be deployed behind company firewalls




Redigeret af longjohn2 - 21-Juni-2012 kl. 13:02
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det er nok fordi man ikke er vant til at bruge apps på sin mobiltelefon. Og for mig er en mobiltelefon stadig mest en mobiltelefon. Nu har den bare fået den ekstra funktion at jeg kan gå på Internettet direkte på mobilen. Det kan da godt være at jeg efterhånden får lidt apps - men da jeg grundlæggende bruger mobiltelefonen meget lidt, vil jeg også have meget lidt brug for apps.
 
Det skal nok liste sig ind under huden på dig helt automatisk - det er dét der er hele konceptet, lige nu bruger du din telefon meget lidt, fordi det er en telefon. Om et år bruger du den rigtigt meget, fordi det er meget andet end telefon.
 
Der sker stille og roligt dét, at DMI app'en, jo den var da smart nok. Om 14 dage finder du alligevel en anden app, som egentlig også var fin. En måned efter var der jo også liiige... Og hvad med... du finder ikke bare lige 10 apps med det samme som bare er helt vildt geniale. Men om et år har du alligevel 10-15 apps som du ikke kan leve uden. Du skal sådan set bare holde fast i at du ikke vil bruge en app bare for at gøre det, hvis det ikke opleves som en smart løsning på et problem du har - men så omvendt være åben for at bruge telefonen i de situationer hvor det pludselig giver mening. Det vil være den fornuftsprægede, ikke-gadget-nørdede indgangsvinkel - men stadigvæk, om et år skal du nok være to-cifret.
 
De RIGTIGT uundværlige apps er ikke dem du leder efter fordi du mangler dem, men dem som du opdager og finder ud af du aldrig vidste at du savnede.
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2004
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peejay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

En ille bærbar mener du en ultrabook eller er af de forældede 10" notebooks.
Det er muligt at en 10" netbook er "forældet", men det er stadig et fantastisk godt alternativ til mange ting.
Vi har "alle" alternativer i familen: Stationære, laptops, netbooks, iPad, Android tablet, iPhone og Android telefoner, men vores netbooks er suverænt de enheder der bliver brugt mest. Årsagen er at det er den løsning som kan "mest". Intet af det fantastisk godt, men tilstrækkelig. Hver af de andre løsninger er bedre til noget specifikt, men falder helt igennem på andre områder.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu