|
Imac + Windows og diverse... |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||
![]() |
|||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
||
Kaster mig lige ind sidelæns, bliver ikke aktuelt at få Fusiondrive fra start, i min verden er det ikke værd at give 2.500 kr ekstra for så det kommer ikke til at ske.
Idéen er også at køre den eksterne ssd fra TB men bliver det for dyrt (er ikke færdig med at researche endnu), bliver det fra USB 3.0 Fx med den her; http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00FCLG65U/ref=ox_ya_os_product_refresh_T1?tag=macr0e-21 En bruger skriver at han har opnået følgende hastigheder med en Samsung 840 Pro via USB 3.0;
==== Mac OS X 10.8.4 ====== Read: 413.9 Mb/s Write: 433.4Mb/s |
|||
![]() |
|||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
||
quarkir, vi køber den ikke hos Apple så muligheden for at få en SSD i fra start er ikke til stede. Og det bliver ikke noget jeg vil gøre selv, kan se guiden hos ifixit kræver 59 steps. :-(
|
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Jeg har som sagt 2 iMac, en med 3TB Fusions drive og en med en med SSD, jeg kan kun sige, at selv om der er brugt mere end 2GB på fusions maskinen så føles den ikke langsommere end den med SSD, jo boot er ca. 4-5 sek. hurtigere end den med fusionsdrive og selvfølgelig kopiering af filer er hurtigere på SSD, men ved alm. brug herunder video redigering i HD med 2 spor oplever jeg ikke nogen umiddelbar forskel ![]() Jeg benytter 4 x Mercure Electra i et Thunderbolt kabinet, jeg skriver med lige godt med 1GB/sek. og læser med ca. 1.2GB/sek. Prisen var omkring US$ 3.000,- |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Forskellen mellem en maskine med fusionsdrive og en med alm. HD er faktisk ret stor, specielt når der fyldes godt op i lageret, jeg vil person aldrig købe en iMac uden fusionsdrive og jeg ville heller ikke nøjes med 1TB. Minimum må være de 3TB fusionsdrive. BTW det er nu slet ikke så slemt at udskifte en disk/ drev i en iMac
![]() ![]() |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
||
Vi har en Qnap NAS i forvejen med 4TB kapacitet så det er fint nok.
Og jeg vil ikke til at skille maskinen ad for at smide en SSD i hvis den kan opnå en fornuftig hastighed til vores brug via et eksternt kabinet, hvilket at man jo kan se i mit forrige indlæg godt kan lade sig gøre. Jeg har også selv skiftet harddisken på konens gamle Imac (2007) og selvom det var en større proces kan det lade sig gøre. Bare ikke noget jeg vil gøre på en helt ny maskine.
|
|||
![]() |
|||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
||
Men jeg forstår ikke hvorfor i ikke bestiller hos Apple og derved får præcis den (bedre) konfiguration ? |
|||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||
![]() |
|||
||
Jeg forstår ikke hvorfor folk generelt ikke bare svarer på hvad jeg selv spørger og skriver om? Skal jeg have samme konfig ved Apple fx med 1TB Fusiondrive så er prisen 19700 kr. Prisen konen har givet uden Fusiondrive er 15499 kr...... Jeg ser ingen grund til at få Fusiondrive ift vores behov (hun er grafiker, jeg bruger Windows til alm. brug). Derudover er det jo hjernedødt dyrt, ingen grund til at forære Apple flere penge. Ram kan jeg sagtens smide i selv, igen hjernedødt dyrt hos Apple. En SSD som systemdisk kan sagtens bruges i et eksternt kabinet og opnå fornuftige hastigheder via USB 3.0, som jeg også har skrevet flere gange. EDIT: Beklager den lidt "hårde" tone men jeg syntes at emnet løb lidt af sporet og ikke kom så meget ind på hvad jeg reelt efterspurgte.
Redigeret af Jakabov - 23-September-2015 kl. 12:39 |
|||
![]() |
|||
||
Så du vil købe en SSD og sætte den i et Thunderbolt kabinet og boote fra denne, og så vil du bruge den interne disk som arbejdslager? Det er nu heller ikke noget problem bare den er tændt ![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Oprindeligt ville jeg have købt et Thunderbolt kabinet men de er igen igen skide dyre. Har linket til et USB 3.0 kabinet et par indlæg tilbage som opnår pæne hastigheder. Tror jeg bare at vi prøver når det ikke koster mere. :-)
|
|||
![]() |
|||
||
En iMac 27" koster kr.17.719,- med en 1TB Fusionsdrive eller med en SSD 256MB disk. Hvor kommer de 19.700 fra?
En SSD disk og et thunderbolt kabinet koster jo også noget Redigeret af Potter - 23-September-2015 kl. 12:53 |
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Billigste Imac 27" Retina 5k koster 19700 med 1TB Fusiondrive, ved ikke hvor du har dit tal fra? Uanset ville 2200 kr oveni for at få Fusiondrive også være for meget. :-)
Igen igen igen igen, jeg skal ikke have ikke have et Thunderbolt kabinet. Jeg skal have en SSD og så det USB 3.0 kabinet jeg linker til længere oppe. :-)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |