recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Imac + Windows og diverse...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Imac + Windows og diverse...

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 13:49
@Jakabov - 
Jeg har en 500 GB Lacie Rugged (indmaden er Samsung SSD 840 EVO) og jeg har 349 MB/s write, 429 MB/s read med USB 3. Den er lidt langsommere med TB 1.

Den interne SSD måler 670 MB/s write og 713 MB/s read.

Og du kan sagtens bruge en USB 3 disk som systemdisk. Lige nu kører jeg med OS X 10.11 El Capitan på den eksterne for at undersøge om alle mine programmer virker. (Tilsluttet med TB 1).

Når du får den eksterne, så kan jeg anbefale at klone den interne med Carbon Copy Cloner - det virker perfekt. CCC kloner også gendannelsespartitionen.

Redigeret af Brixen - 23-September-2015 kl. 13:51
Venlig hilsen
KB
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 14:04
Brixen, super. Godt at høre at det godt kan lade sig gøre. Takker! :-) 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Billigste Imac 27" Retina 5k koster 19700 med 1TB Fusiondrive, ved ikke hvor du har dit tal fra? Uanset ville 2200 kr oveni for at få Fusiondrive også være for meget. :-) 

Igen igen igen igen, jeg skal ikke have ikke have et Thunderbolt kabinet. Jeg skal have en SSD og så det USB 3.0 kabinet jeg linker til længere oppe. :-) 
1 TB Fusion er samme pris som 256 GB SSD.
Men man kan måske få noget rabat hos forhandlere som Dustin eller 2iG, hvis man taler med dem.

Jeg ville ikke vælge et USB 3 kabinet til en SSD enhed, da latency og hastighed er bedre med Thunderbolt.

Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg starte med en iMac med 256 SSD og udbygge senere med en NAS og 2 diske som er spejlet.
På den måde kan man køre Time Machine over til sin NAS og nøjes med at have Programmer osv. på selve maccen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 14:49
Kartoffel, kartoffel, det er stadig 4200 kr oveni prisen. :-) Og Apple-rabatter er peanuts så det vil ikke kunne svare sig, det vil minimum bliver 3000 kr oveni og det er stadig alt for dyrt. 

Et Thunderbolt kabinet kunne også have været i spil men prisen harmonerer ikke med hvad vi får ud af det, igen igen ift behov. 

Prøver med USB 3.0 og SSD. Hvis Brixen kan leve med det kan jeg nok også. :-) 

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 14:50

Og så måske alligevel ikke. 
Jeg prøvede lige at køre på ekstern SSD med USB 3. Den ville ikke vågne fra vågeblus. (Det hedder vågeblus på Mac). Ingen problemer med Thunderbolt.

Venlig hilsen
KB
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 14:59
Kunne godt lyde som noget softwaremæssigt måske? Jeg tager chancen med det Inateck kabinet, koster under 200 kr og jeg har en SSD i min maskine jeg kan prøve med.  

EDIT: Og kan se på macrumours forum at flere booter med ekstern ssd via USB 3.0, kræver bare det rigtige kabinet som fx det jeg linker til. 

Jeg betragter tråden som lukket nu. :-) 

Redigeret af Jakabov - 23-September-2015 kl. 15:07
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 15:17
Lige en tilføjelse: Min eksterne SSD har både USB 3 og TB 1 stik, men ville altså ikke vågne på USB 3.
Det kan godt være software, da jeg tester OS X 10.11 El Capian på den.

Redigeret af Brixen - 23-September-2015 kl. 15:18
Venlig hilsen
KB
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 15:26

Billigste Imac 27" Retina 5k koster 19700 med 1TB Fusiondrive, ved ikke hvor du har dit tal fra? Uanset ville 2200 kr oveni for at få Fusiondrive også være for meget. :-) 

Igen igen igen igen, jeg skal ikke have ikke have et Thunderbolt kabinet. Jeg skal have en SSD og så det USB 3.0 kabinet jeg linker til længere oppe. :-) 

Havde overset det var en iMac Retina, beklager.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Og så måske alligevel ikke. 
Jeg prøvede lige at køre på ekstern SSD med USB 3. Den ville ikke vågne fra vågeblus. (Det hedder vågeblus på Mac). Ingen problemer med Thunderbolt.

Prøv at slå spotlight fra og se om dette hjælper.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 15:33
Okay. Ja vil næsten tro at det er noget software, jeg prøver ihvertfald og hvis ikke lykkedes så smider jeg bare en alm. disk i og så har jeg lidt lagerplads. :-) 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 15:37
Mener heller ikke at TRIM virker over USB3, men det virker over Thunderbolt
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 15:46
Kan godt lade sig gøre med TRIM-support over USB 3.0; 

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu