recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IMAX Aarhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IMAX Aarhus

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IMAX Aarhus
    Sendt: 14-December-2016 kl. 15:30
Har nogen været inde og se StarWars i den nye sal?
Fortæl fortæl....... ikke så meget om filmen men om selve oplevelsen af IMAX
Ning
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 15:41
Ikke endnu - men jeg skal derind i morgen aften :-) Hvis du ikke ved det, skal du dog være opmærksom på, at det er den "lille" IMAX som CinemaxX har installeret. Lærredet i nogle udenlandske biografer er væsentligt større end det i Århus https://johncanfield.me/wp-content/uploads/2014/11/The-Dark-Knight-on-IMAX-screen.jpg

Men det bliver forhåbenligt fedt alligevel!
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 15:50
Giv endelig en beretning når du har været derinde.... hvor skal du sidde? det er nok ikke helt ligemeget for oplevelsen.Geek
Ning
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 19:36
Præcis midt for. Vi endte på række H, men jeg ved faktisk ikke hvor deres "sweet spot" er.

Redigeret af DanishBacon - 16-December-2016 kl. 11:19
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 07:07
Spørg mig i morgen. Har billet til forestillingen kl. 18 i dag. Thumbs Up
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 09:18
Så Rogue One der i går - der er fandme knald på!

Billedet stod perfekt og lyden var høj men ikke øre døvende. Det var helt perfekt.

Jeg så mad max i IMAX i Berlin da den kom ud og det var en hård oplevelse. Den bulrede derudaf i flere timer og det var nærmest en befrielse når der var en lille action pause i plottet.

Rogue One blev derimod aldrig belastende at lytte til. Den har også loft højttalere og der var atmos effekter.

Stolene var af lædder og man sad skide godt.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 10:27
Hmm...Jeg overvejer stadig om den skal ses i 2D eller IMAX 3D. Er 3D-effekten på IMAX ligeså 'gimmicky' RealD 3D?

Redigeret af Ukke - 15-December-2016 kl. 10:27
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fakker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 10:57
Selve IMAX salen var fed, og udemærket film.

Men selve 3D er så fesen, at det ikke er til at holde ud.
Til top
BoNJacobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-December-2007
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 13:33
Rogue one er filmet i 35mm.
Så 3D er efter en tur gennem computeren = ingen værdi imho.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 16:39
Er der forestillinger i IMAX salen som ikke er 3d... altså af starwars filmen
Ning
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fakker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 19:17
Tror jeg ikke, så havde jeg ihvertfald aldrig bestilt med 3D
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Er der forestillinger i IMAX salen som ikke er 3d... altså af starwars filmen

Ser ud til at filmen Logan den 2 marts ikke er i 3d.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu