recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IMAX Aarhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IMAX Aarhus

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 20:16
Nu spørger jeg lidt dumt, men er 3D-briller nødvendige med IMAX 3D?

Jeg tror, jeg bestiller billetter til fremvisning i 2D, men hvis IMAX 3D er "must-see", vil jeg gerne prøve det.

Jeg vil SÅ gerne have set Interstellar i IMAX (uden 3D).
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af BoNJacobsen BoNJacobsen skrev:

Rogue one er filmet i 35mm.
Så 3D er efter en tur gennem computeren = ingen værdi imho.

Den er så filmet med Arri Alexa 65 med Ultra Panavision 70 

Redigeret af ferrarimik - 15-December-2016 kl. 20:22
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mTs813 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 21:29
Ved godt at emnet omhandler IMAX i århus. men nu skriver jeg alligevel mine erfaringer.

Sidste år så jeg Star Wars The Force Awakens i IMAX 3D i København, filmen var så vanvittig god, og det var en af de bedste oplevelser jeg har haft i en biograf (vi sad lige midt for skærmen ca. midt i salen) -(jeg har set flere film i IMAX, men The Force Awakens var noget for sig), Filmen var så god at vi tog direkte ind på samme dag og så den igen dog i 2d for at se hvordan oplevelsen var.
Konklusionen var helt klar, at den var markant bedre i IMAX 3d frem for almindelig 2d (kan desværre ikke sammenligne med almindelig 3d visning)

I går var jeg inde og se Rouge One i IMAX 3d og filmen i sig selv er god (efter min mening ikke så god som den sidste hvorfor det kan påvirke oplevelsen i smugle) vi sad i midten af salen, men ikke helt midten på rækken. Jeg var lidt skuffet over af underteksterne var lidt dobbelt synet, altså det var som om man kunne se teksterne svagt bagved de rigtige tekster, og synes ikke 3d oplevelsen var så god som sidste star wars film. Men samlet var det en super oplevelse, og jeg er ret overbevist om at jeg vil vælge IMAX 3d frem for andet, da lyden spiller max og billedet er også fint, ved dog ikke om det var placeringen i biografen eller den måde filmen er filmet på at jeg synes jeg så dobbelt engang imellem.

Samlet konklusion: Se det vigtige store film i IMAX 3d (som f.eks. star wars), men undlad at se alle film der, da man kan blive lidt vimmer i knolden, da der er god gas på lyden :)
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2016 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Nu spørger jeg lidt dumt, men er 3D-briller nødvendige med IMAX 3D?

Jeg tror, jeg bestiller billetter til fremvisning i 2D, men hvis IMAX 3D er "must-see", vil jeg gerne prøve det.

Jeg vil SÅ gerne have set Interstellar i IMAX (uden 3D).

Har lige været inde på cinemaxx og læse om imax i aarhus og der står at 3d briller bliver udleveret. Så svaret må være ja.

Redigeret af jan203 - 15-December-2016 kl. 21:57
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 07:27
Var, som tidligere antydet, ind at se Rogue One i IMAX 3D i CinemaxX Århus i går. Sikke en oplevelse.

Der var ingen reklamer (heldigvis, og særligt med den billetpris), og der var også lidt tyndt hvad angår forfilm (Beauty and the Beast og den tidlige teaser til Guardians of thte Galaxy Vol. 2). Til gengæld fik vi diverse IMAX (3D) demos at se.

Billede og lyd var helt forrygende. Billedet stod knivskarpt ...og selvfølgelig lidt større end vi (eller i al fald jeg) er vante til. Lyden var en anelse for høj, men havde rigtig god rumklang. Og så kunne man tydeligt mærke bassen i sæderne. Sæderne var i øvrigt også rigtig lækre.

Og ja, IMAX 3D er med (polariserede) briller. De er i øvrigt også "MAX", idet de er mindst dobbelt så store som normale Real3D briller.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
BoNJacobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-December-2007
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 11:32
OK, det eneste jeg fokuserede på var at filmen ikke er filmet med 3D kameraer.
Bredden på filmstrimlen er en anden snak.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 11:46
Jeg var til samme forestilling som azrael i går :) Jeg er rigtig glad for at jeg brugte de ekstra penge på IMAX-oplevelsen! Næste gang vil jeg dog gerne sidde omkring række K, hvor oplevelsen nok er endnu større.

Lyden var virkelig god og bassen kunne mærkes i kroppen. Det var højt, men ikke så højt som frygtet. Jeg vænnede mig hurtigt til de ekstra store 3D-briller, men jeg ville nu lige så gerne have set den i IMAX 2D. Det er sikkert bare indbildning, men jeg føler tit at detaljerne er lidt uskarpe i 3D. Til 175kr Per billet har jeg dog ikke råd til en A-B sammenligning

Lærredet var stort, men væsentligt mindre end min sidste IMAX oplevelse (Interstellar i AMC Lincoln Square). Jeg elskede at gulvet skrånede så meget, at jeg ikke blev generet at rækken foran. Stolene var også ret gode.

Alt i alt en rigtig fed oplevelse i "lille" Århus! Jeg vil uden tvivl komme igen til den næste "storfilm".

Redigeret af DanishBacon - 16-December-2016 kl. 11:47
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 17:12
@Azrael

hvordan er sæderne for os lidt "større" personligheder :-) - med svag udsigt til bredballe.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2016 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Jeg var til samme forestilling som azrael i går :) Jeg er rigtig glad for at jeg brugte de ekstra penge på IMAX-oplevelsen! Næste gang vil jeg dog gerne sidde omkring række K, hvor oplevelsen nok er endnu større.

Lyden var virkelig god og bassen kunne mærkes i kroppen. Det var højt, men ikke så højt som frygtet. Jeg vænnede mig hurtigt til de ekstra store 3D-briller, men jeg ville nu lige så gerne have set den i IMAX 2D. Det er sikkert bare indbildning, men jeg føler tit at detaljerne er lidt uskarpe i 3D. Til 175kr Per billet har jeg dog ikke råd til en A-B sammenligning

Lærredet var stort, men væsentligt mindre end min sidste IMAX oplevelse (Interstellar i AMC Lincoln Square). Jeg elskede at gulvet skrånede så meget, at jeg ikke blev generet at rækken foran. Stolene var også ret gode.

Alt i alt en rigtig fed oplevelse i "lille" Århus! Jeg vil uden tvivl komme igen til den næste "storfilm".

Mht de store briller så har de dem i 2 str så det er bare og få dem byttet !
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2016 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@Azrael

hvordan er sæderne for os lidt "større" personligheder :-) - med svag udsigt til bredballe.

Hint: Række K sæde 1... Thumbs Up

Du kan vitterligt sove i disse sæder. Hvorfor? Fordi du kan justere justere på sædet á la "Lazyboy". Jeg *sad* ikke og så Rogue One. Jeg *lå* og så Rogue One. Wink

Indrømmet, prisen er lidt dyrere ift. de "normale" sæder, som i øvrigt også så fine ud, men om man lægger 175 kroner eller 195 kroner gør ikke den store forskel. Prisen er overdrevet ligegyldigt hvad.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2016 kl. 00:51
Tak for de mange tipsClap
Angående rækkeinddelingen, når man vil bestille billetter står der ikke noget om række a b c osv?
Er A = 1 ?
Ning
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2016 kl. 07:56
A er øverste række
Så Star wars fra sæde A1 og det var fint. 
Tænker at hvis jeg skal derind igen skal jeg sidde længere nede for at prøve at sidde midt i lærredet..
Fed oplevelse kan anbefale at prøve det.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu