recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IMAX i Århus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IMAX i Århus?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 16:30
Jeg så Hobitten i Imperial HFR 3D 85 kr. Da de ikke kræver 3D gebyr hvis man selv har briller, hvilket jeg har, da jeg synes at dem man får udleveret er elendige. I Cinemaxx skal man betale 3D gebyr uanset om man har briller eller ej. Desuden skal jeg først se Avengers på tirsdag, altså ikke på præmiere dagen.

Så indse nu, at du ualmindelige aggressive og ubehøvlet angreb er skudt til jorden, da det sagtens kan lade sig gøre at se film i 3D, i en stor sal, til den halve pris. I stedet for at kalde nogen for løgnere og sige, at de lukker lort ud, skulle du måske hellere bruge tiden på at lære, at kommunikere pænt. Du kunne jo ha' nøjedes med at skrive, at det ikke er din opfattelse, at det koster det dobbelt af en almindelig biotur, for det kan det jo sagtens gøre!

http://www.youtube.com/watch?v=qzuuTdSHv5k

Redigeret af dr gonzo - 26-April-2015 kl. 16:40
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 16:51
85 kr. for Hobitten i HFR 3D i Imperial er fandme billigt - men OK igen - du sammenligner eftermiddag og aften, medbagte briller og købte.

Her er en film fra aftnens program i Imperial - tjek pris niveauet og lad være med at tro at det er det halve af IMax prisen.

Link

Redigeret af Infinity - 26-April-2015 kl. 17:06
mvh Infinity
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Er det virkeligt værd at give dobbeltpris for en biografbillet fordi det er IMAX?

Hvorfor lukker du sådan noget lort ud, når der ikke er skyggen af sandhedsværdi i den udtalelse. Hvor lavt vil du gå med din løgn historie ?

Cinemaxx fisketorvet

Prøv nu lige at høre her kammerat!

Det er én ting at jeg har set forkert på at 3D ikke koster 235 kr.
Men du behøver ikke komme med skældsord og kalde mig en løgner, bare fordi du måske arbejder for Cinemaxx i fisketorvet og føler dig truffet. 

I stedet burde du have meddelt mig at jeg havde set forkert.

Men dybest set har du slet ikke forsøgt at svare på det spørgsmål som også lå i mit tidligere indlæg.

Er det de ekstra pengene værd?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 17:05
Nå ja set forkert, selvfølgelig....

Jeg arbejder IKKE i nogen biograf noget steds i verden, og har INTET med biograf/film verden at gøre.

Men jeg går tit i biografen. Og jeg betaler hvad det koster uden at pive. Hvis ikke jeg vil betale bliver jeg bare hjemme eller finder en billigere forestilling.
mvh Infinity
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 17:10
Infinity >>> Med det udfald du havde mod Cyberguyen, siger du jo, at han er ekstremt langt fra faktum, jeg påstår jo bare, at det er han ikke. For at få ret forsætter du så med at stille flere og flere regler op for hvordan den sammenligning skal forgå. Og ved du hvad, jeg tror, at de fleste er ligeglade med om prisen er det dobbelte, eller kun 75% højere, uanset hvad er det en heftig merpris, og det er et helt reelt at stille spørgsmål til prisen, uden at blive overfuset af fyre som dig, som tilmed prøve at tage forum-reglerne i brug, selv om, at du er den eneste, der har været i nærheden af at overtræde dem.

IMAX er fucking dyrt! Og på tirsdag skal jeg nok melde tilbage, om jeg synes det er prisen værd. Pt. er jeg ret lunken, da jeg hader skiftende aspekt formater under en film, og IMAX film ofte benytter sig af det. Er der nogen der ved om Avengers er skudt i aspekt 1.44 fra start til slut?

Redigeret af dr gonzo - 26-April-2015 kl. 17:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 17:23
Skal vi tage lidt procentregning ?
Middelprisen i ovennævnte Imperial priser er 140 Kr.
Det er tidligere oplyst at IMax koster 177 Kr.

Vi tager 177 Kr. minus 140 Kr. og får 37 Kr.
De 37 Kr. dividere vi med 140 Kr. og ganger på 100 så vi får tallet i procent. Det giver 26 % og altså ikke 100% eller 75 %, men 26 %

Om det er merprisen værd - det har jeg skrevet mange gange - det må man sku selv afgøre.
mvh Infinity
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 17:47
Så nu er reglen at det skal være i Imperial vi sammenligner prisen med? Der bliver spurgt, om det er værd, at betale det dobbelte for at se filmen i IMAX, og ikke sagt noget om, at han går i Imperial eller nogen som helst andre steder. Man kan nemt finde en forvisning til 100 kr. (ja faktisk har jeg fundet en forvisning i Empire til 80 kr. så er IMAX-prisen faktisk mere end 100% så dyr) - 175 kr. er 75% mere end 100 kr.

Du ved ikke om spørgeren sammenligner med stor eller små salen eller om han vil se den i 3D eller 2D. Hvad nu hvis han ikke er til 3D, så er IMAX forestillingen faktisk mere end dobbelt så dyr, og så bliver han tilmed tvunget til at se den i 3D, for at få IMAX oplevelsen.

PRØV NU AT FATTE, AT DU KALDER EN, FOR EN LØGNER FORDI AT HAN SIGER NOGET, DER LIGE SÅ GODT KAN VÆRE SANDT! FOR DET ER IKKE DIG DER BESTEMMER HVILKEN FOREVISNING HAN SAMMENLIGNER DET MED! MEN MÅSKE DET ER UHÅNDTERLIGT FOR DIG???

Redigeret af dr gonzo - 26-April-2015 kl. 17:50
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 17:55
Og det er kun mig der skal skrive i pænt sprog ?   

Jeg prøver at sammen ligne den samme vare som Imax tilbyder, og fatter ikke at du bliver med at skrive om regler.

At sammenligne en film i Empire med en film i Cinemaxx Imax er jo rent til grin - efter min mening - det er ikke nogen regel.
mvh Infinity
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 17:59
Infinity, det kan være du skal overveje at slappe lidt af med retorikken? Som nævnt, kan man sagtens finde scenarier hvor det Ca er dobbelt pris, så det med at kalde folk løgnere er uholdbart. Nogle ville mene du skylder en undskyldning.

Anyways, har bare fulgt diskussionen fra sidelinjen, og tænkte det var på tide at sige "slap af".
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 18:07
Det er meget muligt at du synes det er rent til grin, men faktisk er at du ikke ved hvad hans sammenligningsgrundlag er, og alligevel skal han kaldes for en løgner. Bortset fra det er det da ikke mere til grin at sammenligne Empire med IMAX, frem for Imperial. Ingen af dem har et 1.44-lærred, men de har begge ca. sammen størrelse lærred i forhold til siddeafstanden fra midterste række, altså må Imperial og Empire siges at være ret sammenlignelige, der er forskel på salen størrelse og de tilbyder Atmos-lyd i Imperial, men Empire har en bedre opbygning af salene, hvor rækkerne er mere hævet overhinanden, og fra salen midterste række skal du ikke kigge opad, hvilket du skal i Impire.

Det kort af det lange er, at du kender ikke hans udgangspunkt når du skriver:
"Hvorfor lukker du sådan noget lort ud, når der ikke er skyggen af sandhedsværdi i den udtalelse."
Og jeg har nu påvist ,at det hverken er lort han lukker ud, og det meget sandsynligt kan være den pure sandhed.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Det er meget muligt at du synes det er rent til grin, men faktisk er at du ikke ved hvad hans sammenligningsgrundlag er, og alligevel skal han kaldes for en løgner. Bortset fra det er det da ikke mere til grin at sammenligne Empire med IMAX, frem for Imperial. Ingen af dem har et 1.44-lærred, men de har begge ca. sammen størrelse lærred i forhold til siddeafstanden fra midterste række, altså må Imperial og Empire siges at være ret sammenlignelige, der er forskel på salen størrelse og de tilbyder Atmos-lyd i Imperial, men Empire har en bedre opbygning af salene, hvor rækkerne er mere hævet overhinanden, og fra salen midterste række skal du ikke kigge opad, hvilket du skal i Impire.

Empire Bio er en lille hyggelig Bio, med et lærred på vel 5 x 11 meter og 150-225 pladser i de 3 'store' sale. Det er sygt at sammenligne den med Imperial elle Imax (som jeg ikke har været i endnu).

Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Det kort af det lange er, at du kender ikke hans udgangspunkt når du skriver:
"Hvorfor lukker du sådan noget lort ud, når der ikke er skyggen af sandhedsværdi i den udtalelse."
Og jeg har nu påvist ,at det hverken er lort han lukker ud, og det meget sandsynligt kan være den pure sandhed.

Cyberguy har jo indrømmet at han tog fejl og havde set forkert, altså var det forkert det han skrev. At jeg kaldte det løgn var måske lidt hårdt, men jeg ved hvordan Cyberguy overdriver/fordrejer facts fra andre diskussioner.
mvh Infinity
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 14:47
Wow hvor er det her verdens mest ligegyldige diskussion Big smile
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu