recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbrænding på fladskærme (plasma)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndbrænding på fladskærme (plasma)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Splifen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 21:24
Hvor længe kan man se en kanal med et fremtrædende logo..uden at tv'et tager skade, kan man ikke side og se den samme kanal en hel aften. B.la. disney chanel har også et stort logo er det heller ikke sundt for tv'et at se denne kanal?
Det kan jo smutte det skidt og det gjorde det så..
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2005 kl. 20:19

Citér Jeg har en Pana plasma (til salg) og Panasonic har den gode feature, at den ganske usynligt rykker billedet venstre og højre med minutters intervaller. man behøver derfor ikke være bange for BURN-IN på Panasonic plasma. Om andre har den feature ved jeg ikke, men den er da smart. Det ryk, der bliver foretaget er fuldstændigt usynligt for det blotte øje, da det som sagt kun er få linier til højre eller venstre.

Jeg har selv undersøgt sagen for flere modeller og jeg tillader lige at kopiere mit svar fra en anden tråd, så hvis der er personlige ting i den, så er de ikke rettet mod dig

"En orbiter er en feature, som er indbygget i flere plasma skærme og grundidéen er relativ simpel. Den flytter konstant billedet/signalet en smule horisontalt og vertikalt når man har skærmen tændt. Den gør det dog i et så langsomt tempo, at det ikke er synligt for det blotte øje.

Du kan også se dem omtalt som wobbler eller helt tredje.

Du skal dog ikke sætte dine penge på dem alene. De kan hjælpe på store dele af billedet, som f.eks. nuancerede skove eller lignende, men de kan i værste fald også gøre burn-in værre. Det er typisk logoer fra Tv stationer som brænder fast, f.eks. Tv Danmarks gamle blå logo. Hvis en orbiter så flytter billedet rundt marginalt vil du faktisk kunne risikere, at dette logos burn-in bliver endnu større. Pixel orbiteren flytter det måske nogle få pixel linjer op, ned og til siderne, men så vil logoet jo også tilsvarende kunne blive større. Det hænger dog alene sammen med, at det er en ensfarvet overflade.

Jeg håber du kan se grundidéen.

Jeg ved, at Matsushita, som producerer Panasonic, arbejder kraftigt på at få fejlen udbedret, specielt nu, hvor LCD producenter rykker ind på markedet for store skærme. Løsningen hedder ifølge dem dog ikke orbiter eller wobbler. "

Citér Hvor længe kan man se en kanal med et fremtrædende logo..uden at tv'et tager skade, kan man ikke side og se den samme kanal en hel aften. B.la. disney chanel har også et stort logo er det heller ikke sundt for tv'et at se denne kanal?

Jeg tror ikke der er nogen der kan svare på det helt konkret. Jeg har selv set det som permanent og midlertid defekt. Nogen værre end andre osv., men de skal da ikke være bange for at kigge på dit Tv, det er jo derfor du har det. Du skal nærmere lige tænke over det når du går fra en DVD der er sat på pause eller noget tilsvarende.

Redigeret af rasmuslarsen
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
hh01s34 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2007 kl. 21:20

Hvis i for problemmer med fast brændning er der en simpel metode til og fjerne det i det fleste tilfælde. set skærmen på en kanal der kun er sne på og lad den stå i en times tid så plejer det at være væk

MVh

Sælgeren fra Expert

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2007 kl. 21:54

>Sælgeren fra Expert.

Er du ikke sød at lade være med at hive 2 år gamle topics frem og besvare dem! Kig dog på datoerne!!

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

>Sælgeren fra Expert.

Er du ikke sød at lade være med at hive 2 år gamle topics frem og besvare dem! Kig dog på datoerne!!

Hæ hæ, tak Langemor, fordi du gjorde opmærksom på det med datoen på topic. Jeg var lige ved at gå i vandet med begge ben - og give mit mit besyv med på det emne som snart er blevet behandlet 117 gange .

/Nils

           
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu