recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - indbrændning med de nye pana 70 og 700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketindbrændning med de nye pana 70 og 700

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blackknightdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Emne: indbrændning med de nye pana 70 og 700
    Sendt: 28-Juli-2007 kl. 11:53

Er der nogen som har oplevet indbrænning ved disse skærme???

for på mit nye px700 kan jeg tydelig se at jeg feks har været inde i av menuen eller efter jeg har spillet ps3??

er det indbrændning eller måske bare retention fordi den stadig er ny??

har sat kontrast og de andre ting ned på 20 %

når skærmen er slukket kan jeg ikke se noget men tænder jeg den og hopper over på en sort baggrund er det meget tydeligt igår kunne jeg feks se da jeg havde set tv i ca 5 timer en  tydelig ramme for neden på skærmen hvor den kasse der altid popper op når man skifter kanal på selector er.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 12:21

Hej blacknightdk - lad os håbe at det blot er retention, som jo forsvinder igen. Men om det er en skærmindbrænding afhænger jo sikkert af hvor længe at du spillet.

Retention optræder ikke kun på nye skærme, men kan opstå i hele tv´ets levetid.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 16:39

Hej blacknightdk.

Jeg håber da ikke det er noget permanent. Jeg har nu set ca. 120 timer på mit TV (jvf. service-menuen, som jeg lige checker en gang imellem, for at se hvor meget jeg nu har brugt TV'et).

Jeg har stillet indstillingerne noget ned, og slukket alle de der dynamiske filter eller hvad der nu er i billed-menuen. Derudover har jeg vel kørt Break-in DVD'en herfra i et sted mellem 20 og 40 timer (af de ca. 120 TV'et har været tændt). Den (Break-in DVD'en) har været kørt over et noget forringet signal (via s-video fra min computer, da jeg ikke har DVD-afspiller mere/endnu), og der har været lidt slør i det billede der har været leveret den vej igennem, hvilket jeg har været lidt nervøs for, da det jo ikke giver en helt ligelig fordeling af forbruget på TV'et, som jo er meningen med break-in.

Men jeg har endnu ikke oplevet noget der bare mindede om burn-in på TV'et, og jeg bruger også selector - jeg har nogmalt aspect sat på auto, men hvis der re bjælker i top og bund, plejer jeg at sætte den på zoom 1.

Som sagt håber jeg ikke der er noget galt med dit TV, men jeg vil bare lige sige, at jeg ikke har oplevet noget lignende.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 18:41
Der er jo en fast tråd herinde der handler om eliminering af svage burnins. Jeg har før visket svage fastbrændinger væk ved at køre sådan en DVD i en nats tid.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 23:30

Nu har jeg snakket med nogle Panasonic forhandlere (fra Panasonic centre), de siger de har haft reperationer med nogle af de ældre panasonic plasma men de har ikke fået nogle PX70 med indbrænding til reperation "endnu".

Jeg vil gætte på mit px70 er oppe på 150 timer (jeg har ikke tjekket i servicemenuen). Jeg kører næsten alle mine kilder på omkring 30-40% kontrast og alt det andet. Dog kører min PC indgang lidt lavere da jeg nogle gange har mit skrivebord eller internetsider til at stå stille ~5 timer. Men jeg blev fristet til at sætte DVD indgangen op på 50% og for satan hvor blev det et flot billede. Men jeg har endnu ikke set den mindste form for indbrænding lige meget hvad får nogle billeder eller hvor længe det har stået tændt.

Ifølge ham forhandleren jeg snakkede med skulle en af forbedringerne på px70 iforhold til px60  være mindre risiko for indbrænding.

Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Axel F Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 14:35

Hejsa.

Jeg har PX7oo,det har kørt 196 timer,med de omtalte indstillinger,og jeg har ikke haft nogen problemer af nogen art overhovedet.Skal lige siges at skærmen ikke har været brugt til spil.

TV...Panasonic PX700

DVD REC...Pioneer 545HX-S
Til top
blackknightdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2006
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 17:13
mange tak for jeres indlæg