recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbyggede højtallere i væggen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndbyggede højtallere i væggen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carisma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Indbyggede højtallere i væggen?
    Sendt: 25-August-2004 kl. 21:40

Jeg er stadigvæk meget ny i dette forum, så jeg ved ikke helt om det er det rigtige sted jeg spørger.

Jeg savner meget mit "gamle" surround anlæg (5.1). Men grundet en brændeovn i mit nye hus lader det sig ikke gøre at anvende mine gamle JBL LX1000 højt. som frontenheder.

Jeg har forsøgt at låne diverse "småsæt" fra både Jamo og JBL. - Men de mangler alle noget "mellemtone" i lyden. (Prisen har været omkring 3-4000 kr. for 4 satelitter, 1 center og 1 aktiv sub på typisk 100W)

Jeg har nu, for at efterkommen fruens ønske om "et hjem uden ledninger og højtallere over det hele" leget lidt med planen om at fræse nogle gode bilhøjt. direkte ind i væggen, og så sætte tapet på henover.

Lyder det helt sindsygt? - Et par gode 6½" med diskant kan fåes fra cirka 800 kr. og op for et sæt. - Havde lidt overvejet disse:
http://dev5.sites.dk/produkt.asp?id=469&pk=1

Lad mig endelig høre, om det er det forkerte forum - Eller om ideen er en dødsejler på forhånd

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2004 kl. 22:25
Det ved jeg ikke - men et alternativ til traditionelle højtalere kunne være højtalere, der er indbygget i billeder. Jeg kan ikke huske hvad det hedder eller hvor man kan få det og hvem der laver det. Men hvis der er nogen der er interesserede, kan jeg finde ud af det i morgen. Jeg ved ikke om det er en mulig løsning på dit problem Carisma.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
rasputin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2004
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2004 kl. 22:36

Hej Carisma´

Prøv at checke denne adr. www.dsl.se jeg har selv højtalerne og er meget glad for dem. De laver også enheder der er beregnet til at monteres i vægge. Du kan sikkert bestille dem hjem via tapeconnection da de er de eneste forhandler i danmark og man kan ikke købe direkte ved producenten.

 

 

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2004 kl. 22:54

Hej Carisma.

I h.t. et avisudklip jeg har liggende, kan nærmeste forhandler af billed-

højttalere anvises på telefon 44996944, eller se mere på:

www.mkmscandinavia.com

 

Keld



Redigeret af Keld
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu