recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbygningshøjtaler system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indbygningshøjtaler system

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hakeem86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hakeem86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indbygningshøjtaler system
    Sendt: 26-August-2019 kl. 19:39
Hej,

Jeg står og skal til at have bygget et nyt hus og kunne godt tænke mig at få indbygningshøjtalere i 8 rum..

Jeg forstiller mig sådan nogle i hver rum

Kunne godt tænke mig at jeg kan airplay til højtalerne, men har ingen ide hvad jeg skal bruge af udstyr.

Undskyld hvis jeg har oprettet det emner i forkerte forum
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 20:46
AirPlay “1” eller AirPlay 2?
Hvis det kun er AirPlay “1”, så kan det gøres ret billigt med en forstærker og en Raspberry Pi

EDIT: Du kan også bruge en AirPort Express (den nyeste) så har du AirPlay 2


Redigeret af janLp - 26-August-2019 kl. 20:50
Til top
hakeem86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hakeem86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 20:58
Det har jeg tænkt på, men det kræver 8 Raspberry pi eller airport Express , og så skal jeg også trække strøm til hver højtaler..

Og så skal jeg adminstrere 8 rasperry pi, genstart, Update osv..

Findes der ikke noget receiver /streamer jeg kan bruge?

Edit: ser du skrev 1 raspberry? Men så kan jeg kun stream til 1 af gangen? Ville gerne have at børnene kunne streame musik på deres eget værelse, mens jeg streamer i stuen


Redigeret af hakeem86 - 26-August-2019 kl. 21:03
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 21:23
Det er det Sonos er skabt til, og de små Sones One gør ikke meget væsen af sig, og så kan du sige hvad du vil høre. Det er faktisk ret blæret.
Til top
hakeem86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hakeem86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2019 kl. 23:36
Sonos one kan ikke installeres i loftet, som indbygnings højtalere ?

Og deres in ceiling speaker kræver en sonos AMP for hver rum, så i mit tilfælde 8..

Kan man ikke trække højtalere kabler fra alle 8 rum til en central receiver som understøtter airplay?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 05:54
Jo, men skal der være samme lyd i alle højttalere?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hakeem86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hakeem86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 06:42
Nej vil gerne have lyden i de forskellige rum kan styres individuelt
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 07:54
jeg har sådan et setup, det er lavet med Tannoy CMS 3.0 højtalere, LAB Lucia forstærker og så en Raumfeld connect pr rum.
Det kører upåklageligt her på 4 år
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af hakeem86 hakeem86 skrev:

Sonos one kan ikke installeres i loftet, som indbygnings højtalere ?

Og deres in ceiling speaker kræver en sonos AMP for hver rum, så i mit tilfælde 8..

Kan man ikke trække højtalere kabler fra alle 8 rum til en central receiver som understøtter airplay?
Nej de er ikke til indbygning, men er så små at man ikke bemærker dem. Det er den billigste løsning og ind til nu den bedst fungerende. Når du bygger ind i loft blir der vel problemer med wifi forbindelse. Det lyder meget dyrt det du har i tankerne.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 11:00
Jeg var også klart gået med Sonos systemet

Vi har det selv i stue & køkken

Ikke indbygning, men de hænger altså pænt "deroppe" under loftet - og det virker ;)

Kunne man, med lidt fingerfærdigheder, save ud til en Play1 (eller en af de andre) og så lave en pæn ramme som den "lægger" På? Afhængig af lofttype naturligvis...

Der skal jo nok laves en backboks så der ikke er åbent op til loft/isolering

Evt skruer igennem backboks og så lige ind og få fat i Play3, inden det hele sættes op i hullet i loftet...

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 12:16
Til top
hakeem86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-August-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hakeem86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2019 kl. 17:59
findes der ikke en løsning hvor man skal have en boks pr rum???
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu