recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbygningshøjtaler til loft.. Go el. No go
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indbygningshøjtaler til loft.. Go el. No go

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indbygningshøjtaler til loft.. Go el. No go
    Sendt: 09-December-2015 kl. 20:46
Jeg burde jo egentligt have set den komme, men tror simpelthen jeg har været for naiv og blind. Troen på at kæresten rent faktisk mente, hvad hun sagde " Jamen skat, jeg synes virkelig at dine højtalere er flotte, og store, ja vist, men det ene skal passe til det andet"

Nu er realiteten imellemtiden blevet en anden.

Derfor står jeg foran at skulle skifte min B&W DM 604 S3 m. tilhørende center, ASW 650 sub og slutteligt DM600 s3 baghøjtalere ud.

Jeg ved at fronterne, når penge er dertil, at det bliver en kompakt højtaler fra B&W CM serie, nok deres CM6, sys den lyder fabelagtigt, og min overbevisning er at den gør sig godt både til film og musik lyd, hvilket er et krav jeg har.. 

Nå men til det egentlige spørgsmål.

Da baghøjtalere er det der NU skal skiftes, har jeg leget med tanken om, at montere et par B&W i loftet da der egentligt ikke er plads til dem andre steder (læs fruen er gået total beserk).  

ER der FY FY skamme ved at montere baghøjtalere i loftet, når resten af ens setup ikke er lofts-monteret, tænker på forvrænget lydbillede - alt, hvad der kan gå galt? Eller kan man ligefrem sige at der er fordele herved?

En anden grund til min tanke er jo også at jeg meget snart skal have Atmos :) i mit lille 5.1 setup (så må det blive 5.1.2 i atmos :) ??? ) og disse skal jo optimalt som jeg har forstået monteres i loftet, så er det jo rart at noget ligesom ser ensartet ud.

Såfremt andre kunne fristes til at komme med andre fine alternativer til højtalere, lytter jeg da gerne. Det skal død og pine ikke være B&W, selvom jeg synes de er jævnt flotte og lyder godt.

Mvh.

David

Jo for s...n ---- God jul til jer alle.....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2015 kl. 20:50
Skal måske lige hurtigt nævne,at jeg er den glade ejer af en Denon AVR-X4200, samt en Marantz MM7055 5-kanals effekt

Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 05:55
Det korte svar er:
Det fungerer fortrinligt med indbyggede baghøjtalere :)
Mvh. Fausing
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 05:58
Link til min hjemmebio hvor jeg selv har B&W i loftet :)

Redigeret af fausing - 10-December-2015 kl. 06:00
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 19:21
Amen tak for svar :) Jeg vil fluks bestille mig 4 stk. 2 bag og 2 atmos ;D
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Det korte svar er:
Det fungerer fortrinligt med indbyggede baghøjtalere :)
Mvh. Fausing

Der er meget delte meninger omkring det..!
Jeg syns at hele surround fornemmelsen falder til jorden når ting der skulle flyve rundt omkring dig, ender oppe under loftet.

Og at smide både surround OG Atmos højttalere i loftet, giver slet ingen mening..!
Det er netop spillet mellem surround og ceiling der giver den fede effekt i Atmos..
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 20:46
Kort, Jeg synes det fungerer rigtig godt!
Jeg har kørt med baghøjttalere i siden i lang tid, og nu sidder de oppe i lofter. Jeg synes det fungere rigtig godt, måske lige frem bedre end da de sad i siden.
Jeg overvejer også selv at sætte 2 atmos højttalere op og prøve det. Jeg tror det kommer til at lyde godt :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 20:57
Der må sgu være noget galt med enten jeres opsætning eller ører, når det ligefrem lyder bedst når højttalerne er placeret forkert..!
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 21:06
hvad vil du så have af forslag Strecker? alternativ placering af baght? for så at kunne få Atmos i loft?

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 21:20
som skrevet er panoreringerne mellem surround og lofthøjttalerne en vigtig del af Atmos, og hvis man ikke kan lave det bare nogenlunde inden for forskrifterne, så ville jeg hellere undvære.

Jeg har flyttet mine højttalere rundt sindsygt mange gange, så jeg ved hvor dårligt og hvor godt det kan være.
Da jeg havde placeret surround højttalere i 1.8 meters højde og installerede Atmos, blev jeg sgu skuffet, så kan kun forestille mig hvor nitte det er hvis de hænger helt oppe i loftet.
Først da jeg begyndte at flytte surround ned i højden, kom den ønskede effekt.

Kan sagtens være du kan finde dig tilfreds med alle højttalere hængende over hovedet, men det er kun indtil du hører hvordan den rigtige placering kan levere.

Redigeret af strecker - 10-December-2015 kl. 21:20
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Der må sgu være noget galt med enten jeres opsætning eller ører, når det ligefrem lyder bedst når højttalerne er placeret forkert..!

Ja, men jeg synes det fungerer rigtig godt med loft højttalerne.
Jeg oplever en god panorering imellem baghøjttalerne og imellem dem og fronten. Så det er altså fint. Jeg synes da også du ser flere og flere bruge løsningen :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2015 kl. 23:27
Strecker, vil du evt. vedhæfte et link, hvortil der bare står en nogenlunde brugbar guide til opstilling af atmos, og evt. surround, er sgu god til at savle over udstyr, men når det kommer til opsætning er jeg sgu ikk ligefrem en haj.

Mit problem ud over fruen klager over højtalere, er at jeg på bagvæggen har vinduer, oven over disse har jeg en lysningskasse der ikke er særlig høj. Selvsagt er der en vinduesbænk, men det er sgu ikk for godt at stille højtalere der. Skal jeg "opstille" baghøjtalere på lysningskassen (læs højde fra gulv ca. 230) skal de alligevel drejes ned af mod sofa for at få gavn af disse. Da beslaget er begrænset i dets udforming kan jeg ikke dreje højtalerne nok, hvorfor jeg tænker at det sgu er lettere at få indbygningshøjtalere der er "retningsbestemt" til sofa området.

Bliver så lidt trist af at høre at mit ønske om ATMOS bliver noget hø :( med det nuværende og fremtidige planlagte setup.
Jeg skal nok lige prøve at tage billeder når jeg engang kommer hjem fra vagt, så kan i se, hvad og hvor problematikken ligger.

Desuden giver jeg gerne Kenny ret, jeg oplever også flere og flere der indbygger loftshøjtalere bag til. Det må der vel evt. være en grund til?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu