recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbygningshøjtaler til surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indbygningshøjtaler til surround

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indbygningshøjtaler til surround
    Sendt: 05-Juni-2019 kl. 12:13
Jeg står over for en flytning og leger lidt med tanken om at indbygge et surround Setup. Det kommer til at blive et 5.1.2 eller 5.1.4, da rummet begrænser 7.x.x system. 

Jeg har aldrig rigtig kigget på sådanne højtalere, men finder det interessant efterhånden. Dail og B&w ligger ligefor, men hvem laver ellers noget fornuftigt? Påtænker klassisk ekstern subwoofer nok
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 12:37
Origin Acoustics
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 12:42
Hvad med Kef T serien? 

Godt nok ikke indbygning, men “flade” højtalere :-)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 15:09
Det interessante spørgsmål først, er hvad dit budget er? 

De in-walls jeg har hørt godt om og som jeg ville gå efter: JBL, Revel, B&W og KEF.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Det interessante spørgsmål først, er hvad dit budget er? 

De in-walls jeg har hørt godt om og som jeg ville gå efter: JBL, Revel, B&W og KEF.

Jeg har ikke et budget som sådan, men vil gerne ramme noget value for the money/bedst til prisen.
Og her syntes jeg eks tit at Dali overrasker på den gode måde
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 09:19
JBL starter ved 25.000 pr. højttaler, så det er nok ikke value :)

Revel W783 koster omkring 5.000kr og skulle efter sigende være rigtig god. 
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 11:14
Vi byggede ny stue for et par år siden, og jeg overvejede de samme ting. Det endte dog med at vi byggede baghøjttalerne ind i loftet, og holdt os til "normale" fronter og center + sub. Grunden til dette er hovedsageligt at udvalget af indbygningshøjttalere er meget småt i forhold til normale højttalere, samt at der ikke rigtig er et brugtmarked. Dvs der skal betales fuld pris.

Jeg ville også gerne have haft 2 Atmos højttalere i loftet, men pga af loft til kip/skråt loft, så er det blevet ved et 5.1 system. Det er da bestemt ikke som at gå i biografen, men jeg er nu meget godt tilfreds.

Bare til info, så valgte vi B&W CCM663SR til loftet:

Disse står mig i 8400 kr + omkostninger til kabeltræk osv ved håndværker. Til sammenligning har jeg givet 11.000 kr for et brugt sæt B&W CM10 S2. Min pointe er bare at man kan får meget mere for pengene brugt...


Redigeret af Gump - 06-Juni-2019 kl. 11:14
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 11:30
Monitor Audio har også et stort udvalg af interessante indbygningshøjttalere.
 
 
Jeg bruger selv C380-IDC som atmos højttalere og de fungerer fint.
Mvh
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu